تحقیقات اخیر نشان داده است فرزندان مادرانی که تحصیلات دبیرستان خود را تمام نکرده اند نسبت به مادرانی که تحصیلات خود را به پایان رسانده اند به احتمال بیشتری به اختلال افسردگی اساسی در اوایل بزرگسالی مبتلا می شوند.

رابطه تحصیلات مادر و میزان ابتلا به افسردگی در فرزندان
سلامت نیوز : تحقیقات اخیر نشان داده است فرزندان مادرانی که تحصیلات دبیرستان خود را تمام نکرده اند نسبت به مادرانی که تحصیلات خود را به پایان رسانده اند به احتمال بیشتری به اختلال افسردگی اساسی در اوایل بزرگسالی مبتلا می شوند.

خطر بالای ابتلا به افسردگی در کودکانی که مادرانشان تحصیلات کمتر از دبیرستان دارند ، را نمی توان به سابقه خانوادگی وجود اختلال در خانواده نسبت داد .

به گزارش سلامت نیوز ،این مطالعه برای اولین بار در کانادا برای تشخیص تاثیر تحصیلات مادر و پدر بر افسردگی  کودکان در دوران بلوغ  انجام شد . برای این تحقیق 1267 نفر از انجمن جمعیت سلامت ملی در کانادا مورد بررسی قرار گرفت .

در سال 1994 اولین گروه  که بین 12 تا 24 سال که با آنها مصاحبه شد ، این گروه با والدین خود زندگی می کردند . سپس به مدت 12 سال بر روی این گروه بررسی هایی انجام دادند ، میزان ابتلا آنها به افسردگی در سنین 22 تا 36 سالگی را نشان داد .

اوایل بزرگسالی زمان بحرانی ابتلا به افسردگی اساسی می باشد . اختلال افسردگی در صورت عدم درمان می تواند عواقب مادام العمری داشته باشد که این عواقب فرد را از زندگی معمول خارج می کند .

بررسی ها نشان داده که سطح تحصیلات پدر هیچ تاثیری بر میزان ابتلای فرزندان به افسردگی نداشته است . هم چنین این بررسی ها نشان داد که میزان مهارت فرزند پروری مادران در میزان خود کارآمد و ابتلای آنها به افسردگی تاثیر گذار است .

دکتر الیسون پارک در بررسی های خود نشان داده است که تحصیلات مهارت های عملی برای افراد فراهم می کند از جمله مهارت های ارتباطی ، مهارت های حل مساله و بهبود مهارت های مدیریتی .

مادری که با تحصیلات بالا باشد اعتماد بنفس زیادی در پرورش کودکان خود و انتقال این اعتماد بنفس به آنها دارد .این افزایش اعتماد بنفس و بهبود مهارت های مدیریتی ، به عنوان یک مدل تربیتی برای کودکان در می آید .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha