سه‌شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۶
کد خبر: 89576

درمان اختلالات تولیدی کاملا به فردی که مورد درمان بستگی دارد . myofunctional درمانی است که برای فشار زبان صورت می گیرد که یک روش تمرینی جدیدی از بلع را دربرمی گیرد . درمان Dyspraxia معمولا شامل تمریناتی بدون گفتار در زبان ، لب ها و کام . بعضی از درمان های اختلالات تولیدی ممکن است نیازمند افزودن مهارت های شنیداری باشد برای اینکه کودک را در یادگیری تمایز بین صداها کمک کنیم .

معمولا درمان پیشرفته ی اندام های تولیدی گفتار روی خطاهای صدایی ویژه متمرکز شده اند . درمان با یافتن راهی برای کمک به کودک درتولید صحیح صدا آغاز می شود . برای بچه های کوچک صداها ممکن است در حین بازی بیرون کشیده شوند . ابتدا کودک می تواند صدا را تولید کند و در سیلاب ها ، کلمات ، عبارات ، جملات و گفتگوها آنها را تمرین کند . بازی ها  و بازی کردن ، این فعالیت را لذت بخش تر می سازد .

هنگامی که یک فرآیند اختلال واجشناسی تشخیص داده می شود . درمان ، تمام گروه های صدایی دارای خطا را مورد هدف قرار می دهد . درهرحال ، اگرچه اختلال واجشناختی ممکن است باعث شود تا مفهوم پذیری گفتار کودک کمتر از اختلال تولیدی باشد اما درمان آن اغلب آسان تر و موثرتر از درمان اختلال تولیدی است .

چون وقتی کودک این فرایند ها را یادگرفت آن را برای تمام گروه های صدایی به کار خواهد برد .

 برنامه درمانی

براساس نتایج ارزیابی ، جلسات شخصی درمان حداقل دوبار در هفته یا اغلب هر روز توصیه خواهند شد . بسته به سن اکثریت کودکان می توانند برای جلسات 45 دقیقه ای یا یک ساعته ویزیت شوند . در همان لحظه والدین باید برای کمک به کودک مشاوره و راهنمایی شوند  تا مهارت های گفتاری گفتاری جدید را به محیط خانه هم ببرند . اگر نیاز باشد ، درمان زبان ممکن است در همان زمان یا قبل از اینکه درمان اندام های گفتاری شروع شود ، بیان شود . درمان اندام های تولیدی گفتار ساده یا فرایند های واجشناسی عموما بیش از چهار تا شش هفته برای حصول نتیجه زمان نمی برند .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha