وزیر بهداشت گفت: وزارت بهداشت ۵ هزار میلیارد تومان بابت سهم سلامت از هدفمندی یارانه‌ها طلبکار است و اگر این اعتبار را بدهند، قبل از هر کاری تعرفه‌های پزشکی را واقعی می‌کنیم .

در صورت ارائه سهم سلامت از یارانه ها ؛ تعرفه‌های پزشکی واقعی می‌شود
سلامت نیوز : وزیر بهداشت گفت: وزارت بهداشت ۵ هزار میلیارد تومان بابت سهم سلامت از هدفمندی یارانه‌ها طلبکار است و اگر این اعتبار را بدهند، قبل از هر کاری تعرفه‌های پزشکی را واقعی می‌کنیم و حتی اگر این اعتبار را ندارند، پیشنهاد ما این است که خیرین توانمند صندوق حمایت از بیماران را تشکیل دهند.

حسن قاضی‌زاده هاشمی در گفت و گو با فارس، افزود: بر اساس قانون باید 5 هزار میلیارد تومان بابت سهم سلامت از هدفمندی یارانه‌ها در اختیار بخش بهداشت و درمان کشور قرار گیرد و اگر فعلاً مسئولان و مجلس نمی خواهند، قیمت حاملهای انرژی افزایش پیدا کند و پیشنهاد ما این بود که حداقل یارانه ۲ دهک بالای کشور را که نیازی به یارانه 45 هزار تومانی ندارند برای کمک به سلامت بیماران صعب العلاج و بهبود خدمات بهداشتی و درمانی کشور اختصاص یابد.

وی گفت: این پیشنهاد در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با رأی قاطع تصویب شد اما اگر مجلس با این کار موافق نیست، پیشنهاد ما این است که حداقل افراد توانمند و خیرین را که حاضرند برای سلامت مردم هزینه کنند در اقصی نقاط کشور تشویق کنیم که بیایند و داوطلبانه با نظارت خود مردم صندوق حمایت از بیماران را تشکیل دهند.

وزیر بهداشت در پاسخ به این پرسش که اگر این اعتبار 5 هزار میلیارد تومانی به هر طریقی در اختیار وزارت بهداشت قرار گیرد صرف چه اموری می‌شود، توضیح داد: اگر این اعتبار را در اختیار بخش سلامت قرار دهند، قصد ما این است که این اعتبار را در اختیار بیمه‌های سلامت قرار دهند تا قبل از هر کاری تعرفه‌های پزشکی واقعی شود.

وی تأکید کرد: ‌اگر می‌خواهیم معضل زیر میزی و اضافه دریافتی برخی پزشکان حل شود، هیچ راهی جز واقعی شدن تعرفه‌های پزشکی ندارد.

وی ادامه داد: البته در صورت تصویب چنین بودجه‌ای به بخش سلامت، مجلس حتماً نحوه هزینه کرد آن را تکلیف می‌کند اما نظر ما این است که به جای اینکه چنین پولی وارد شبکه بهداشتی و درمانی کشور شود و تأثیر آن برای مردم خیلی ملموس نباشد باید صرف واقعی شدن تعرفه‌های پزشکی و تقویت بیمه‌های سلامت بشود.

هاشمی گفت: البته شاید بتوان کارهای دیگری هم انجام داد مثلاً تمام خدمات بهداشتی و درمانی و از جمله خدمات بستری را در گام اول برای تمام روستائیان کشور رایگان کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha