علاوه بر عوامل ژنتیکی، عوامل محیطی از قبیل ضربه مغزی، سکته، آبسه مغزی و تومور می‌تواند موجب ایجاد بیماری صرع شود و در حال حاضر 75 درصد موارد بیماری صرع با درمان‌های دارویی قابل کنترل و درمان است.

75 درصد موارد بیماری صرع قابل درمان است

سلامت نیوز : یک متخصص نورولوژی اظهار داشت: در حال حاضر 75 درصد موارد بیماری صرع با درمان‌های دارویی قابل کنترل و درمان است.

دکتر داریوش افشاری به مناسبت روز جهانی صرع در گفت وگو با (ایسنا) ، بروز بیماری صرع در برخی افراد را دارای علل مختلفی عنوان کرد و اظهار داشت: علاوه بر عوامل ژنتیکی، عوامل محیطی از قبیل ضربه مغزی، سکته، آبسه مغزی و تومور می‌تواند موجب ایجاد بیماری صرع شود.

به گفته این متخصص نورولوژی، عوارض ناشی از بارداری و زایمان از قبیل پیچیدن بند ناف به دور گردن جنین یا کاهش خونرسانی به مغز جنین در دوران بارداری و یا فشار بر روی سر نوزاد به هنگام زایمان نیز ممکن است موجب بروز صرع در افراد شود.

وی با بیان اینکه دو نوع صرع بزرگ و کوچک وجود دارد، خاطرنشان کرد: بیشتر موارد صرعی که برای مردم آشناست مربوط به صرع بزرگ است که در آن فرد از هوش رفته، دست و پا می زند و دور دهان او کبود می‌شود.

افشاری در خصوص صرع کوچک، اظهار داشت: در این نوع صرع فرد از هوش نرفته و فقط برای چند ثانیه آگاهی و هوشیاری خود را نسبت به محیط از دست می دهد.

وی اظهار داشت: نمونه این صرع را می توان در برخی از دانش آموزانی که به هنگام گفتن دیکته معلم برخی لغات را جا می گذارند مشاهده کرد.

این متخصص نورولوژی با بیان اینکه بروز بیماری صرع در مردان و زنان یکسان بوده، خاطرنشان کرد: خوشبختانه در حال حاضر 75 درصد موارد این بیماری با درمان‌های دارویی کنترل و درمان می شود.

وی اظهار داشت: چنانچه بیماران صرعی باید به طور مرتب دارو مصرف کرده، خواب مناسبی داشته باشند و نیز از تغذیه مناسبی برخوردار باشند می توانند با تشخیص پزشک بعد از چند سال درمان دارویی خود را کنار بگذارند.

به گفته افشاری در برخی از موارد بیماران صرعی قبل از بیهوش شدن نشانه‌هایی می بینند از قبیل اینکه بوی خاصی به مشام آنها می‌رسد، تصویر خاصی در جلوی چشمانشان ظاهر می شود و یا قسمتی از بدن آنها شروع به گز گز کردن می‌کند که در این حالت فرد می فهمد که تا چند لحظه دیگر از هوش می رود.

وی عنوان کرد: در این حالت بهتر است افراد در محلی قرار بگیرند که به هنگام بیهوشی دچار آسیب نشوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha