چهارشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۱
کد خبر: 83808

سلامت نیوز : سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی سرطان پانکراس را به عنوان پنجمین سرطان کشنده در ایران و دنیا عنوان کرد و تشخیص به موقع را در درمان آن بسیار موثر دانست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر علی‌اصغر پیوندی در هفتمین کنگره بیماری‌های پانکراس و مجاری صفراوی، عنوان کرد: دانش‌ پزشکی در سال‌های اخیر ارتقا پیدا کرده و دستیابی به دانش بهتر تنها با کار تیمی فراهم می‌شود. دانش پزشکی در هر هشت تا 10 سال تغییر کلی می‌کند و ما باید برای به روز بودن با این تغییرات تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در عصر اطلاعات هستیم، گفت: به دلیل پیشرفت تکنولوژی، هزینه‌های درمانی تغییر پیدا کرده است که این حاصل تغییر در الگوی بیماری‌هاست. این کنگره در جهت کاهش هزینه‌ها برای درمان‌های بهتر هستند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در ادامه گفت: بیماری‌های صفراوی با چالش‌های زیادی همراه است که با تشخیص به موقع، می‌توان چالش‌های اساسی آن را کاهش داد و هزینه‌های درمانی را پایین آورد.

پیوندی با بیان اینکه بیماری سرطان پانکراس، پنجمین سرطان کشنده‌ای است که باعث مرگ و میر مردم در دنیا و ایران می‌شود، عنوان کرد: در صورتی که تشخیص به موقع و درمان صورت بگیرد، 25 درصد بیماران می‌توانند به عمر پنج ساله پس از جراحی و درمان برسند.

وی افزود: عوامل زیادی همچون عفونت‌ها، سنگ‌ها و کیست‌ها در بروز سرطان پانکراس موثر هستند به همین دلیل تشخیص و درمان این بیماری پیچیده شده است که با همکاری رادیولوژیست‌ها، جراحان و متخصصان تغذیه می‌توان برای تشخیص به موقع امیدوار بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha