اینفوگرافیک

  • اینفوگرافیک / روند کرونا در ایران، از ۷ خرداد تا ۷ تیر

    طبق اعلام وزارت بهداشت، ویروس کرونا تا ظهر شنبه (۷ تیر ۹۹) ۲۲۰ هزار و ۱۸۰ نفر را به طور قطعی مبتلا کرده و در مجموع تا این روز ۱۰ هزار و ۳۶۴ نفر را در ایران به کام مرگ کشانده است. از سوی دیگر، ۱۸۰ هزار و ۶۶۱ نفر در ایران تاکنون بهبود یافته‌اند.بررسی آمارهای وزارت بهداشت نشان می‌دهد که طی ۱۰ روز اخیر (۲۹ خرداد تا ۷ تیر) به طور متوسط در هر ساعت، بیش از حدود ۱۰۵ نفر در ایران مبتلا و تقریبا پنج نفر قربانی این ویروس شده‌اند. البته در هر ساعت ۱۰۸ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

  • اینفوگرافیک / چند خوراکی مفید برای تقویت ریه‌ها

    مراقبت از ریه‌ها و تقویت آنها بویژه در شرایط شیوع ویروس کرونا از اهمیت زیادی برخوردار است. برخی خوراکی‌ها می‌توانند سلامت ریه‌ها را بهبود ببخشند و التهاب آنها را کاهش دهند و باعث بالا رفتن ظرفیت ریه‌ها شوند. این خوراکی‌ها همچنین می‌توانند توانایی بدن در جلوگیری از بیماری‌های ریه را بهبود بخشند.

  • اینفوگرافیک / آمار کرونا در جهان تا ۳ تیر

    تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان، تا صبح سه‌شنبه (۳ تیر) از مرز ۹ میلیون و ۱۹۲ هزار نفر عبور کرد و تعداد قربانیان این ویروس نیز از ۴۷۴ هزار نفر بیشتر شده است. در بین کشورهای جهان از نظر تعداد مبتلایان، آمریکا در رده اول و برزیل، روسیه و هند در رده‌های دوم تا چهارم هستند. ایران نیز هم‌اکنون در رده دهم از نظر تعداد مبتلایان کووید-۱۹ قرار دارد.

  • اینفوگرافیک / نکاتی برای جلوگیری از گرمازدگی

    با شروع تابستان و شروع فصل گرما خطر گرمازدگی افزایش می‌یابد. برای پیشگیری از این عارضه یا دست‌کم کاهش احتمال ابتلا به آن، راه‌های ساده‌ای وجود دارد؛ از جمله اینکه از کلاه نقاب‌دار بهره بگیرید یا مصرف سبزیجات را بیشتر کنید.

  • اینفوگرافیک / روند کرونا در ایران، از ۱ خرداد تا ۱ تیر

    طبق اعلام وزارت بهداشت، ویروس کرونا تا ظهر یکشنبه (۱ تیر ۹۹) ۲۰۴ هزار و ۹۵۲ نفر را به طور قطعی مبتلا کرده و در مجموع تا این روز ۹۶۲۳ نفر را در ایران به کام مرگ کشانده است. از سوی دیگر، 163هزار و ۵۹۱ نفر در ایران تاکنون بهبود یافته‌اند. بررسی آمارهای وزارت بهداشت نشان می‌دهد که طی ۱۰ روز اخیر (۲۳ تا ۱ خرداد) به طور متوسط در هر ساعت، بیش‌از ۱۰۳ نفر در ایران مبتلا و بین چهار تا پنج نفر قربانی این ویروس شده‌اند. البته در هر ساعت ۸۷ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

  • اینفوگرافیک / آمار کرونا در جهان تا ۳۱ خرداد

    تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان، تا صبح شنبه (۳۱ خرداد) از مرز هشت میلیون و ۷۶۵ هزار نفر عبور کرد و تعداد قربانیان این ویروس نیز از ۴۶۲ هزار نفر بیشتر شده است. در بین کشورهای جهان از نظر تعداد مبتلایان، آمریکا در رده اول و برزیل، روسیه و هند در رده‌های دوم تا چهارم هستند. ایران نیز هم‌اکنون در رده دهم از نظر تعداد مبتلایان کووید-۱۹ قرار دارد.

  • اینفوگرافیک / روش‌هایی مؤثر برای کنترل قند خون

    وجود سطح بالایی از گلوکز با گذشت زمان و به تدریج به بدن آسیب وارد می‌کند و به بروز بیماری‌هایی از قبیل دیابت منجر می‌شود. این در حالی است که با کنترل سطح قند خون، می‌توان از بروز بیماری‌هایی همچون دیابت پیشگیری کرد.

  • اینفوگرافیک / روند کرونا در ایران، از ۲۶ اردیبهشت تا ۲۶ خرداد

    طبق اعلام وزارت بهداشت، ویروس کرونا تا ظهر دوشنبه (۲۶ خرداد ۹۹) ۱۸۹ هزار و ۸۷۶ نفر را به طور قطعی مبتلا کرده و در مجموع تا این روز ۸۹۵۰ نفر را در ایران به کام مرگ کشانده است. از سوی دیگر، ۱۵۰ هزار و ۵۹۰ نفر در ایران تاکنون بهبود یافته‌اند. بررسی آمارهای وزارت بهداشت نشان می‌دهد که طی ۱۰ روز اخیر (۱۷ تا ۲۶ خرداد) به طور متوسط در هر ساعت، حدود ۹۵ نفر در ایران مبتلا و بین ۳ تا ۴ نفر قربانی این ویروس شده‌اند. البته در هر ساعت ۸۷ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

  • اینفوگرافیک / آمار کرونا در جهان تا ۲۵ خرداد

    تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان، تا صبح یکشنبه (۲۵ خرداد) از مرز هفت میلیون و ۸۷۲ هزار نفر عبور کرد و تعداد قربانیان این ویروس نیز از ۴۳۲ هزار نفر بیشتر شده است. در بین کشورهای جهان از نظر تعداد مبتلایان، آمریکا در رده اول و برزیل، روسیه و هند در رده‌های دوم تا چهارم هستند. ایران نیز هم‌اکنون در رده دهم از نظر تعداد مبتلایان کووید-۱۹ قرار دارد.

  • اینفوگرافیک / پنج توصیه برای حفظ بهداشت چشم‌ها در دوران کرونا

    با توجه به همه‌گیری کووید-۱۹ در جهان، رعایت بهداشت اهمیت بیشتری یافته و در این میان با توجه به امکان انتقال کرونا از طریق چشم‌ها، حفظ بهداشت چشم‌ها نیز اهمیت بالایی دارد.

  • اینفوگرافیک / آمار کرونا در جهان تا ۲۲ خرداد

    اینفوگرافیک / آمار کرونا در جهان تا ۲۲ خرداد

    تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان، تا صبح پنجشنبه (۲۲ خرداد) از مرز هفت میلیون و ۴۵۸ هزار نفر عبور کرد و تعداد قربانیان این ویروس نیز از ۴۱۹ هزار نفر بیشتر شده است. در بین کشورهای جهان از نظر تعداد مبتلایان، آمریکا در رده اول و برزیل و روسیه در رده‌های دوم و سوم هستند و ایران نیز هم‌اکنون در رده دهم قرار دارد.

  • اینفوگرافیک / توصیه‌های تغذیه‌ای برای پیشگیری از گرمازدگی

    گرمازدگی از جمله پیامدهای افزایش دما است که سلامت افراد را تحت تاثیر قرار می‌دهد. راهکارهای پیشگیرانه‌ای وجود دارد که افراد می‌توانند در فصول گرم سال آن‌ها را رعایت کنند تا سلامت خود را در برابر گرمای شدید هوا حفظ کنند.

  • اینفوگرافیک / آمار کرونا در جهان تا ۱۹ خرداد

    اینفوگرافیک / آمار کرونا در جهان تا ۱۹ خرداد

    تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان، تا صبح دوشنبه (۱۹ خرداد) از مرز هفت میلیون نفر عبور کرد و تعداد قربانیان این ویروس نیز از ۴۰۶ هزار نفر بیشتر شده است. در بین کشورهای جهان از نظر تعداد مبتلایان، آمریکا در رده اول و برزیل و روسیه در رده‌های دوم و سوم هستند و ایران نیز هم‌اکنون در رده دهم قرار دارد.

  • اینفوگرافیک / آمار کرونا در جهان تا ۱۶ خرداد

    تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان، تا صبح سه‌شنبه (۱۳ خرداد) از مرز شش میلیون و ۷۰۲ هزار نفر عبور کرد و تعداد قربانیان این ویروس نیز از ۳۹۳ هزار نفر بیشتر شده است. در بین کشورهای جهان از نظر تعداد مبتلایان، آمریکا در رده اول و برزیل و روسیه در رده‌های دوم و سوم هستند و ایران نیز هم‌اکنون در رده یازدهم قرار دارد.

  • اینفوگرافیک / تاثیر کرونا بر تشدید فقر در جهان

    بر اساس گزارش مؤسسه عالی پژوهش تأمین اجتماعی، با شیوع ویروس کرونا جمعیت آسیب‌پذیر مناطق مختلف جهان با فقر بیشتری نسبت به قبل روبرو شده است.

  • آمار کرونا در جهان تا ۱۰ خرداد

    آمار کرونا در جهان تا ۱۰ خرداد

    تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان، تا صبح شنبه (۱۰ خرداد) از مرز شش میلیون نفر عبور کرد و تعداد قربانیان این ویروس نیز از ۳۶۶ هزار نفر بیشتر شده است. در بین کشورهای جهان از نظر تعداد مبتلایان، آمریکا در رده اول و برزیل و روسیه در رده‌های دوم و سوم هستند و ایران نیز هم‌اکنون در رده دوازدهم قرار دارد.

  • اینفوگرافیک / آمار کرونا در جهان تا ۷ خرداد

    تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان، تا صبح چهارشنبه (۷ خرداد) از مرز پنج میلیون و ۶۸۶ هزار نفر عبور کرد و تعداد قربانیان این ویروس نیز از ۳۵۲ هزار نفر بیشتر شده است. در بین کشورهای جهان از نظر تعداد مبتلایان، آمریکا در رده اول و برزیل و روسیه در رده‌های دوم و سوم هستند و ایران نیز هم‌اکنون در رده یازدهم قرار دارد.

  • اینفوگرافیک / علائم ابتلا به کرونا در کودکان

    محققان مؤسسه ملی تحقیقات سلامت و دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه تهران، با توجه به تحقیقات انجام‌شده، به این پرسش پاسخ داده‌اند که علائم ابتلا به کووید-۱۹ در کودکان چیست؟ شایع‌ترین علامت‌های ابتلا در کودکان تب، سرفه، گلودرد، گرفتگی بینی، عطسه و آبریزش بینی است.

  • اینفوگرافیک / آمار کرونا در جهان تا ۲۳ اردیبهشت

    تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان، تا صبح سه‌شنبه (۲۳ اردیبهشت) از مرز چهار میلیون و ۲۵۶ هزار نفر عبور کرد و تعداد قربانیان این ویروس نیز از ۲۸۷ هزار نفر بیشتر شده است. در بین کشورهای جهان از نظر تعداد مبتلایان، آمریکا در رده اول و اسپانیا و انگلستان در رده‌های دوم و سوم هستند و ایران نیز هم‌اکنون در رده دهم قرار دارد.

  • اینفوگرافیک / تاثیر استفاده از مایعات بر حفظ سلامتی

    مایعاتی همچون چای و آب‌میوه طبیعی در کنار جو دو سر، میوه‌ها و سبزیجاتی از قبیل هندوانه، هلو، گریپ‌فروت، خیار، کاهو و کلم از جمله گزینه‌های مناسب برای تامین بخشی از آب مورد نیاز بدن هستند.

  • اینفوگرافیک / روند کرونا در ایران، از ۲۱ فروردین تا ۲۱ اردیبهشت

    طبق اعلام وزارت بهداشت، ویروس کرونا تا ظهر یکشنبه (۲۱ اردیبهشت ۹۹) ۶۶۴۰ نفر را در ایران به کام مرگ کشانده است. از سوی دیگر، بیش از ۸۶ هزار و ۱۴۳ نفر در ایران تاکنون بهبود یافته‌اند.

  • اینفوگرافیک / آمار کرونا در جهان تا ۲۰ اردیبهشت

    تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان، تا صبح شنبه (۲۰ اردیبهشت) از مرز چهار میلیون نفر عبور کرد و تعداد قربانیان این ویروس نیز از ۲۷۶ هزار نفر بیشتر شده است. در بین کشورهای جهان از نظر تعداد مبتلایان، آمریکا در رده اول و اسپانیا و ایتالیا در رده‌های دوم و سوم هستند و ایران نیز هم‌اکنون در رده دهم قرار دارد.

  • اینفوگرافیک / دلایل لزوم مهار کرونا در کوتاه‌ترین زمان ممکن

    ویروس کرونا با شیوع خود بر سلامت و اقتصاد در جهان تاثیرات مخربی گذاشته است که از جمله این تاثیرات می‌توان به کاهش تجارت و افزایش بیکاری اشاره کرد. در اینفوگرافیک که بر اساس پژوهش دانشگاه شهید بهشتی تهیه شده، مهمترین مواردی که جوامع مختلف در صورت تداوم طولانی‌مدت شیوع ویروس کرونا با آنها دست و پنجه نرم خواهند کرد، ذکر شده است.

  • اینفوگرافیک / روند شیوع کرونا در ایران در یک ماه اخیر

    طبق اعلام وزارت بهداشت، ویروس کرونا تا ظهر سه‌شنبه (۱۵ اردیبهشت ۹۹) ۶۲۷۷ نفر را در ایران به کام مرگ کشانده است. از سوی دیگر، بیش از ۹۸ هزار و ۶۰۰ نفر در ایران تاکنون بهبود یافته‌اند.

  • اینفوگرافیک / آمار کرونا در جهان تا ۱۴ اردیبهشت

    این روزها تقریبا تمام کشورهای جهان درگیر شیوع ویروس کرونا شده‌اند و تعداد مبتلایان به این ویروس در جهان، تا صبح یکشنبه (۱۴ اردیبهشت) از مرز سه میلیون و ۴۸۴ هزار نفر عبور کرده و تعداد قربانیان این ویروس نیز از ۲۴۴ هزار نفر بیشتر شده است. در بین کشورهای جهان از نظر تعداد مبتلایان، آمریکا در رده اول و اسپانیا و ایتالیا در رده‌های دوم و سوم هستند و ایران هم هم‌اکنون در رده دهم قرار دارد.

  • اینفوگرافیک / وعده‌های غذایی مناسب ماه رمضان در شرایط کرونا

    در ماه مبارک رمضان روزه‌داران باید به نوع وعده‌های غذایی خود توجه داشته باشند؛ به طور مثال در وعده سحر باید غذاهای کم‌حجم و غنی از مواد مغذی که کم‌نمک، کم‌چرب و کم‌شیرین مصرف کنند و از غذاهای سرخ‌شده و پرادویه پرهیز کنند.

  • اینفوگرافیک / آمار کرونا در جهان تا ۱۱ اردیبهشت

    اینفوگرافیک / آمار کرونا در جهان تا ۱۱ اردیبهشت

    این روزها تقریبا تمام کشورهای جهان درگیر شیوع ویروس کرونا شده‌اند و تعداد مبتلایان به این ویروس در جهان، تا صبح پنجشنبه (۱۱ اردیبهشت) از مرز سه میلیون و ۲۲۰ هزار نفر عبور کرده و تعداد قربانیان این ویروس نیز از ۲۲۸ هزار نفر بیشتر شده است. در بین کشورهای جهان از نظر تعداد مبتلایان، آمریکا در رده اول و اسپانیا و ایتالیا در رده‌های دوم و سوم هستند و ایران هم هم‌اکنون در رده نهم قرار دارد.

  • اینفوگرافیک / آمار کرونا در جهان تا ۸ اردیبهشت

    این روزها تقریبا تمام کشورهای جهان درگیر شیوع ویروس کرونا شده‌اند و تعداد مبتلایان به این ویروس در جهان، تا صبح دوشنبه (۸ اردیبهشت) به مرز سه میلیون نفر رسیده و تعداد قربانیان این ویروس نیز به مرز ۲۰۷ هزار نفر رسیده است. در بین کشورهای جهان از نظر تعداد مبتلایان، آمریکا در رده اول و اسپانیا و ایتالیا در رده‌های دوم و سوم هستند و ایران هم هم‌اکنون در رده هشتم قرار دارد.

  • اینفوگرافیک / اصول تغذیه در ماه رمضان در شرایط کرونا

    انتخاب مواد غذایی مناسب در هر گروه غذایی برای برطرف کردن نیازهای تغذیه‌ای بدن در سه وعده غذایی سحر، افطار و شام ضروری است.

  • اینفوگرافیک / اثرات ظهور گونه‌های جدید جهش‌یافته ویروس کرونا

    تداوم شیوع ویروس کرونای نوع جدید موجب شده جهش‌هایی در این ویروس رخ دهد و تکثیر بیش از اندازه ویروس در بدن میزبان‌ها موجب می‌شود تا گونه‌های زیستی تازه‌ای از آن پدید بیاید و در نتیجه، افزایش ابتلا و مرگ و میر را موجب شود. در پژوهشی که در دانشگاه شهید بهشتی انجام شده، اثرات ظهور گونه‌های جدید جهش‌یافته ویروس کرونا بررسی شده است. بر این اساس، رعایت نکات بهداشتی و فاصله فیزیکی و در نتیجه قطع زنجیره انتقال ویروس، برای جلوگیری از به بار آمدن نتایج ذکرشده، ضروری است.