سه‌شنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۲
کد خبر: 82696

سلامت نیوز : یک فوق تخصص آسم و بیماری‌های تنفسی خاطرنشان کرد: از میان حیوانات خانگی، موی گربه به دلیل داشتن خاصیت چسبندگی آلرژی حتی تا مدت‌ها بعد از خارج کردن آن از منزل، می‌توان شاهد بار حساسیت آن در خانه و بروز آلرژی در افراد باشیم.

دکتر مریم محلوجی راد در گفت وگو با ایسنا ، در زمینه تاثیرات نگهداری حیوانات خانگی در بروز آلرژی، اظهار داشت: حیوانات خانگی یکی از منابع اصلی آلرژی در منازل هستند. از میان این حیوانات می‌توان به سگ، گربه، خرگوش، همستر و پرندگان اشاره کرد.

این فوق تخصص آسم و بیماری‌های تنفسی، بزاق و موهای سگ و گربه را عامل اصلی بروز آلرژی در افراد دانست و افزود: پر پرندگان نگهداری شده در منزل و همچنین وجود مایت‌ها (قارچ‌ها) موجب بروز حساسیت‌های تنفسی می‌شود.

وی با بیان اینکه تمامی افراد نسبت به نگهداری حیوانات در منزل دچار آلرژی نمی‌شوند، گفت: افرادی که دارای زمینه های آلرژی هستند در صورتی که در مواجه با حیوانات قرار گیرند و اقدام به نگهداری آنان کنند، حساسیت‌های تنفسی در آنان بروز می‌کند.

این عضو جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران، افراد را قبل از نگهداری حیوانات در منزل به انجام تست‌های آلرژی توصیه کرد و گفت: در صورتی که افراد نسبت به نگهداری حیوانات در منزل حساسیت دارند باید به سرعت آنان را از منزل خود خارج نمایند. اگر امکان خارج کردن آن وجود ندارد باید در محل جداگانه نگهداری شوند.

دکتر محلوجی راد در پایان با اشاره به اینکه می توان با شست و شوی حیوانات خانگی از میزان بار آلرژی آنها کاست، اما با این وجود بهترین روش، خارج کردن این حیوانات از خانه است، خاطرنشان کرد: از میان حیوانات خانگی، موی گربه به دلیل داشتن خاصیت چسبندگی، حتی تا مدت‌ها بعد از خارج کردن آن از منزل می توان شاهد بار حساسیتی آن در خانه و بروز آلرژی در افراد باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha