سلامت نیوز : معاون سیاسی انتظامی فرماندار ساوجبلاغ گفت: با اقدامات کنترلی صورت گرفته تاکنون هیچ موردی از بیماری وبا در شهرستان ساوجبلاغ مشاهده نشده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ ابوالقاسم پالیزگیر با اشاره به اینکه تنها در برخی استان‌های کشور نمونه‌هایی از این بیماری شناسایی شده است، گفت: برای جلوگیری از شیوع این بیماری اقدامات کنترلی مناسبی در بخش‌های مختلف شهرستان انجام شده و به همین منظور برنامه‌های آموزشی مناسبی برای اقشار مختلف به ویژه پزشکان و مربیان آموزش و پرورش برگزار شده است.

معاون سیاسی انتظامی فرماندار ساوجبلاغ خاطرنشان کرد: در کل کشور 190 مورد بیماری وبا شناسایی شده که 154 نفر اتباع خارجی و 36 نفر هم ایرانی می‌باشند.

این مسئول افزود: از این پس با خودروهای حامل زباله شهرستان نظرآباد که از این شهرستان عبور می‌کنند و محل تخلیه زباله آنان منطقه حلقه دره است، توسط اداره محیط زیست ساوجبلاغ جلوگیری و اقدام قانونی خواهد شد.

وی در پایان پایش مرتب شبکه‌های آبرسانی شهرستان ساوجبلاغ، دقت نظر خانه‌های بهداشت در مواجه شدن با موارد مشکوک و نمونه‌گیری آن، آهک پاشی محیط‌های آلوده توسط شهرداری، تخلیه به موقع زباله، پخش بسته‌های آموزشی درباره بیماری وبا، کنترل استخرها در سطح مختلف شهرستان و عدم بازیافت زباله‌ها به صورت دستی را خواستار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha