سه‌شنبه ۲ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۱
کد خبر: 83194
سلامت نیوز : دبیر انجمن جراحان ارتوپدی گفت: تحرک کم، وزن زیاد و پوشیدن کفش نامناسب می‌تواند به تورم پاشنه پا منجر شود و بعد از مدتی تبدیل به خار پاشنه شود.

غلامعلی عکاشه در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: علل مختلفی برای درد هر عضوی وجود دارد، اما در اعضایی که با وزن، نحوه نشستن و ابزار کمکی مثل کفش و جوراب ارتباط دارند، عمدتاً درد به چند علت به‌وجود می‌آید.

دبیر انجمن جراحان ارتوپدی گفت: داشتن سابقه ضربه یا شکستگی در پاشنه پا، همچنین بیماری‌های مادرزادی پاشنه مثل کجی پا و بد قرار گرفتن استخوان‌ها می‌توانند منجر به درد پاشنه شوند.

عضو هیئت مدیره جامعه جراحان افزود: درد پاشنه در افراد به خصوص زنان به دلیل افزایش وزن و استفاده از کفش‌های نامناسب و پاشنه بلند است.

وی ادامه داد: بهترین پاشنه کفش‌ به اندازه 3 تا 5 سانتیمتر است چرا که این مقدار پاشنه ضرورت آناتومی دارد و وقتی زنان این کفش‌ها را می‌پوشند فشار روی پاشنه پا کم می‌شود.

دبیر انجمن جراحان ارتوپدی، تعداد حرکت‌های مچ پا را به واسطه راه رفتن ، انجام ورزش و حرفه و شغل از چند صد تا چند هزار دفعه دانست و افزود: اگر فردی حرکت نداشته باشد تورم کف و پاشنه پا برای آن فرد زودتر اتفاق می‌افتد.

متخصص جراحی استخوان، تصریح کرد: تحرک کم، وزن زیاد و پوشیدن کفش نامناسب می‌تواند به تورم پاشنه پا منجر شود و بعد از مدتی تبدیل به خار پاشنه شود.

عضو هیئت مدیره جامعه جراحان، به درمان خار پاشنه اشاره داشت و افزود: پوشیدن کفش با پاشنه مناسب (3 تا 5 سانتیمتر)، حرکت در آب گرم، گذاشتن پاشنه‌ ژله‌ای در کفش، فیزیوتراپی و درمان دارویی از جمله اقدامات درمانی خار پاشنه است.

دبیر انجمن جراحان ارتوپدی ادامه داد: اگر فرد بعد از دو دوره درمانی ازدرمان نتیجه نگرفت احتیاج به تزریق دارویی دارد.

وی افزود: درمان خار پاشنه عمدتاً نیاز به عمل جراحی ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha