سلامت نیوز : محمدعلی نجفی به محدودیت‌هایی که برای مردم درنظر گرفته می‌شود، انتقاد کرد. پاسخ نجفی به سوال مجری برنامه درباره ایجاد محدودیت برای قلیان کشیدن خانم‌ها صورت کلی‌تری به خود گرفت. رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در این برنامه گفت که ایجاد محدودیت بیشتر را قبول ندارد: «در محیط‌های مشخص و با استانداردهای کافی موافق قلیانم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه آرمان ؛ ببینید چقدر امکان تحرک، تفریح و حتی نفس کشیدن برای مردم باقی‌گذاشته‌ایم؟ نمی‌گویم قلیان در هر رستورانی، سرو شود. جلوی قلیان را بگیریم همراه با قلیان چیزهای دیگری هم وارد فضای خانه می‌شود. با این مخالفم، حالا بنده با همسرم یا دخترم رفتیم قلیان بکشیم دو پک هم آنها بزنند چه مشکلی دارد؟ می‌دانم خیلی‌ها با حرف‌های من مخالف هستند اما ببینیم مجموع محدودیت‌ها قابل دفاع هستند؟ اگر نبود بدانیم بعضی محدودیت‌ها را زیاد به مردم تحمیل می‌کنیم و در تصمیمات تردید کنیم».

ادامه انتقادات او به ایجاد محدودیت برای کشیدن قلیان نشان‌دهنده نوع نگاه او بود: «علما می‌گویند هر چیز که منع می‌کنید انسان حریص می‌شود، اگر این را ملاک تصمیم‌گیری بگذاریم شاید به این نتیجه برسیم بعضی تصمیمات قبلی اشتباه بوده است. اگر بناست، قلیان باشد برای زن و مرد نباید تفاوت باشد». خوانده‌شدن نظرات موافق و مخالف مردم که به برنامه تلویزیونی ارسال می‌شد، سبب شد که نجفی پیشنهاد کند که برنامه برای این کار نظرسنجی بگذارد. مجری برنامه از نجفی پرسید که اگر موضوع یکی از برنامه‌های مناظره را به قلیان اختصاص دهند در آن شرکت می‌کند؟ نجفی هم با شوخی با مرعشی، رئیس سازمان میراث در دولت هشتم، جواب مجری برنامه را داد: « تخصص من قلیان نیست، تخصص آقای مرعشی قلیان است. ایشان را دعوت کنید».

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha