سلامت نیوز : وزیر بهداشت با اعلام اینکه این وزارتخانه برای پیشبرد اهدافش نیازمند IT است، گفت: استفاده از IT در کشور روز به روز در حال افزایش است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ دکتر سیدحسن هاشمی صبح سه شنبه در مراسم افتتاح مرکز ملی داده های سلامت با اعلام این مطلب که راه اندازی این مرکز حاصل تلاش و زحمات وزرای قبلی این وزارتخانه است، گفت: آرزو داشتم خانم دستجردی و دکتر طریقت منفرد امروز در جمع ما بودند که این مرکز ثمره کار آنها است.

وی با اشاره به استفاده رو به افزایش مردم از IT در کارهای روزانه اظهار داشت: مردم در اقصی نقاط کشور تا حدود زیادی با IT آشنا شده اند به خصوص با هدفمندی یارانه ها که حداقل این حسن را داشت تا مردم با IT آشنا شوند زیرا برخی از پرداخت های مردم از طریق تجهیزات IT انجام می شود.

هاشمی با بیان این مطلب که وزارت بهداشت برای پیشبرد اهدافش نیازمند IT است افزود: تجهیز وزارتخانه به چنین مرکزی زمینه توسعه خدمات الکترونیک سلامت را فراهم می کند.

وزیر بهداشت یکی از مشکلات بخش سلامت را یکپارچه نبودن خدمات الکترونیک سلامت دانست و گفت: داشتن سامانه یکپارچه صرفه جویی خیلی زیادی در هزینه های این وزارتخانه ایجاد می کند.

وی بر توجه به بخش خصوصی برای ارایه خدمات الکترونیک سلامت تاکید کرد و گفت: توان وزارت بهداشت در پرداخت قیمت واقعی این بخش ضعیف است و لذا بهتر است که بخش خصوصی در این امور وارد شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha