محمود واعظی، وزیر ارتباطات در حاشیه جلسه روز گذشته هیات دولت از تشکیل کمیته‌ای برای بررسی اثرات«پارازیت» بر سلامت شهروندان خبر داده است .

تشکیل کمیته بررسی تاثیر ارسال پارازیت بر سلامت شهروندان
سلامت نیوز : حرف‌وحدیث‌ها درباره آثار منفی «پارازیت» بر سلامت شهروندان در کشور ما، به همان اندازه مبهم است که منشا ارسال این پارازیت‌ها. برای همین هم محمود واعظی، وزیر ارتباطات در حاشیه جلسه روز گذشته هیات دولت از تشکیل کمیته‌ای برای بررسی اثرات«پارازیت» بر سلامت شهروندان خبر داده است؛ کمیته‌ای که البته تازگی ندارد. موضوع پارازیت به حدود چهارسال قبل برمی‌گردد که در میان رد و تکذیب‌ها و «کی بود، کی بود، من نبودم»های مسوولان گم شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه شرق ؛ آخرین اظهارنظر در این‌باره در دولت احمدی‌نژاد مربوط به مرضیه وحیددستجردی وزیر بهداشت دولت دهم بود که البته انتقاداتی را هم به دنبال داشت. دستجردی در این‌باره گفته بود: «یک کمیته بررسی وضعیت دکل‌های مخابراتی، پارازیت‌ها و موادی که آلاینده سلامت مردم و محیط هستند در وزارت بهداشت مشغول فعالیت است و تقریبا در این سه‌سال (تا پاییز سال 91) هم این کمیته جلسات متعددی را به منظور بررسی‌های علمی و کارشناسی داشته است که خوشبختانه بازخورد و نتیجه بررسی‌ها این بوده است که پارازیت‌ها در سلامت مردم هیچ تاثیری ندارد.»

او همچنین گفته بود: «آمار‌های سقط جنین و همچنین آمارهای عوارض در کشور همه در وزارت بهداشت موجود است و هیچ‌یک نشان نمی‌دهد پارازیت‌ها، موجب اتفاق خاصی در این زمینه شده باشد‌.» این اظهار نظر دستجردی در حالی بود که همکار او در وزارت ارتباطات موضع‌گیری کاملا مخالف او داشت. رضا تقی‌پور با ابراز بی‌اطلاعی در مورد منبع ارسال این پارازیت‌ها، گفته بود: «قطعا باید به دنبال منبع ارسال این پارازیت‌ها و شناسایی آن بود زیرا آثار و عواقب بسیار سوء و متعددی در پی خواهد داشت.» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات وقت با تاکید بر اینکه ارسال پارازیت ربطی به این وزارتخانه ندارد، گفته بود: «پارازیت‌های اخیر از سوی وزارت ارتباطات ایجاد نشده و منشا آن نیز مشخص نیست.»

اما همان زمان اظهار بی‌اطلاعی وزیر وقت ارتباطات از سوی نمایندگان مجلس رد شد. در حالی که برخی اخبار از ارتباط ارسال پارازیت‌ها با نهادها و سازمان‌های امنیتی خاص حکایت داشت و دارد، رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، از وجود منشا داخلی مشخص این پارازیت‌ها خبر داد و اعلام کرد که وزارت ارتباطات و نمایندگان مجلس از منشا صدور پارازیت‌ها اطلاع دارند ولی نمی‌خواهند بیان کنند. حسینعلی شهریاری گفته بود: «وزارت ارتباطات به‌خوبی می‌داند که منشا ارسال پارازیت‌ها کجاست اما نمی‌خواهد این موضوع را اعلام کند.»

او همچنین با تایید داخلی بودن منشا ارسال پارازیت‌ها، افزود: نمی‌توانیم توضیح بیشتری درباره پارازیت‌ها بدهیم. احمد آریایی‌نژاد عضو دیگر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نیز درباره آثار منفی پارازیت‌ها گفته بود: «مسوولان باید برای هر اقدامی درکشور مزایا، معایب و مضرات آن را بسنجند و منافع عمومی را ترجیح دهند که قطعا این موضوع یک اصل اساسی است.»

حالا وزیر ارتباطات دولت یازدهم با اعلام خبر تشکیل کمیته بررسی اثرات«پارازیت» بر سلامت شهروندان، سخنان وزیر بهداشت و وزیر ارتباطات سابق را یکجا تکرار کرده. او ارتباط پارازیت با وزارتخانه‌اش و آثار منفی آن را رد کرد. محمود واعظی روز گذشته در حاشیه جلسه هیات دولت به خبرنگاران درخصوص نظر این وزارتخانه درباره ارسال پارازیت‌ها و اثرات منفی آن، گفت:«بحث پارازیت‌ها مرتبط با وزارتخانه ما نیست، اما کمیته‌ای برای بررسی این موضوع تشکیل شده است.»

او افزود: «ما خواهان صدمه به مردم نیستیم و قطعا در بررسی‌های خود اعلام می‌کنیم که آیا این اتفاقات برای مردم مضر هستند یا خیر، البته تاکنون گزارش‌های رسیده مضر بودن پارازیت‌ها را تایید نکرده است، اما دولت مصر است که بررسی‌های لازم را انجام دهد تا آسیبی به مردم در این رابطه نرسد.» البته وزیر ارتباطات درباره اینکه این کمیته در کدام وزارتخانه و با حضور چه نهادهایی تشکیل می‌شود؛ توضیحی نداده ‌است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha