جمعه ۳ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۱
سلامت نیوز: یک دندانپزشک گفت: دلایل زیادی برای زردی دندان وجود دارد که یکی از این عوامل وراثت است.

دکتر محمد محیط مافی در گفت وگو با ایسنا، افزود: علت زردی دندان عوامل داخلی و از نسخ داخل دندان است که علل متفاوتی دارد مانند عوامل مادرزادی، فلوروزیس و داروها و علل خارجی رنگدانه‌ها، عدم رعایت بهداشت، دخانیات و مواد غذایی رنگی است.

وی با اشاره به تکنیک‌های پزشکی اظهار کرد: لمینت لایه نازکی از چینی است که روی سطح بیرونی دندان بعد از تراش حدود 5/. تا 7/. میلیمتر چسبانیده می‌شود و لومینرز لایه بسیار نازک چینی است که بدون تراش دندان روی دندان قرار می‌گیرد.

دکتر مافی تصریح کرد: از استفاده‌های لمینت و لومینرز اصلاح نامرتبی دندان‌های جلو، تصحیح ارتفاع دندان‌ها، بستن فاصله بین دندان‌های جلو، اصلاح بدرنگی و بد شکلی دندانها است.

این دندانپزشک در مورد مزایای لومینرز نسبت به لمینت افزود: پوشش رنگی مناسب، ضخامت لایه بسیار کم بدون نیاز به تراش دندان از مزایای روش درمانی لومینرز نسبت به لامینت است.

وی با اشاره به اینکه در لمینت آسیب بسیار کمی به مینا دندان وارد می‌شود، خاطرنشان کرد: در روش درمانی لامینت با وجود این که مینای دندان بسیار کم آسیب می بیند اما در صورتی که با تکنیک دقیق و صحیح انجام نگیرد تخریب دندان بعد از مدتی زیاد خواهد شد.

دکتر مافی افزود: رنگ لمینت و لومینرز پس از سال‌ها غیرقابل برگشت و ثابت می ماند اما احتمال تغییر رنگ دندان از زیر روکش وجود دارد.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha