یکشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۱
کد خبر: 84052

سلامت نیوز : یک فوق تخصص ریه معتقد است؛ سرماخوردگی‌های ویروسی می‌تواند علائم آلرژی را تشدید کند.

دکتر علی معینی در گفت وگو با (ایسنا) ، گفت: معمولا در دو فصل پاییز و بهار، افرادی که سابقه آلرژی دارند علائم شدیدتری نشان می دهند که در فصل پاییز با سرد شدن هوا و بروز باد و گرد وغبار این علائم به صورت مختلف بروز می‌کند.

وی اظهار داشت: افرادی که زمینه آلرژی دارند با استنشاق گرد وغبار واکنش های آلرژیک مختلفی از جمله عطسه، آبریزش بینی، قرمزی، خارش و آبریزش چشم، خارش پوست، بروز کهیر در پوست و حتی تنگی نفس را نشان می دهند.

به گفته این پزشک، آلرژی جنبه پیشگیری ندارد و در بیشتر مواقع نمی توان از بروز علائم آن جلوگیری کرد، اما در برخی موارد که تنگی نفس شدید ظاهر می شود داروهایی برای پیشگیری از تشدید علائم وجود دارد.

معینی خاطرنشان کرد: تنها راهکاری که برای افراد مبتلا به آلرژی خصوصا بیمارانی که مشکلات تنفسی و ریوی دارند توصیه می‌شود این است که در روزهای غبارآلود کمتر در محیط های باز حاضر شوند و چنانچه علائم آنها تشدید شد، سریعا به پزشک مراجعه کنند.

وی با تاکید بر اینکه نباید برای بهبود علائم آلرژی خوددرمانی کرد، یادآور شد: اگرچه در برخی موارد ممکن است دارویی که فرد خوسرانه مصرف می کند مشابه دارویی باشد که پزشک تجویز می کند، اما در برخی موارد هم ممکن است فرد بیماری دیگری داشته باشد که علائم آن مشابه آلرژی باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha