اینفوگرافیک

  • اینفوگرافیک / کرونا در جهان تا ۲۰ مرداد؛ عبور از مرز ۲۰ میلیون مبتلا

    تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان، تا صبح دوشنبه (۲۰ مرداد) از مرز ۲۰ میلیون و ۲۴ هزار نفر عبور کرده و تعداد قربانیان این ویروس نیز به مرز ۷۳۴ هزار نفر نزدیک شده است. در حال حاضر آمریکا با بیش از پنج میلیون و ۱۹۹ هزار مبتلا، از نظر تعداد مبتلایان به این ویروس در رده اول و کشورهای برزیل، هند و روسیه در رده‌های دوم تا چهارم هستند. ایران نیز از نظر تعداد مبتلایان کووید-۱۹ هم‌اکنون در رده یازدهم قرار دارد.

  • اینفوگرافیک / چه بیمارانی بیشتر در معرض کووید-۱۹ هستند؟

    با تداوم روند همه‌گیری بیماری کووید-۱۹ در ایران و جهان و شروع موج دوم آن در بسیاری از کشورها، نگرانی‌ها در مورد افرادی که بیشتر در برابر این بیماری آسیب‌پذیر هستند، افزایش پیدا می‌کند.

  • اینفوگرافیک / چند توصیۀ ضدکرونایی برای داوطلبان کنکور

    با وجود برخی درخواست‌ها برای تعویق کنکورهای امسال از جمله کنکور دکتری، کنکور کارشناسی ارشد و کنکور سراسری به دلیل شیوع کرونا، این مطالبه مورد موافقت قرار نگرفت و داوطلبان باید در سر جلسات این آزمون‌ها حاضر شوند.

  • اینفوگرافیک/10 توصیه مهم برای حفظ سلامت در دورکاری کرونا

    اینفوگرافیک/10 توصیه مهم برای حفظ سلامت در دورکاری کرونا

    شیوع کرونا باعث شده برخی مشاغل در کشور به‌ناچار کارمندان خود را به دورکاری در منزل بفرستند که حفظ سلامت در هنگام فعالیت کاری در خانه مستلزم رعایت نکات مهمی است.

  • اینفوگرافیک / آمار کرونا در جهان تا ۱۴ مرداد

    اینفوگرافیک / آمار کرونا در جهان تا ۱۴ مرداد

    تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان، تا صبح سه‌شنبه (۱۴ مرداد) به مرز ۱۸ میلیون و ۴۴۴ هزار نفر رسیده و تعداد قربانیان این ویروس نیز از مرز ۶۹۷ هزار نفر عبور کرد. در حال حاضر آمریکا با بیش از چهار میلیون و ۸۶۲ هزار مبتلا، از نظر تعداد مبتلایان به این ویروس در رده اول و کشورهای برزیل، هند و روسیه در رده‌های دوم تا چهارم هستند. ایران نیز از نظر تعداد مبتلایان کووید-۱۹ هم‌اکنون در رده یازدهم قرار دارد.

  • اینفوگرافی/۸ سؤال رایج و مهم درباره کرونا

    اینفوگرافی/۸ سؤال رایج و مهم درباره کرونا

    شیوع ویروس کرونا به‌دلیل ناشناخته بودن بیماری سؤالات زیادی را در ذهن مردم ایجاد کرده است اما ۸ سؤال بیش از بقیه در مورد این بیماری پرسیده می‌شود.

  • اینفوگرافیک / روند کرونا در ایران، از ۱۲ تیر تا ۱۲ مرداد

    طبق اعلام وزارت بهداشت، ویروس کرونا تا ظهر یکشنبه (۱۲ مرداد ۹۹) ۳۰۹ هزار و ۴۳۷ نفر را به طور قطعی مبتلا کرده و در مجموع تا این روز ۱۷ هزار و ۱۹۰ نفر را در ایران به کام مرگ کشانده است. از سوی دیگر، ۲۶۸ هزار و ۱۰۲ نفر در ایران تاکنون بهبود یافته‌اند. بررسی آمارهای وزارت بهداشت نشان می‌دهد که طی ۱۰ روز اخیر (۳ تا ۱۲ مرداد) به طور متوسط در هر ساعت ۱۰۶ نفر در ایران مبتلا و ۹ نفر قربانی این ویروس شده‌اند. البته در هر ساعت نیز ۸۷ نفر بهبود یافته‌اند.

  • اینفوگرافیک/ تقویت ایمنی با مواد غذایی برای مبارزه با کرونا

    اینفوگرافیک/ تقویت ایمنی با مواد غذایی برای مبارزه با کرونا

    یکی از مهم‌ترین راه‌های پیشگیری از ابتلا به بیماری خطرناک کرونا تقویت دستگاه ایمنی بدن است و استفاده از برخی مواد غذایی در تقویت سیستم ایمنی بدن نقش بسزایی دارند.

  • اینفوگرافیک / آمار کرونا در جهان تا ۱۱ مرداد

    تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان، تا صبح شنبه (۱۱ مرداد) به مرز ۱۷ میلیون و ۷۵۸ هزار نفر رسیده و تعداد قربانیان این ویروس نیز از مرز ۶۸۲ هزار نفر عبور کرد. در حال حاضر آمریکا با بیش از چهار میلیون و ۷۰۵ هزار مبتلا، از نظر تعداد مبتلایان به این ویروس در رده اول و کشورهای برزیل، هند و روسیه در رده‌های دوم تا چهارم هستند. ایران نیز از نظر تعداد مبتلایان کووید-۱۹ هم‌اکنون در رده دهم قرار دارد.

  • اینفوگرافیک / آمار کرونا در جهان تا ۸ مرداد

    تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان، تا صبح چهارشنبه (۸ مرداد) به مرز ۱۶ میلیون و 900 هزار نفر رسیده و تعداد قربانیان این ویروس نیز از مرز ۶۶۳ هزار نفر عبور کرد. در حال حاضر آمریکا با بیش از چهار میلیون و ۴۹۸ هزار مبتلا، از نظر تعداد مبتلایان به این ویروس در رده اول و کشورهای برزیل، هند و روسیه در رده‌های دوم تا چهارم هستند. ایران نیز از نظر تعداد مبتلایان کووید-۱۹ هم‌اکنون در رده یازدهم قرار دارد.

  • اینفوگرافیک/ ارتباط مدت‌زمان خواب و خطر ابتلا به آلزایمر

    اینفوگرافیک/ ارتباط مدت‌زمان خواب و خطر ابتلا به آلزایمر

    بیماری آلزایمر یک بیماری مزمن است که حافظه و سایر عملکردهای مهم مغز را از بین می‌برد و تصور می‌شود که بین مدت‌زمان خواب و خطر ابتلا به آلزایمر ارتباطی وجود دارد.

  • اینفوگرافیک / آمار کرونا در جهان تا ۵ مرداد

    اینفوگرافیک / آمار کرونا در جهان تا ۵ مرداد

    تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان، تا صبح یکشنبه (۵ تیر) از مرز ۱۶ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر عبور کرد و تعداد قربانیان این ویروس نیز به بیش از ۶۴۸ هزار نفر رسید. در حال حاضر آمریکا با بیش از چهار میلیون و ۳۰۰ هزار مبتلا، از نظر تعداد مبتلایان به این ویروس در رده اول و کشورهای برزیل، هند و روسیه در رده‌های دوم تا چهارم هستند. ایران نیز از نظر تعداد مبتلایان کووید-۱۹ هم‌اکنون در رده یازدهم قرار دارد.

  • اینفوگرافیک / آمار کرونا در جهان تا ۲ مرداد

    تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان، تا صبح پنجشنبه (۲ مرداد) از مرز ۱۵ میلیون و ۳۷۵ هزار نفر عبور کرد و تعداد قربانیان این ویروس نیز به بیش از ۶۳۰ هزار نفر رسید. در حال حاضر آمریکا با بیش از چهار میلیون و ۱۰۰ هزار مبتلا، از نظر تعداد مبتلایان به این ویروس در رده اول و کشورهای برزیل، هند و روسیه در رده‌های دوم تا چهارم هستند. ایران نیز از نظر تعداد مبتلایان کووید-۱۹ هم‌اکنون در رده یازدهم قرار دارد.

  • اینفوگرافیک/نحوه مراقبت از بیماران مشکوک یا مبتلا به کرونا

    درصورتی‌که ناچار به مراقبت از افرادی هستید که به کرونا مبتلا شده یا به ابتلای به آن مشکوک هستند حتماً باید نکات مهمی را مدنظر قرار دهید.

  • اینفوگرافیک / روند کرونا در ایران، از ۳۱ خرداد تا ۳۱ تیر

    طبق اعلام وزارت بهداشت، ویروس کرونا تا ظهر سه‌شنبه (۳۱ تیر ۹۹) ۲۷۸ هزار و ۸۲۷ نفر را به طور قطعی مبتلا کرده و در مجموع تا این روز ۱۴ هزار و ۶۳۴ نفر را در ایران به کام مرگ کشانده است. از سوی دیگر، ۲۴۲ هزار و ۳۵۱ نفر در ایران تاکنون بهبود یافته‌اند. بررسی آمارهای وزارت بهداشت نشان می‌دهد که طی ۱۰ روز اخیر (۲۲ تا ۳۱ تیر) به طور متوسط در هر ساعت ۹۹ نفر در ایران مبتلا و بین ۸ تا ۹ نفر قربانی این ویروس شده‌اند. البته در هر ساعت نیز ۱۰۳ نفر بهبود یافته‌اند.

  • اینفوگرافیک / آمار کرونا در جهان تا ۳۰ تیر

    تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان، تا صبح دوشنبه (۳۰ تیر) از مرز ۱۴ میلیون و ۶۴۵ هزار نفر عبور کرد و تعداد قربانیان این ویروس نیز به بیش از ۶۰۸ هزار نفر رسید. در حال حاضر آمریکا با بیش از سه میلیون و ۸۹۸ هزار مبتلا، از نظر تعداد مبتلایان به این ویروس در رده اول و کشورهای برزیل، هند و روسیه در رده‌های دوم تا چهارم هستند. ایران نیز از نظر تعداد مبتلایان کووید-۱۹ هم‌اکنون در رده یازدهم قرار دارد.

  • اینفوگرافیک / خوراکی‌های ممنوعه و اقلام آسیب‌رسان به سلامت در سال ۱۳۹۹

    استانداردهای ملی و مصادیق کالاها، اقدامات و اقلام آسیب‌رسان به سلامت، هر سال از سوی وزارت بهداشت معرفی می‌شود. یکی از اهداف اصلیِ این فهرست، اعمال ممنوعیت تبلیغات برای این اقلام است. طبق این فهرست، مصرف برخی خوراکی‌ها، استفاده از برخی اقلام آرایشی و استعمال برخی مواد دارویی، آسیب‌رسان شناخته شده است که از جمله آنها می‌توان به انواع سس پرچرب، انواع نوشابه گازدار و انواع نوشابه‌های انرژی‌زا اشاره کرد.

  • ببینید | ۱۰ باور اشتباه درباره ویروس کرونا

    تب ویروس کرونا دوباره بالا گرفته و از آن داغ‌تر،‌ بازار شایعات و باورهای اشتباه در خصوص این ویروس دلهره‌آور است که باید آنها را فراموش کنید.

  • اینفوگرافیک / روند کرونا در ایران، از ۲۵ خرداد تا ۲۵ تیر

    طبق اعلام وزارت بهداشت، ویروس کرونا تا ظهر چهارشنبه (۲۵ تیر ۹۹) ۲۶۴ هزار و ۵۶۱ نفر را به طور قطعی مبتلا کرده و در مجموع تا این روز ۱۳ هزار و ۴۱۰ نفر را در ایران به کام مرگ کشانده است. از سوی دیگر، ۲۲۷ هزار و ۵۶۱ نفر در ایران تاکنون بهبود یافته‌اند. بررسی آمارهای وزارت بهداشت نشان می‌دهد که طی ۱۰ روز اخیر (۱۶ تا ۲۵ تیر) به طور متوسط در هر ساعت حدود ۱۰۱ نفر در ایران مبتلا و حدود ۸ نفر قربانی این ویروس شده‌اند. البته در هر ساعت نیز ۱۰۹ نفر بهبود یافته‌اند.

  • اینفوگرافیک / آمار کرونا در جهان تا ۲۴ تیر

    تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان، تا صبح سه‌شنبه (۲۴ تیر) از مرز ۱۳ میلیون و ۲۳۸ هزار نفر عبور کرد و تعداد قربانیان این ویروس نیز به بیش از ۵۷۵ هزار نفر رسید. در حال حاضر آمریکا با بیش از سه میلیون و ۴۷۹ هزار مبتلا، از نظر تعداد مبتلایان به این ویروس در رده اول و کشورهای برزیل، هند و روسیه در رده‌های دوم تا چهارم هستند. ایران نیز از نظر تعداد مبتلایان کووید-۱۹ هم‌اکنون در رده یازدهم قرار دارد.

  • اینفوگرافیک / چند خوراکی ضروری در رژیم غذایی زنان

    مواد غذایی نقش تعیین‌کننده‌ای در سلامت بدن دارند و البته باید بدانیم که در انتخاب نوع مواد غذایی مصرفی برای زنان و مردان باید تفاوت‌هایی در نظر بگیریم؛ چراکه مردان نسبت به زنان از توده عضلانی بیشتری برخوردارند و میزان سوخت و ساز بدن آنان در مقایسه با زنان بالاتر است. از طرف دیگر، بدن زنان به ویتامین‌ها و مواد معدنی بیشتری نیازمند است که این ویتامین‌ها در برخی از مواد غذایی ساده مثل ماهی چرب، لوبیا سیاه و شیر و ماست به خوبی یافت می‌شود.

  • اینفوگرافیک / آمار کرونا در جهان تا ۲۱ تیر

    تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان، تا صبح شنبه (۲۱ تیر) از مرز ۱۲ میلیون و ۶۳۱ هزار نفر عبور کرد و تعداد قربانیان این ویروس نیز به بیش از ۵۶۲ هزار نفر رسید. در حال حاضر آمریکا با بیش از سه میلیون و ۲۰۰ هزار مبتلا، از نظر تعداد مبتلایان به این ویروس در رده اول و کشورهای برزیل، هند و روسیه در رده‌های دوم تا چهارم هستند. ایران نیز از نظر تعداد مبتلایان کووید-۱۹ هم‌اکنون در رده دهم قرار دارد.

  • اینفوگرافیک/ آنچه باید در استخرها در ایام کرونایی رعایت شود

    اینفوگرافیک/ آنچه باید در استخرها در ایام کرونایی رعایت شود

    ضدعفونی کردن صحیح آب، عدم شنا در صورت داشتن عفونت واگیردار یا زخم باز، دوش گرفتن قبل از شنا و عدم استفاده از حوله مشترک که همیشه باید رعایت شوند از جمله مواردی است که باید در هنگام همه‌گیری کرونا در استخرها رعایت شود.

  • اینفوگرافیک / آمار کرونا در جهان تا ۱۸ تیر

    تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان، تا صبح چهارشنبه (۱۸ تیر) از مرز ۱۱ میلیون و ۹۵۴ هزار نفر عبور کرد و تعداد قربانیان این ویروس نیز به بیش از ۵۴۶ هزار نفر رسید. در حال حاضر آمریکا با عبور از مرز ۳ میلیون مبتلا، از نظر تعداد افراد مبتلا به این ویروس در رده اول و کشورهای برزیل، هند و روسیه در رده‌های دوم تا چهارم هستند. ایران نیز از نظر تعداد مبتلایان کووید-۱۹ هم‌اکنون در رده دهم قرار دارد.

  • اینفوگرافیک / ۱۲ راه ساده برای مقابله با تنگی نفس

    عارضه تنگی نفس می‌تواند به دلیل برخی بیماری‌ها یا مشکلات جسمی مختلف رخ دهد یا بر اثر اضطراب و فشارهای روانی ایجاد شود. تنگی نفس علاوه بر دشوار کردن تنفس، انجام فعالیت‌های بدنی روزانه فرد را دشوار می‌کند زیرا بدن در این شرایط قادر نیست اکسیژن مورد نیاز این قبیل فعالیت‌ها را به درستی دریافت کند.

  • اینفوگرافیک / کدام مواد غذایی نباید با شکم خالی مصرف شوند؟

    ممکن است زیاد شنیده باشید که با شکم خالی نباید برخی مواد غذایی را مصرف کرد؛ اما دلیل این مساله چیست و مصرف کدام مواد غذایی در شرایطی که معده‌مان خالی است، آسیب جدی به بدن ما می‌زند؟ از جمله این مواد غذایی می‌توان به گوجه فرنگی، مرکبات و نوشیدنی‌های گازدار اشاره کرد.

  • اینفوگرافیک / آمار کرونا در جهان تا ۱۵ تیر

    تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان، تا صبح یکشنبه (۱۵ تیر) از مرز ۱۱ میلیون و ۳۸۶ هزار نفر عبور کرد و تعداد قربانیان این ویروس نیز به بیش از ۵۳۳ هزار نفر رسید. در حال حاضر آمریکا از نظر تعداد افراد مبتلا به این ویروس در رده اول و کشورهای برزیل، روسیه و هند در رده‌های دوم تا چهارم هستند. ایران نیز از نظر تعداد مبتلایان کووید-۱۹ هم‌اکنون در رده یازدهم قرار دارد.

  • اینفوگرافیک / آمار کرونا در جهان تا ۱۲ تیر

    تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان، تا صبح پنجشنبه (۱۲ تیر) از مرز ۱۰ میلیون و ۸۰۹ هزار نفر عبور کرد و تعداد قربانیان این ویروس نیز به بیش از ۵۱۹ هزار نفر رسید. در حال حاضر آمریکا از نظر تعداد افراد مبتلا به این ویروس در رده اول و کشورهای برزیل، روسیه و هند در رده‌های دوم تا چهارم هستند. ایران نیز از نظر تعداد مبتلایان کووید-۱۹ هم‌اکنون در رده یازدهم قرار دارد.

  • اینفوگرافیک / خوراکی‌هایی ساده برای تقویت سیستم ایمنی بدن

    برخی خوراکی‌های بسیار ساده بویژه در فصل تابستان، حاوی انواع ویتامین، مواد معدنی و سایر مواد مغذی سالم برای بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن هستند.

  • اینفوگرافیک / آمار کرونا در جهان تا ۹ تیر

    عداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان، تا صبح دوشنبه (۹ تیر) از مرز ۱۰ میلیون و ۲۴۹ هزار نفر عبور کرد و تعداد قربانیان این ویروس نیز به بیش از ۵۰۴ هزار نفر رسید. در حال حاضر آمریکا از نظر تعداد افراد مبتلا به این ویروس در رده اول و کشورهای برزیل، روسیه و هند در رده‌های دوم تا چهارم هستند. ایران نیز از نظر تعداد مبتلایان کووید-۱۹ هم‌اکنون در رده دهم قرار دارد.