سلامت نیوز : قائم مقام سابق وزیر بهداشت در امور بین الملل گفت: تمام دیپلمات ها در جهان امروز باید مجهز به دیپلماسی سلامت باشند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ دکتر محمد حسین نیکنام در مراسم تکریم و معارفه اش بیان داشت: اگر تا دیروز می گفتند انسان سالم محور توسعه است امروز باید گفت انسان سالم محور و محصول توسعه است.

مشاور وزیر بهداشت در امور بین الملل افزود: امروزه یک فصل مهم از فن دیپلماسی مربوط به دیپلماسی سلامت در دنیاست و همه دیپلمات ها باید با این بخش آشنا شوند.

وی ادامه داد: در دو سال اخیر مجمع عمومی سازمان ملل سه بار برای بحث سلامت جلسه گذاشته است.

نیکنام بیان داشت: در این سالها با تلاشهای انجام شده عضویتهای خوبی از ایران در مجامع تصمیم گیر و موثر بین المللی صورت گرفته است.

وی افزود: ارتباط با وزارت امور خارجه نیز با حفظ استراتژی های سلامت به حدی گسترش یافته است که آنها هم به این مهم اذعان دارند.

نیکنام گفت: خوشبختانه با مدیریت خوب دکتر هاشمی تحریمها در حال خنثی سازی است و منافع سلامتی ایران در مجامع جهانی در حال تحقق است.

وی در پایان به ظرفیتهای فوق العاده گروه جی 5 اشاره کرد و گفت: شما هر چقدر خانه را تمیز و خوب نگهداری کنید وقتی محله کثیف بود به چشم نمی آید لذا باید رابطه با همسایگان برای توسعه سلامتی و مهار بیماریها ادامه داشته و از ظرفیتهای این گروه به نحو احسن بهره برد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha