سه‌شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۶
کد خبر: 89162

مرندی یکی از دلایل مهم موفقیت طرح کنترل جمعیت در کشور را مدیون ادغام در آن سال ها می داند و معتقد است که : موفقیت کشور در کنترل جمعیت شاخص مهم در بازگشت آموزش پزشکی از وزارت علوم بودند چون استادان ما در وزارت بهداشت با مسائل بیشتر آشنا شدند و مبلغ خوبی برای کنترل جمعیت بودند

سلامت نیوز :دکتر علیر ضا مرندی از جمله وزرای بهداشت و درمان است که در دو دوره تصدی گری اش بر وزارت بهداشت تغییرات ساختاری مهمی در نظام سلامت بوجود آورد .
 دکتر علیر ضا مرندی از جمله وزرای بهداشت و درمان است که در دو دوره تصدی گری اش بر وزارت بهداشت تغییرات ساختاری مهمی در نظام سلامت بوجود آورد .

یکی از این تغییرات الحاق  بخش آموزش پزشکی به وزارت بهداشت و درمان بود که باعث شد تا نام آموزش پزشکی هم به این وزارت خانه افزوده شود.اگرچه که از سال 65 تاکنون چند باری زمزمه های جدا کردن بخش آموزش پزشکی از این وزارت خانه و پیوستن مجدد آن به وزارت علوم به گوش می رسد با این وجود مرندی همچنان با قوت تمام از عملکردش دفاع می کرده و می گوید:

با این ادغام رشته‌های تخصصی نیز گسترش یافت و رشته‌های فوق‌تخصصی برای نخستین بار در سال 66 پایه‌ریزی و 21 رشته فوق تخصصی راه‌اندازی شد و بدین ترتیب از اعزام بیمار به خارج از کشور بی‌نیاز شدیم این طرح برای کشور حسن شهرت بسیاری در پی داشته است و بازگشت آن سرشکستگی به دنبال خواهد داشت.

مرندی حتی یکی از دلایل مهم موفقیت طرح کنترل جمعیت در کشور را مدیون این ادغام در آن سال ها می داند و معتقد است که : موفقیت کشور در کنترل جمعیت شاخص مهم در بازگشت آموزش پزشکی از وزارت علوم بودند چون استادان ما در وزارت بهداشت با مسائل بیشتر آشنا شدند و مبلغ خوبی برای کنترل جمعیت بودند

 مرندی که اصلا نسبت به این طرح وپیشنهاد خوشبین نیست یادآوری می کند که پیش از این هم مخالفت های با این ادغام بوده است و می گوید:

 در دولت دوم آقای خاتمی هم تلاش‌هایی شد؛ گویا پزشکیان، وزیر بهداشت دولت دوم خاتمی ازسازمان جهانی بهداشت خواست تا کارشناسانی به ایران بفرستد تا ادغام آموزش پزشکی به وزارت بهداشت را بررسی کنند. سازمان جهانی بهداشت هم کارشناسانی را به ایران فرستاد که شش هفته‌ای ایران بودند و همه بیمارستان علوم پزشکی را بررسی کردند. چندصد صفحه گزارش نوشتند، نتیجه شد که این کار خوبی بوده است. در محافل بین‌المللی هم. ، هم یونسکو و بسیاری دیگر از سازمان‌های بین‌المللی این طرح را تأیید کرده‌اند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha