رئیس قوه قضائیه بر برخورد قاطع قضایی و اداری با قاچاق دارو تاکید کرد و گفت: علاوه بر برخورد قاطع قضایی واداری با قاچاق دارو، باید بر ساخت و تولید داروهای داخلی نظارت کامل و دقیقی انجام شود تا داروهای ساخت داخل با کیفیت مناسب و استاندارد به دست مردم برسد و از سلامت جامعه صیانت کند.

برخورد قاطع با قاچاق دارو و نظارت بر کیفیت تولید داروی داخلی ضروری است


به گزارش سلامت نیوز،آیت الله هاشمی شاهرودی در دیدار با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به بحث تقدم پیشگیری بر درمان ، همچنین خواستار نظارت دقیق بر " سلامت غذایی" مردم شد و گفت : در این بخش باید ضمن نظارت بر مواد غذایی وارداتی به بررسی کارشناسی شرایط موجود پرداخت و از تکنیک های روز دنیا برای بهبود شرایط سلامت مردم استفاده کرد.

وی با تاکید بر پیگیری دقیق و برخورد مناسب با جرایم پزشکی افزود: بیشترین اثر در مجازات جرایم پزشکی به جای مجازات زندان محرومیت از حقوق اجتماعی و در واقع اعمال اشد مجازات اجتماعی است، مثلا به جای زندانی کردن یک داروخانه دار که داروی قاچاق می فروشد می توان مجوز داروخانه وی را لغو کرد.

رئیس قوه قضاییه معرفی متخلفان  بخش دارو بهداشت و درمان به جامعه را یکی از راههای مقابله و کاهش جرایم دراین بخش توصیف و اعلام کرد: قوه قضاییه آماده است تا کمیته ای مشترک بین قوه قضاییه مجلس و وزارت بهداشت برای پیگیری موارد مربوط به بخش بهداشت و درمان تشکیل شود.

آیت الله هاشمی شاهرودی همچنین خواستار استفاده از ظرفیت های تامین اجتماعی ، بیمه و بهداشت و درمان و توسعه آن بین بخشهای مختلف و دهک های پایین جامعه شد و افزود: یکی  از این ظرفیت ها ساماندهی نیکوکاران و افراد خیر برای کمک به بخش بهداشت و درمان و فرهنگ سازی در این زمینه است که باید ضمن شناسایی پزشکانی که در این زمینه حاضر به همکاری هستند از توان آنها برای طبقات محروم جامعه استفاده شود.

وی به مسائل مربوط به حقوق پزشکی نیز اشاره کرد وگفت: این مسائل باید ساماندهی و برخی شبهات فقهی حقوق پزشکی نیز با یک تعامل جدی رفع و حل شود.

آیت الله هاشمی شاهرودی احیا طب سنتی را نیز مناسب و ضروری خواند و افزود: طب سنتی اکنون در بسیاری از دیگر کشورها نیز گسترش یافته است و این موضوع باید در دانشگاهها و مراکز تحقیقات پزشکی بررسی و از نتایج آن استفاده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha