سه‌شنبه ۲ مهر ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۵
کد خبر: 83230

مركز ایدز سازمان ملل گزارش داد: آمار افراد مبتلا به ویروس ایدزHIV و مرگ و میر ناشی از این بیماری به طور چشمگیری در سراسر جهان كاهش یافته است.

كاهش آمار مبتلایان به ایدز در جهان
سلامت نیوز : مركز ایدز سازمان ملل گزارش داد: آمار افراد مبتلا به ویروس ایدزHIV و مرگ و میر ناشی از این بیماری به طور چشمگیری در سراسر جهان كاهش یافته است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ؛ از سال ۲۰۰۱ تاكنون درصد مبتلایان به ویروس (HIV) در میان كودكان ۵۲ درصد و به طور كلی در میان كودكان و بزرگسالان ۳۳ درصد كاهش یافته است.

بر اساس این گزارش آمار مبتلایان به ویروس (HIV) در میان كودكان و بزرگسالان در سال ۲۰۱۲ م./ ۲.۳ میلیون نفر بوده است كه این میزان از سال ۲۰۰۱، ۳۳ درصد كاهش را نشان می دهد.

همچنین در سال ۲۰۱۲، ۲۶۰ هزار كودك به این ویروس آلوده شدند كه ۵۲ درصد كمتر از سال ۲۰۰۱ است. مرگ و میر ناشی از بیماری ایدز نیز از سال ۲۰۰۵ تا كنون ۳۰ درصد كاهش یافته است.

براساس این گزارش، درپایان سال ۲۰۱۲، حدود ۹.۷ میلیون نفر در كشورهای كم درآمد و متوسط به درمان ضد ویروس ایدز دسترسی داشتند كه این میزان افزایش ۲۰ درصدی را در مدت یك سال نشان می دهد.

این آمار قابل توجه همچنین نشان می دهد مرگ و میر بیماران مبتلا به ویروس سل و ایدز به طور همزمان ، از سال ۲۰۰۴ تا كنون ۳۶ درصد كاهش یافته است.

مركز ایدز سازمان ملل متحد برآورد كرد: با توجه به افزایش راهكارهای درمان این بیماری تا سال ۲۰۱۵، احتمالا ۱۵ میلیون بیمار مبتلا به ایدز در جهان بهبود خواهند یافت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha