دوشنبه ۱ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۸
کد خبر: 83113
سلامت نیوز : رئیس انجمن علمی جراحان عمومی ایران از هزینه 150 میلیون تومانی یک دوره درمان سرطان سینه با داروی هرسپتین خبر داد و گفت: در هشتمین کنگره سالیانه انجمن علمی جراحان عمومی، عوارض درمان سرطانها پس از جراحی را مورد بحث و بررسی قرار می دهیم.

دکتر بهزاد رحمانی در گفتگو با مهر اظهارداشت: کنگره امسال بر محور درمان سرطانها از ابتدای تشخیص تا درمان و عوارض ناشی از جراحیهای سرطانها استوار است.

وی با اعلام اینکه بالای 90 درصد درمانهای سرطانها با جراحی انجام می شود، گفت: این قبیل درمانها به دلیل ضعف سیستم دفاعی بدن بیماران سرطانی، گاها با عوارضی همراه است.

این جراح عمومی با عنوان این مطلب که انسان در طور عمر 80 ساله اش 1000 بار سرطان می گیرد، افزود: این سرطانها توسط سیستم ایمنی بدن مهار می شوند. اما وقتی دچار ضعف می شود، درصدی از سرطانها بروز می کند.

رحمانی به ضعف سیستم ایمنی بدن بیماران دیالیزی و پیوند کلیه اشاره کرد و گفت: سیستم ایمنی بدن این قبیل بیماران به دلیل پس زدن کلیه مهار می شود و در نتیجه در معرض ابتلا به بیماریهای عفونی و سرطانها قرار می گیرند.

این فوق تخصص جراحی قفسه صدری با عنوان این مطلب که در کنگره هشتم بیشتر عوارض جراحیهای سرطانهای شایع مورد بحث و بررسی قرار می گیرد، تاکید کرد: سرطان ریه از جمله سرطانهایی است که قبلا در خانمها خیلی شایع نبود اما در حال حاضر به خاطر مصرف دخانیات در بین خانمها، سرطان ریه نیز در زنان شیوع بیشتری یافته و به آمار مردان نزدیک شده است.

رحمانی با انتقاد از نبود سیستم آمارگیری متمرکز در ایران، افزود: متاسفانه آمار جمع آوری شده در کشور قابل اعتماد نیست.

رئیس انجمن علمی جراحان عمومی ایران در ارتباط افزایش هزینه های درمان سرطانها بعد از اعمال تحریمها علیه کشورمان، گفت: این موضوع دیگر نیاز به آمار ندارد و به طور واضح کمبود دارو و امکانات پزشکی و جراحی وابسته به خارج را می بینیم. به طوریکه درمان سرطان سینه با داروی هرسپتین در یک دوره که قبلا 50 میلیون تومان بود الان 3 برابر شده است.

وی با اشاره به بسته شدن راههای دسترسی به هرسپتین به دلیل اعمال تحریمها علیه کشورمان، ادامه داد: به دنبال نوشتن نامه ای به بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد هستیم تا آثار تحریم در امر درمان را نشان دهیم.

هشتمین کنگره سالیانه انجمن علمی جراحان عمومی ایران 24 تا 26 مهر با هدف بررسی مروری بر اعمال جراحی الکتیو، مشکلات اعمال جراحی اورژانس، جراحی سرطان و مراقبت های قبل و بعد از آن در مرکز همایش های بین المللی رازی تهران برگزار می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha