وزارت بهداشت به عنوان وزارتخانه تامین کننده سلامت مردم، به خاطر نقایص فراوان که ریشه مدیریتی و اقتصادی دارد، نتوانسته آن طور که باید به مردم خدمات ارائه دهد.

تنها 2 درصد بودجه پزشک خانواده محقق شده
سلامت نیوز : وزیر بهداشت با اشاره به مشکلات پیش روی حوزه سلامت کشور، اظهارداشت: تنها 2 درصد از بودجه 2 هزار میلیارد تومانی برنامه پزشک خانواده محقق شده است.

دکتر سید حسن هاشمی در گفتگو با مهر اظهارداشت: وزارت بهداشت به عنوان وزارتخانه تامین کننده سلامت مردم، به خاطر نقایص فراوان که ریشه مدیریتی و اقتصادی دارد، نتوانسته آن طور که باید به مردم خدمات ارائه دهد.

وی با اعلام اینکه بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی، 5 هزار میلیارد تومان از محل هدفمندی یارانه ها به حوزه سلامت اختصاص داده شده است، افزود: نه پارسال و نه امسال، ریالی از این پول به وزارت بهداشت پرداخت نشده است.

وزیر بهداشت با اشاره به بودجه سال 91 و مشکلاتی که برای تامین اعتبارات وزارتخانه ها به وجود آمده است، گفت: 210 هزار میلیارد تومان بودجه برای سال 91 نوشته بودند که یک سوم آن محقق نشده است.

هاشمی همچنین به بودجه 1400 میلیارد تومانی برای تشویق افزایش جمعیت اشاره کرد و افزود: از این اعتبار هم تاکنون ریالی به دست ما نرسیده است.

وی با تاکید بر اینکه مردم حق دارند از خدمات مطلوب برخوردار شوند، تصریح کرد: ما باید هرچه زودتر به سمت واقعی شدن نرخ تعرفه ها برویم. آنچه در حال حاضر وجود، یک سوم تا یک چهارم تعرفه واقعی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha