چهارشنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۹
کد خبر: 82791
سلامت نیوز : عضو هیئت مدیره انجمن رادیولوژی ایران با اشاره به اینکه وجود یک دفتر یا در نهایت یک مشاور برای امور تصویر برداری پزشکی در وزارت بهداشت ضروری است گفت: طی 10 سال گذشته هیچ فرد متخصصی در رشته رادیولوژی به منظور ارائه مشاوره در وزارت بهداشت حضور نداشته است .

دکتر عبدالرسول صداقت  عضو هیئت مدیره انجمن رادیو لوژی ایران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه رادیولوژی بیشترین بودجه کشور را در خرید تجهیزات در مقایسه با سایر رشته ها به خود اختصاص داده است اظهار داشت: وزارت بهداشت باید توجه خاصی را به این رشته نشان دهد چرا که سالانه  میلیاردها تومان هزینه صرف خرید تجهیزات بخش دولتی و خصوصی در این زمینه می شود.

وی با تاکید براینکه اگر نظارت کافی در این بخش نباشد بودجه ها به هدر می رود گفت:  عدم نظارت درست موجب خرید تجهیزات غیر ضروری و دستگاه هایی با کیفیت پایین می شود و پزشکانی که بدون مجوز کار می کنند از این نوع تجهیزات و دستگاه ها برای درمان بیماران استفاده کرده که سلامت آنها را به مخاطره می اندازد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه سالانه حدود 100 تا 120 فارغ التحصیل در رشته رادیولوژی داریم اذعان داشت:  طی جلساتی که با معاونت درمان وزارت بهداشت داشتیم مشکل حاد کشور در زمینه رادیولوژی 50 شهر است و با توجه به فارغ التحصیلان این رشته و اینکه باید طرح خارج از مرکز بگذرانند اعزام 50 فارغ التحصیل  به شهرهای کوچک مرزی کار سختی نیست.

دکتر صداقت با تاکید بر اینکه سوء مدیریت ها در بخش دولتی موجب شده افرادی که به مناطق دور افتاده برای گذراندن طرح خود می روند تا پایان ساعات کاری برای ویزیت بیماران در مرکز درمانی حضور نداشته باشند گفت: باید نظارت ها را بیشتر کرد تا فارغ التحصیلان دوره های خارج از مرکز خود را با رعایت قوانین و ضوابط گذراننده تا بتوانند پروانه طبابت در تهران و یا شهرهای بزرگ را دریافت کنند.

 وی همچنین به وجود 1700 رادیولوژیست در کل کشور اشاره کرد و بیان داشت: رادیولوژی به نسبت سایر رشته های پزشکی در وضعیت خوبی از نظر فارغ التحصیلان  به نسبت جمعیت موجود در کشور قرار دارد و با روند پیش گرفته شده  طی 5 سال آینده 500 فارغ التحصیل دیگر به این تعداد اضافه خواهد شد.

به گفته عضو هیئت مدیره انجمن رادیولوژی ایران جامعه رادیولوژی نیازمند توجه ویژه از سوی مسئولان به منظور فعالیت بیشتر در عرصه نظام سلامت و همچنین کاهش دخالت  افراد غیر متخصص  در امور  این رشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha