چهارشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۳
کد خبر: 82258
سلامت نیوز : یک متخصص تغذیه گفت: ماهی‌های دریایی، انگور، ‌انار و هویج از جمله مواد غذایی حاوی آنتی اکسیدان هستند که اثر مخرب اشعه ماورا بنفش نور خورشید را جبران می‌کنند.

مریم مهرآزی در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: برخی فکر می‌کنند برای داشتن پوستی سالم و شاداب تنها باید از کرم‌های زیبایی استفاده کنند غافل از اینکه مصرف سبزیجات و میوه بهترین راهکار است.

عضو انجمن تغذیه ایران با بیان اینکه علاوه بر استفاده از ضدآفتاب‌ها، مواد غذایی مفیدی در طبیعت برای مقابله با اشعه ماورا بنفش خورشید وجود دارد، افزود: پیش ماده ویتامینA در کنار ترکیبات آنتی‌اکسیدانی موجود در برخی سبزیجات از جمله هویج روی پوست تاثیر مثبت دارد.

وی گفت: اشعه نور خورشید به ویژه اشعه ماوراءبنفش اثر مخربی روی پوست دارد که آنتی‌اکسیدان‌ها موجود گروهی از مواد غذایی  صدمه‌های ناشی از تخریب اشعه ماوراء بنفش را جبران می‌کنند، مهرآزی ماهی‌های دریایی، انگور، ‌انار و هویج را از جمله مواد غذایی حاوی آنتی اکسیدان دانست.

مهرآزی آجیل‌ها را هم منبع خوبی از آنتی اکسیدان عنوان کرد و گفت: از میان آجیل‌ها، فندق بیشترین میزان آنتی اکسیدان (سلنیوم) را دارد.

این متخصص تغذیه به افراد توصیه کرد تا مصرف ویتامین C را در رژیم غذایی خود قرار دهند چرا که ویتامین C برای حفظ مخاط، غشاء پوست و کلاژن‌سازی ضروری است.

وی آب پرتقال، لیمو، ‌توت فرنگی،‌گوجه فرنگی را منبع غنی از ویتامین ویتامین C برشمرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha