پنجشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۲ - ۰۶:۰۵
کد خبر: 83833

محققان می گویند، پوست به مراقبت خاص و مرحله ای در طول ۲۴ساعت نیاز دارد اما سوالی که پیش می آید این است که به چه مراقبت های پوستی و در چه ساعتی از شبانه روز نیاز است؟

مراقبت های گام به گام پوست در طول روز
سلامت نیوز : محققان می گویند، پوست به مراقبت خاص و مرحله ای در طول ۲۴ساعت نیاز دارد اما سوالی که پیش می آید این است که به چه مراقبت های پوستی و در چه ساعتی از شبانه روز نیاز است؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ؛ پاسخ این سوال در ادامه آمده است که در ادامه مطلب به آن پرداخته می شود.

۷ صبح - آب بنوشید:هنگامی که صبح از خواب بیدار می شوید، بدنتان مقداری آب از دست داده است بنابراین نوشیدن کمی آب مفید است.

7:30 - چربی های صورت را پاک کنید:
اگر هنگام بیدار شدن از خواب صورت شما چرب است، چربی اضافه را از صورت پاک کنید.

7:45 صبح - از کرم ضدآفتاب استفاده کنید: حتی در فصل پاییز و روزهای ابری، پوست در معرض خطر اشعه UVA قرار دارد؛ موثرترین راه برای پیشگیری از پیری زودرس، استفاده از کرم ضدآفتاب است. ابتدا از کرم مرطوب کننده و بعد از ده دقیقه از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

۱۲ظهر - از پودر صورت استفاده کنید:هنگام ظهر، غدد چربی فعالیت بیشتری دارد بنابراین می توانید در این زمان از روز برای قسمت پیشانی، بینی و چانه که در آن چربی بیشتری تولید می شود، از پودر صورت استفاده کنید.

یک بعدازظهر - ویتامین D مصرف کنید:
در تمام طول سال، بدن به ویتامین D نیاز دارد که در پیشگیری از بیماری ها نیز موثر است. اگر هر روز از کرم ضدآفتاب برای محافظت از پوست استفاده می کنید، اشعه UV کافی به پوست نمی رسد. از این رو باید از ویتامین D استفاده کنید.

۲ بعدازظهر - تجدید کرم ضدآفتاب:در این ساعت از روز، کرم ضدآفتاب دیگر اثر خود را از دست داده است بنابراین دوباره از کرم ضدآفتاب استفاده کنید.

۴بعدازظهر - خوراکی خنک میل کنید:در ساعت ۴بعدازظهر دمای بدن نسبت به ۴صبح حدود یک درجه بالاتر است. با بالا رفتن دمای بدن افراد مستعد به برافروختگی و قرمزی صورت می شوند. اگر پس از برافروختگی، در پوست خود احساس سوزش شدید کردید، خوراکی خنکی میل کنید.

۶ بعدازظهر - آرایش صورت را پاک کنید:پاک کردن پوست از آرایش برای سلامت پوست لازم است اما اغلب خانم ها آن را آخرین اولویت می دانند.

9:30 شب - از کرم مرطوب کننده استفاده کنید:هنگام خواب، پوست ۲۵درصد آب بیشتری را از دست می دهد بنابراین از کرم آبرسان حاوی اسیدهیالورونیک یا کرم حاوی موادی مانند پارافین یا لانولین که رطوبت را در پوست حفظ می کند، استفاده کنید.

۱۰ شب:رتینوئید، ماده موثر و ضدپیری است که از ویتامین A به دست می آید و با سرعت بخشیدن به چرخه رشد سلولی، پوست را جوان تر می کند این ماده از طریق اشعه UV شکسته می شود و در نتیجه در صبح خوب عمل نمی کند. از این رو لازم است که از این کرم هنگام شب استفاده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha