سه‌شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۶
کد خبر: 84784
سلامت نیوز : نمایندگان مجلس در سال گذشته، مصوبه ای را از صحن مجلس گذراندند که طبق آن، فعالیت پزشکان مراکز دولتی در بیمارستان‌های خصوصی ممنوع می‌شود. بازنگری وارجاع این مصوبه به کمسیون مربوطه بهانه ای برای داغ شدن مباحث مربوط به این طرح در محافل مختلف از جمله رسانه ها شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از الف ؛ تعدادی از سایت ها، خبری را برخروجی خود دررابطه با این موضوع قرارداند که نشانگر آن است که نگارندگان آن به شکلی غیرحرفه ای درگیرحواشی خبر شده اند، به طوری که آنها را از مسیر اصلی منحرف نموده است.

صرف نظر از این که این موضوع درحال حاضر برای بررسی به کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ارجاع داده شده است و هنوز مصوب نشده است، باید گفت:بر اساس پیشینه تاریخی و در فرهنگ عمومی و باور اجتماعی ما، همواره طبابت و طبیب از قداست و جایگاه ویژه ای برخوردار بوده است. ارزش دانش گرانقدر پزشكی و فعالیت حرفه ای طبیب، تا بدان اندازه والا و عظیم است كه مقام معظم رهبری دردیدار یکی از وزرای بهداشت سابق با ایشان، فرمودند که درکنار انجام امور اجرایی که موظف به انجام آنها هستید، کارمهم و باارزش طبابت را هم کنار نگذارید و هم راستا با اجرای وظایفی که متعهد به انجامشان هستید، از ارزش علمی و انسانی خود برای تسکین دردمندانی که به شما نیازمندند، دریغ نکنید.

همچنین ریاست محترم جمهور،جناب آقای روحانی نیز با تاکید بر انجام امور طبابت و دستان باتجربه و پرتوانی که سال های متمادی جراحی کرده است، به دکتر هاشمی، وزیر بهداشت و درمان کشورمان توصیه نمودند که در ایام تعطیل که برنامه ریزی و اختیار آن دست خودتان است، می توانید به امر طبابت بپردازید.

توصیه و تاکید بزرگان کشور به مسئولان اجرایی که پزشک هستند، برای انجام اعمال جراحی و طبابت، آن هم در ایام تعطیل، با مقوله دو یا چند شغله بودن پزشکان که موضوع قانون فوق الذکر است، تفاوت ماهوی دارد که توضیح آن در حوصله این نوشتار نیست.

درشرایط کنونی نقد منصفانه و واقع بینانه،که توسط افراد کارشناس و مطلع مطرح می شود، نه تنها گزنده نیست، بلکه بسیارسازنده هم است. رسانه ی معتبر و معتمد، رسانه ای است که به عنوان پل ارتباطی بین مردم و مسوولان، با نگاه دقیق تر و کارشناسانه تر مسائل، با مسئولان نظام سلامت در انجام وظیفه خدمت رسانی به مردم، همکاری کنند و بازوی توانمند آنان باشند و به ارائه راهکار در حل مشکلات بپردازند نه اینکه با پرداختن به حاشیه هایی که قداست حرفه پزشکی را مخدوش می کنند به اعتبار رسانه ای خود نیز لطمه وارد نمایند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha