سلامت نیوز :  دبیرکل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز جهانی غذا، 16 اکتبر 2013 برابر با 24 مهر ماه جاری گفت در حالیکه 840 میلیون نفر در جهان روزانه گرسنه به سر می برند یک میلیارد و 400 میلیون نفر اضافه وزن دارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد ؛ متن کامل پیام بانی کی مون به شرح زیر است:

هر روز بیش از 840 میلیون انسان در جهانی که غذا در آن فراوان است، گرسنه به سر      می برند. این واقعیت به تنهایی می تواند از نظر اخلاقی موجب خشم و اقدامی هماهنگ گردد.

در عین حال چالش با عمقی بیشتر تداوم دارد. دو میلیارد انسان از "گرسنگی پنهان"  سوء تغذیه رنج می برند. همچنین تغذیه نا درست بدین معنا است که یک میلیارد و 400 میلیون انسان اضافه وزن دارند که یک سوم از آنان بسیار چاق بوده و در معرض خطر بیماری های قلبی عروقی،  قند یا سایر مشکلات سلامت قرار دارند.  

کلید تغذیه بهتر و نهایتا تضمین حق هر فرد بر غذا، در نظام های غذایی بهینه نهفته است یعنی رویکرد های هوشمندانه تر، سیاست ها و سرمایه گذاری هایی در بر گیرنده محیط زیست، مردم ونهاد ها، همچنین فرایندی که به وسیله آن محصولات کشاورزی به گونه ای پایدار تولید، فرآوری و به مصرف کنند ارائه گردد.

بسیار خرسندم از اینکه کشور های بسیاری در سراسر جهان به "چالش گرسنگی صفر" پیوسته و تعهد کرده اند برای نظام های پایدار غذایی با هم همکاری نمایند.

می توانیم بایکدیگرکمک کنیم تا اطمینان حاصل گردد هر فرد به اندازه کافی در هر روز غذای مغذی دریافت نماید. در این روز جهانی غذا اجازه دهید تا در طی عمر خود هدف "گرسنگی صفر" را برای تمامی افراد بدست آوریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha