سه‌شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۶
کد خبر: 89556

در این دنیا انسان هایی وجود دارند که تاریخ نام آنها را قاتلین رویا گذاشته است . قاتلین رویا کسانی هستند که سعی می کنند به هر طریقی که شده شما را از تلاش برای رسیدن به رویاهایتان باز دارند .از قاتلین رویاهایتان فاصله بگیرید .این اشخاص اول از در منطق وارد می شوند و سعی می کنند با بیان سختی ها و غیرممکن جلوه دادن کار شما را از هدف تان منحرف کنند . در این مرحله دو اتفاق می افتد .اتفاق اول این است که شما تسلیم افکار آنها می شوید و با توجیه اقدام خود و ترس از مشکلات از ادامه کار منصرف می شوید و دوم این که به جای این که بر اساس حرف دیگران تصمیم بگیرید به اراده خود تکیه می کنید و برای رسیدن به رویایتان تلاش می کنید ؛ شیوه دیگری که قاتلین رویا از ‌آن استفاده می کنند تمسخر شما است .

این اشخاص اگر ببینند که اراده شما قوی تر از آن است که به راحتی تسلیم عقاید آنها شوید منتظر شکست های موقتی شما می مانند تا بهانه لازم را برای مداخله مجدد به دست آورند . هنگامی که یکی از پیش بینی های شما به هر دلیلی درست از ‌آب در نیامد و شما تنها دچار یک شکست موقتی شدید آنها با صدایی بلند و لحنی تمسخر آمیز به شما می گویند « به تو گفته بودم ، دیدی همون حرفی که من زدم درست بود ! دیدی اشتباه کردی . قاتلین رویا سعی می کنند با گفتن چنین جملاتی کنترل عصبی شما را به دست بگیرند و مانع از اقدام مجدد شما برای رسیدن به رویاهایتان شوند چون اگر شما بتوانید موفق شوید و به رویای خود برسید با این کار نه تنها نادرستی گفته های آنان را ثابت کرده اید بلکه غیر قابل اطمینان بودن گفته های این اشخاص را به دیگران نیز ثابت کرده اید . آنها بارها به شما می گویند که رویای شما هیچ وقت به حقیقت نمی پیوندد ولی به خاطر داشته باشید که رویای شما از جنس واقعیت است ، پس می تواند به حقیقت تبدیل شود .
در هنگام رویارویی با قاتلین رویا برای این که اسیر احساسات متناقض نشوید و مانع از ورود ویروس شک و تردید به درون اراده خود شوید همیشه به خود یادآوری کنید که شما و رویاهایتان منحصر به فرد هستید ، به هدف خداوند از آفرینش خود فکر کنید . به این فکر کنید که چرا خداوند شما را برای زندگی در این قرن انتخاب کرده است در حالی که می توانست سالها پیش به شما اجازه حیات بدهد چه رازی در برنامه خداوند وجود دارد ؟ آیا نمی خواهید بدانید که خدا به چه دلیلی شما را برای زندگی در این عصر انتخاب کرده است . آیا زندگی در این عصر که بشر از دانش بسیار مطلوبی برخوردار است خود مزیتی برای شما و رویاهایتان محسوب نمی شود ؟ آیا این کمکی نخواهد بود که شما سریع تر به رویاهای خود برسید ؟ چه قدرتی در گوشه ای از وجود شما نهفته است که شما باید آن را بیدار کنید ؟ برای این که بتوانید به پاسخ سؤالات فوق برسید باید رویایی در سر داشته باشید . شما می توانید از طریق هیجانی که رویا در شما ایجاد می کند انگیزه ای داشته باشید که بتوانید شما را به هدفتان برساند . فراموش نکنید که هر انسانی آفریده شده است تا متفاوت باشد . اجازه ندهید که قاتلین رویا تفاوت مهم زندگی تان را از شما بگیرند و شما را هم مثل خودشان به انسان های برای اراده ای تبدیل کنند . چه کسی و با چه زبانی باید به شما بگوید که شما آمده اید تا متفاوت باشید نه این که به راحتی تسلیم عقاید دیگران شوید !
● از رویاهای خود در برابر قاتلین رویا دفاع کنید
هنگامی که قاتلین رویا به سراغ شما می آیند تا رویاهای شما را با کلام خود از بین ببرند به آنها توجه نکنید . آنها فقط منتظر بهانه هستند . قاتل رویاهای شما هر کسی می تواند باشد ؛ معلم ، دوست ، همکار ، همسر یا نهایتاً والدین شما .
تنها کاری که شما باید انجام بدهید این است که با افکار مثبت و اراده خود برای رویاهای خود یک جلیقه ضد گلوله درست کنید و رویاهای خود را در آن قرار دهید . اگر شما به راحتی تسلیم عقاید دیگران شوید و برای رسیدن به رویاهایتان هیچ مقاومتی از خود نشان ندهید مطمئن باشید که شما هم یکی از بیشمار کسانی خواهید بود که رویاهایتان را با خود به گور می برید . در صورتی که قاتلین رویاهای شما از گروه دوستان و همکاران هستند شما می توانید از آنها فاصله گرفته ولی در صورتی که قاتل رویاهای شما همسر یا والدین شما هستند دیگر نمی توانید از آنها فاصله بگیرید .
به جای این که سعی کنید از این اشخاص فاصله بگیرید سعی کنید با حفظ اراده خود در مواضع و عقاید آنها تردید به وجود بیاورید و کاری کنید تا آنها به جای این که به مخالفت علیه شما برخیزند به شما کمک کنند و باعث تقویت روحیه شما در برابر مشکلات شوند .
البته شایان ذکر است که بیان این موارد به این منظور نیست که والدین یا همسر شما نمی خواهند شما پیشرفت کنید و عمداً مانع از رسیدن شما به آرزوهایتان می شوند بلکه به این معنی است که شما باید حتماً با آنها مشورت کنید ولی بر اساس حرف آنها تصمیم گیری نکنید . هنگامی که یکی از نزدیکان شما مخصوصاً والدین یا همسرتان می خواهند که شما را انجام کاری منصرف کنند کورکورانه علیه آنها جبهه گیری نکنید . از آن جایی که آنها واقعاً را دوست دارند می خواهند به شما کمک کنند به خاطر داشته باشید که آنها دوست ندارند در صورت شکست احتمالی شما ، شاهد افسردگی یا ناراحتی شما باشند . شما برای رسیدن به رویاهایتان نیازمند یک برنامه ریزی جامع و استراتژیک هستید و نباید بدون برنامه وارد رودخانه ای شوید که نمی دانید عمق آن چه قدر است . شما باید به دیگران مشورت کنید جنبه های عقلانی کار را در نظر بگیرید و تنها در صورتی که واقعاً مطمئن شدید انجام آن کار برای شما مقدور است اقدام به کار کنید . فراموش نکنید اگر شما بدون مشورت با افراد با تجربه و خیرخواه و بدون داشتن یک برنامه مطمئن و حساب شده کاری بکنید و بعداً شکست بخورید دیگر نمی توانید کسی را به عنوان مقصر اصلی شکست های خود معرفی کنید .
در این هنگام تنها مقصر اصلی خود شما خواهید بود . به خاطر داشته باشید هنگامی که انگشت اتهام خود را به سمت کسی می گیرید ، یک انگشت به او و سه انگشت به خود شما اشاره می کند .
● به خود و توانایی هایتان ایمان داشته باشید
آیا شما برای این که اقدام به کاری کنید نیازمند تأیید دیگران هستید ؟ آیا شما باید آنقدر از خودتان ضعف نشان دهید تا دیگران بتوانند فقط با صحبت های خویش شما را ناامید کنند ؟ پس آنها اشتیاق سوزان درونی کجاست ؟ با نسیمی خاموش شده ؟ فراموش نکنید که قاتلین رویا منتظر کوچکترین نشانه های شک و تردید در شما هستند تا بتوانند بدون هیچ زحمتی رویایتان را از شما بگیرند . برای این که چنین اجازه ای به آنها ندهید باید رویاهایتان را به اهداف بلند مدت و کوتاه مدت تقسیم کنید . هنگامی که شما رویاهای خود را دسته بندی می کنید و برای رسیدن به هر کدام از آنها زمانی را مشخص می کنید می توانید به راحتی برای آنها برنامه ریزی کنید . برنامه ای که شما برای رسیدن به رویاهایتان طراحی می کنید نشان دهنده میزان قدرت و استعداد شما در استفاده از زمان و مدیریت شما بر سایر مسائل است .
در زمان برنامه ریزی برای رسیدن به رویاهایتان به شکست های گذشته فکر نکنید ، لطفاً کمی با خودتان منصف باشید . همه ما انسانها در زندگی باید داغ شکست را بچشیم تا بتوانیم لذت واقعی موفقیت را احساس کنیم . در هنگام برنامه ریزی به شکست های گذشته فکر نکنید ، به این فکر نکنید که در گذشته چه کسی بوده اید ، بلکه به این فکر کنید که چه کسی می توانید باشید . شما برای رسیدن به رویاهایتان نیازی به تحصیلات دانشگاهی ندارید . اکثر انسان های بزرگ تاریخ در ابتدا ظاهری شبیه به دوره گردان داشته اند ولی با این حال در ذهن خود افکاری سلاطین گونه داشته اند .
فراموش نکنید که هر انسان بزرگی که در زندگی تان می شناسید به این خاطر برای شما ارزش دارد که توانسته است کاری انجام بدهد که هر کسی جرأت انجام آن را ندارد .
به جای این که فقط چشمتان را به شکست های خود خیره کنید به افق های جدید که آفتاب زندگی بر روی شما باز می کند فکر کنید . اگر شما بخواهید که چیزی اتفاق بیفتد حتماً می افتد . خواستن توانستن است . رویاهایی که شما امروز در ذهن خود دارید تأثیر مستقیمی در آینده و حتی فردای شما دارد . اگر رویای به دست آوردن چیزی را دارید باید تاوان آن را با عمل خود بپردازید . هیچ انسانی شانسی به موفقیت نمی رسد و شانسی آن را از دست نمی دهد . ساختار ذهن انسان یکی از شاهکارهای عالم خلقت است . ذهن نیروی بیکرانی دارد و هر چیزی که شما برای رسیدن به موفقیت نیاز دارید در آن نهفته است . ذهن انسان مانند یک آینه عمل می کند ، هر چیزی که به آن نشان بدهید همان را به شما بازمی
گرداند . درک همین واقعیت به ظاهر کوچک می تواند تغییرات مثبت غیر قابل انکاری را در زندگی به وجود بیاورد . اگر شما در ذهن خود تصور مثبتی از خود داشته باشید آینه ذهن شما هم همان تصور را به شما باز می گرداند . با این حال اگر شما با وجود داشتن تمام امکانات و توانایی های تصوری منفی از خود داشته باشید مطمئن باشید که هیچ چیز و هیچ کس نمی تواند کوچک ترین کمکی به شما بکند . انسان هایی که در زندگی خود رویایی دارند به دو دسته تقسیم می شوند .
دسته اول کسانی هستند که فقط رویا دارند و برای آنها ارزشی قائل نیستند . دسته دوم نیز کسانی هستند که در ذهن خود رویایی دارند ولی به آن ایمان دارند . کسانی که به رویاهای خود ایمانی ندارند فقط با آن زندگی می کنند ولی هیچ وقت به آن نمی رسند . ولی دسته دوم از داشتن رویاهای خود خوشنودند . با رویاهایشان صحبت می کنند به آنها بی اعتنایی نمی کنند . در هر جا و در هر حالی با رویاهای خود هستند ، حتی صبح نیز که از خواب بیدار می شوند به اولین کسی که صبح به خیر می گویند رویایشان است . آیا تا به حال اتفاق افتاده است از این که مبادا دیگران به رویای شما بخندند نخواهید آن را برای کسی تعریف کنید ؟ اگر شما از مسخره کردن دیگران ترسی داشته باشید مطمئن باشید که هیچ وقت به خواسته خود نمی رسید چون هنوز به توانایی های خود و رویاهایتان ایمان ندارید . برای شروع تنها کسی که می تواند به شما کمک کند ذهن شماست . این حقیقت را همه انسان ها می دانند ولی تعداد کمی از آنها از قدرت ذهن خود استفاده می کنند ، شاید هم آنها هنوز کاملاً به قدرت ذهن خود ایمان ندارند و منتظرند تا پیامبری بیاید و معجزه به آنها ثابت کند که چه نیروهای نهفته ای در وجود آنها است . تنها استفاده ای که بیشتر افراد ذهن خود می کنند این است که شبها که به رختخواب می روند در خیال خود رؤیای رسیدن به موفقیت ، ثروت و .... را ببینند ؛ آنها هیچ وقت فراتر از آنچه که هستند نمی روند و همیشه با حسرت به افراد موفق نگاه می کنند .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha