معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی گفت: اگر اعتقاد ما این است که خانواده به عنوان رکن اصلی نظام اجتماعی مطرح است بنابراین باید در جهت ارتقا و تحکیم این رکن اقدامات اساسی انجام دهیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازمهر، سید مهدی سید محمدی در مراسم روز جهانی خانواده با عنوان "روزه شکر برای خانواده سالم" که عصر امروز در باشگاه فرهنگی تلاش برگزار شد، گفت: سازمان بهزیستی به عنوان اصلی ترین سازمان دولتی در خصوص رسیدگی به مسائل اجتماعی ،اقدامات اساسی انجام داده است.

وی خاطرنشان کرد: از جمله اقدامات اساسی سازمان بهزیستی در بحث آموزش مهارت های زندگی به جوانان است. در گذشته به طور غیر رسمی از طریق خانواده ها به زوج های جوان آموزش داده می شد اما امروزه به لحاظ گذر از جامعه سنتی به صنعتی با یک خلاء جدی مواجه شده ایم که اگر سازمانهای دولتی دراین زمینه اقدامی انجام ندهند جوانان در زندگی مشترک خود دچار مشکلات بسیاری خواهند شد.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی ادامه داد: در ادیان الهی با تمام ارزشهایی که در آن وجود دارد فاقد یک خانواده به عنوان الگوی کامل است . تنها در مذهب تشیع در بین شیعیان ، خانواده ای شکل گرفته است که در آیات قرآن به وجود آن اشاره کرده است و آن خانواده حضرت علی و فاطمه به همراه دو فرزندانش است.

سید محمدی در ادامه تصریح کرد: در جامعه در تحکیم بنیادهای خانواده به مباحث مختلفی از جمله بهداشت، سلامت روانی و ابعاد دیگر توجه زیادی شده است ولی در حال حاضر علما به اهمیت احیای سرمایه های اصلی جامعه پی برده اند که بخش اصلی این سرمایه خانواده است.

وی تصریح کرد: سازمان بهزیستی در این راستا بخصوص در حوزه پیشگیری قدم هایی برداشته که نمونه آن برگزاری دوره آموزش مهارت های زندگی است.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی افزود: لازم است زندگی امروز خودمان را به الگوی زندگی حضرت زهرا(س) و حضرت علی(ع) مقایسه کنیم چرا که با شناخت کامل و درست آن خانواده الهی می توانیم بسیاری از مشکلات را حل کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، در ادامه این برنامه دکتر ساروخانی جامعه شناس گفت: خانواده در طول سالهای اخیر تحولات بنیادی داشته است .در گذشته نگاه به زن نادرست بود و زنان از اعتماد به نفس ومشارکت های اجتماعی برخوردار نبودند ولی امروز شاهد هستیم که جامعه و مردم به زنان احترام بسیاری می گذارند.

ساروخانی با تاکید بر اینکه مادران اولین الفبای زندگی را به کودک می آموزند ، گفت: در حال حاضر تعریف تازه ای از فرزند در خانواده بوجود آمده است. فرزندی که 15 سال صرف آموزش آن در خانه می شود مطمئنا یک سرمایه عظیم خواهد بود.

این جامعه شناس افزود: هدف این نیست که تنها نام خانواده باقی بماند بلکه خانواده باید کیفیت داشته باشد. خانواده ای که در آن محبت و عشق نیست و امروز ما شاهد آن هستیم ،دیگر کیفیت یک خانواده خوب و سالم را نخواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha