سه‌شنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۰
کد خبر: 82158

سلامت نیوز : معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: مصرف خودسرانه داروهای معده می‎تواند زخم معده را تشدید کند.

بهرام دلفان در گفت‎وگو با (ایسنا)، با بیان این مطلب افزود: به طور کلی خیلی از افراد هر زمان که در ناحیه شکم خصوصاً معده دچار درد می‎شوند خودسرانه از داروهایی استفاده می‎کنند که می‎تواند آنان را دچار مشکلات زیادی کند.

وی اضافه کرد: ممکن است فرد زخم معده داشته باشد و به علت تشخیص داده نشدن بیماری این عارضه پبیشرفت کند.نوع زخم هم می‎تواند به علت اسید یا باکتری باشد که هر کدام درمان خاصی دارد و مداوای زخم نیز در مدت زمان کوتاهی انجام نمی‎شود بلکه تا 2 ماه نیز می‎تواند طول بکشد.

این مقام مسوول اظهار کرد: حتی اگر زخم معده بر اثر باکتری باشد داروی ضد اسید می‎تواند باعث تشدید و بدتر شدن عارضه شود. افراد باید حتماً به پزشک مراجعه کنند اما اگر فرد دچار سوزش شدید معده است تا زمان رجوع به متخصص از شربت‎های معده و قرص‎های جویدنی برای کاهش درد و سوزش می‎تواند استفاده کند.

دلفان بیان کرد: کسانی که پزشک تشخیص داده که زخم معده ندارند و سابقه تولید زیاد اسید معده دارند می‎توانند یک ساعت قبل از میل غذا شربت یا قرص‎های جویدنی استفاده کنند. در هر صورت باید از خوردن خودسرانه هر نوع دارو بدون تجویز پزشک خودداری شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha