سلامت نیوز : یک کارشناس بهداشت حرفه ای تاکید کرد: برای کاهش عوارض ناشی از کار زیاد با رایانه، پس از هر یک ساعت كار با موس، 4 تا 5 بار شانه ها را بچرخانید و دست و انگشتان خود را به آرامی تکان دهید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ موس یک از کابردی ترین ابزارهای ورودی رایانه است امروزه کمتر کسی است که در کار با رایانه از آن استفاده نکند. با وجود اینکه این دستگاه وارد کردن داده ها را بسیار ساده کرده است ولی متاسفانه به علت ایجاد وضعیتهای تکراری و طولانی مدت امکان صدمات ناشی از حرکات تکراری را فراهم می کند.

صدیقه میرجلیلی كارشناس بهداشت حرفه ای گفت: این صدمات اغلب منجر به درد، سوزش، ورم، ضعف عضلات، بی حسی، کرختی و کاهش مهارت در اندام های مرتبط می شود.

وی توصیه كرد: برای پیشگیری از ایجاد چنین نارحتی هایی دانستن مفاهیم پایه و اصول ارگونومی در مورد سطح مشترک بین رایانه و کاربر آن، علاوه برا ینکه می تواند از بروز اینگونه صدمات جلوگیری کند، بهره روی و لذت کار با رایانه را هم به حداکثر خود می رساند.

این کارشناس بهداشت حرفه ای خطاب به كاربران رایانه گفت: موس را به آرامی در دست بگیرید و آ نرا درمحدوده مورد نظر حرکت دهید محکم گرفتن موس تنش زیادی را به دست وارد می کند.

میرجلیلی توصیه كرد: برای حرکت دادن موس مفصل آرنج را محور قرار دهید تا بدون خم شدن مچ دست امکان حرکت فراهم شود.

وی توصیه كرد: برای یافتن بهترین محل قرارگیری موس روی صندلی خود تکیه دهید، بازوها را در موقعیت راحت آویزان قرار دهید. ساعد خود را از مفصل آرنج خم کنید.

این كارشناس بهداشت حرفه ای همچنین یادآورشد: موس را انتخاب کنید که ساختار قرینه داشته و در حد امکان مسطح باشد زیرا کف دست انسان خمیدگی آناتومیکی خاصی دارد که از برخورد کف دست با سطوح مختلف جلوگیری می کند اندازه موس باید با دست کاربر متناسب باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha