نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به خسارت های جدی پدیده گرد و غبار به بخش سلامت گفت: براساس بررسی های انجام شده سالانه به علت بروز این پدیده حدود ۱۹ هزار بیمار به جمع بیماران کشور اضافه می شود که سهم استان خوزستان از این میزان حدود ۵ هزار نفر است.

سلامت نیوز: نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به خسارت های جدی پدیده گرد و غبار به بخش سلامت گفت: براساس بررسی های انجام شده سالانه به علت بروز این پدیده حدود ۱۹ هزار بیمار به جمع بیماران کشور اضافه می شود که سهم استان خوزستان از این میزان حدود ۵ هزار نفر است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت، سیدشریف حسینی در نشست علنی امروز (یکشنبه ۱۵ مرداد) مجلس شورای اسلامی پیش از سخنان محمدی زاده رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست با اشاره به وضعیت بحرانی کشور در موضوع بیابان زایی تصریح کرد: براساس بررسی های انجام شده هم اکنون حدود ۱۰۰ میلیون هکتار از اراضی کشور در معرض بیابان زایی و حدود ۲۰ میلیون هکتار در معرض فرسایش بادی هستند که این موضوع موجب شده که از ۶۰۹ دشت در سطح کشور هم اکنون حدود ۲۲۰ دشت ممنوع بحرانی اعلام شوند.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه ۸۰ درصد کشور در منطقه خشک قرار دارد گفت: تخریب تالاب های  حورالعظیم، گاوخونی، رود کارون، کرخه و دریاچه ارومیه نشان دهنده وضعیت بحرانی کشور در این حوزه است.

وی با تأکید بر اینکه هم اکنون متأسفانه پدیده گرد و غبار به ریزگرد تبدیل شده است یادآور شد: هم اکنون کشور با مشکلات بهداشتی، اقتصادی و معیشتی به علت افزایش چشمگیر پدیده گرد و غبار روبرو است.

این نماینده مجلس نهم با اعلام اینکه هم اکنون منشأ ۹۰ درصد از پدیده گرد و غبار خارج از کشور است افزود: به طور حتم افزایش هماهنگی و تعاملات راهکار حل این مشکل است.

وی ادامه داد: براساس بررسی های انجام شده استان خوزستان در سال ۸۸ حدود ۱۰۲ روز با مشکل پدیده گرد و غبار روبرو بوده است از طرفی دیگر بیشترین غلظت گرد و غبار در کل کشور مربوط به بوشهر با حدود ۹۰۹ میکروگرم بوده است این در حالی است که استاندارد غلظت حدود ۱۵۰ میلی گرم است.

حسینی درباره تبعات بروز پدیده گرد و غبار در کشور توضیح داد: لغو سفرهای هوایی، کاهش اشتغال و سرمایه گذاری و افزایش بیماری ها از تبعات بروز این پدیده در کشور است.

وی با اعلام اینکه در سال جاری حدود ۶۴۰ پرواز هوایی استان خوزستان با مشکل و توقف روبرو شده است تصریح کرد: به طور حتم پدیده گرد و غبار آسیب های جدی را در تمام زمینه ها به مردم استان های غربی وارد کرده است.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به خسارت های جدی پدیده گرد و غبار به بخش سلامت گفت: براساس بررسی های انجام شده سالانه به علت بروز این پدیده حدود ۱۹ هزار بیمار به کشور اضافه می شود که سهم استان خوزستان از این میزان حدود ۵ هزار نفر است.

حسینی ادامه داد: براساس آزمایش های انجام شده حدود ۵ هزار نوع باکتری از گرد و غبار جداسازی شده است که در همان نمونه حدود ۲/۳ فلزات سنگین یافت شده است.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی درباره راهکارها و پیشنهادات برای کاهش پدیده گرد و غبار در کشور توضیح داد: تأمین اعتبار برای خرید دستگاه های تصفیه هوا، تخصیص اعتبارات شغلی برای متخصصین، افزایش سهمیه سوخت، توزیع شیر رایگان، تنظیم سند چشم انداز متناسب با خشکسالی، قرار گرفتن کلیه محصولات کشاورزی در پوشش بیمه، خرید مالچ از مهمترین اقداماتی است که دستگاه های ذیربط باید برای اجرای آن تلاش کنند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تأکید بر اینکه متأسفانه بعد از گذشت ۴ سال از حدود ۲۰۰ هزار هکتار برنامه مالچ پاشی استان خوزستان هم اکنون حدود  ۵۰ هزار هکتار آن محقق شده است افزود: به طور حتم اگر مسئولان اقدام جدی برای حل پدیده گرد و غبار در کشور انجام ندهند  درآینده به ۵۰ سال زمان برای آن نیاز خواهند داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha