اینفوگرافیک

  • اینفوگرافیک / نمودار شیوع کرونا در ایران طی یک ماه اخیر

    گسترش شیوع ویروس کرونا تقریبا کل کشورها را درگیر کرده است. این ویروس تا ظهر چهارشنبه (۳ اردیبهشت ۹۹) ۸۳۹۱ نفر را در ایران به کام مرگ کشانده است. از سوی دیگر، بیش از ۶۳ هزار و ۱۰۰ نفر در ایران تاکنون بهبود یافته‌اند.

  • اینفوگرافیک / ۱۴ نکته برای تغذیه بهبودیافتگان کرونا

    رعایت رژیم غذایی غنی از غذاهای گیاهی با حداقل فرآوری شامل میوه، سبزی، نان و غلات سبوس‌دار، حبوبات، ماهی و مرغ و مصرف کم گوشت قرمز، به طور کلی در تسریع روند بهبودی مؤثر است. به جز این نکات، موارد دیگری برای افرادی که از کرونا بهبود یافته‌اند وجود دارد که دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت برخی از مهمترین موارد را منتشر کرده است.

  • آمار کرونا در جهان تا ۳۰ فروردین

    این روزها تقریبا تمام کشورهای جهان درگیر شیوع ویروس کرونا شده‌اند و تعداد مبتلایان به این ویروس در جهان، تا صبح شنبه (۳۰ فروردین) از مرز دو میلیون و ۲۵۰ هزار نفر عبور کرده و تعداد قربانیان این ویروس نیز از ۱۵۴ هزار نفر بیشتر شده است. در بین کشورهای جهان از نظر تعداد مبتلایان، آمریکا در رده اول و اسپانیا و ایتالیا در رده‌های دوم و سوم هستند و ایران هم هم‌اکنون در در رده هشتم قرار دارد.

  • اینفوگرافیک / خطرات ابتلای میلیونی ایرانیان به کرونا

    در پژوهشی که توسط چند نفر از اساتید دانشگاه شهید بهشتی انجام شده، سناریوهای مختلف در مواجهه با شیوع کرونا در ایران بررسی شده است. در مقالۀ این پژوهش اعلام شده که یکی از استراتژی‌ها در برابر شیوع کرونا، ایمنی جمعی است که از آن به عنوان ایمنی گله‌ای هم یاد می‌کنند؛ اما در این صورت میلیون‌ها نفر مبتلا خواهند شد و دست‌کم به صدها هزار تخت بیمارستانی نیاز است در حالی که در ایران ۱۴۷ هزار تخت بیمارستانی فعال وجود دارد که با نسبت ۱۹ درصد نیازِ بیماران به بستری، حداکثر برای ۷۷۴ هزار نفر کفایت می‌کند.

  • اینفوگرافیک / آمار کرونا در جهان تا ۲۴ فروردین

    تاکنون ۲۲۵ کشور جهان درگیر شیوع ویروس کرونا شده‌اند و تعداد مبتلایان به این ویروس در جهان، تا صبح یکشنبه (۲۴ فروردین) از مرز یک میلیون و ۷۸۰ هزار نفر عبور کرده و تعداد قربانیان این ویروس نیز از ۱۰۸ هزار نفر بیشتر شده است. در بین کشورهای جهان از نظر تعداد مبتلایان، آمریکا در رده اول و اسپانیا و ایتالیا در رده‌های دوم و سوم هستند و ایران هم که تا چند روز قبل در رده هفتم قرار داشت، هم‌اکنون در در رده هشتم قرار دارد.

  • اینفوگرافیک / آمار کرونا در جهان تا ۱۸ فروردین

    تاکنون ۲۱۰ کشور جهان درگیر شیوع ویروس کرونا شده‌اند و تعداد مبتلایان به این ویروس در جهان، تا صبح دوشنبه (۱۸ فروردین) از مرز یک میلیون و ۲۷۴ هزار نفر عبور کرده و تعداد قربانیان این ویروس نیز از ۶۹ هزار نفر بیشتر شده است. در بین کشورهای جهان از نظر تعداد مبتلایان، آمریکا در رده اول و اسپانیا و ایتالیا در رده‌های دوم و سوم هستند و ایران نیز در در رده هفتم قرار دارد.

  • اینفوگرافیک / نمودار شیوع کرونا در ایران تا ۱۶ فروردین

    گسترش شیوع ویروس کرونا بیش از ۲۰۰ کشور جهان را درگیر کرده است. این ویروس تا ظهر شنبه (۱۶ فروردین ۹۹) ۳۴۵۲ نفر را در ایران به کام مرگ کشانده است. از سوی دیگر، بیش از ۱۹ هزار و ۷۰۰ نفر در ایران تاکنون بهبود یافته‌اند.

  • اینفوگرافیک / آنچه باید در برابر کرونا بدانیم

    شیوع ویروس کرونای جدید که با نام کووید-۱۹ شناخته می‌شود، به سطح پاندمی (همه‌گیری جهانی) رسیده است. این نخستین‌بار است که سازمان بهداشت جهانی چنین سطحی از شیوع را برای یک ویروس اعلام می‌کند؛ اما همین سازمان گفته توان شکست دادن این ویروس وجود دارد.

  • اینفوگرافیک / کدام چهره‌های مشهور جهان کرونا گرفته‌اند؟

    به تازگی رویترز گزارشی منتشر کرد درباره چند چهره مشهور جهان که در روزهای اخیر به ویروس کرونا (کووید-۱۹) مبتلا شده‌اند. در این فهرست نام ۱۴ نفر اعم از بازیگر و ورزشکار و سیاستمدار دیده می‌شود. این اینفوگرافیک اسامی و زمینه فعالیت هریک از این افراد را نشان می‌دهد.

  • اینفوگرافیک / وضعیت شیوع کرونا در ایران تا ۲۶ اسفند

    ویروس کرونا هر روز مبتلایان و قربانیانی را به فهرست خود در ایران و جهان اضافه می‌کند. نخستین روز تعداد ابتلا دو نفر اعلام شد و تا دوشنبه (۲۶ اسفند) به حدود ۱۵ هزار نفر رسید. این ویروس تا این تاریخ بیش از ۸۵۰ نفر را هم به کام مرگ کشانده است. از سوی دیگر، حدود پنج هزار نفر تاکنون بهبود یافته‌اند.

  • اینفوگرافیک / نکاتی مهم برای پیشگیری از کرونا در پمپ‌ بنزین‌

    پمپ‌بنزین‌ها یکی از مکان‌هایی است که به دلیل حضور روزانه چندین مراجعه‌کننده، احتمال ابتلا به ویروس کرونا را بالا می‌برد. در این شرایط، باید چند نکته را در هنگام حضور در پمپ بنزین رعایت کرد تا این احتمال را به حداقل رساند.

  • اینفوگرافیک / آمار وزارت بهداشت از مبتلایان به کرونا ۲۳ تا ۲۴ اسفند

    اینفوگرافیک / آمار وزارت بهداشت از مبتلایان به کرونا ۲۳ تا ۲۴ اسفند

    طبق تازه‌ترین آمارهای ارائه‌شده از سوی وزارت بهداشت، در ۲۴ ساعت گذشته یعنی حد فاصل ظهر پنجشنبه (۲۳ اسفند) تا ظهر جمعه (۲۴ اسفند) ۱۳۶۵ نفر دیگر در ایران به ویروس کرونای جدید (کووید-۱۹) مبتلا شده‌اند. بدین ترتیب مجموع مبتلایان از روز اول تا کنون به ۱۲ هزار و ۷۲۹ نفر رسیده است. در کل روزهای شیوع کرونا در ایران، ۶۱۱ نفر فوت کرده‌اند و ۴۳۳۹ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

  • اینفوگرافیک / مقایسه مبتلایان و قربانیان کرونا در جهان

    طبق آمار جمع‌آوری شده از سوی «پویش قرنطینه اختیاری حداکثری» دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، کشورهای مختلفی در جهان در حال حاضر درگیر شیوع ویروس کرونا هستند.

  • اینفوگرافیک / آمار ابتلا به کرونا در استان‌ها - از ابتدا تا ۱۷ اسفند

    با اعلام وزارت بهداشت، تا ظهر شنبه (۱۷ اسفند) ۵۸۲۳ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند، ۱۴۵ نفر جان باخته‌اند و ۱۶۶۹ نفر نیز بهبود یافته‌اند. در این اینفوگرافیک خواهید دید که از ابتدای شیوع بیماری در ایران تا امروز در هریک از استان‌ها چند نفر بطور قطعی به این ویروس مبتلا شده است.

  • اینفوگرافیک / انواع تب‌سنج و روش صحیح اندازه‌گیری تب

    تب یکی از علائم ابتلا به ویروس کرونا (کووید-۱۹) است. دماسنج یا در واقع تب‌سنج انواع مختلفی دارد و بسته به نوع، روش‌های اندازه‌گیری صحیح به وسیله آنها نیز متفاوت است و میزان درجه‌ای که نشان‌ می‌دهد ممکن است علائم کرونا داشته باشید نیز مختلف است.

  • اینفوگرافیک / آمار کرونا در ایران طی ۲۴ ساعت - ۱۳ تا ۱۴ اسفند

    طبق تازه‌ترین آمارهای ارائه‌شده از سوی وزارت بهداشت، در ۲۴ ساعت گذشته یعنی حد فاصل ظهر سه‌شنبه (۱۳ اسفند) تا ظهر چهارشنبه (۱۴ اسفند) ۵۸۶ نفر دیگر در ایران به ویروس کرونای جدید (کووید-۱۹) مبتلا شده‌اند.

  • اینفوگرافیک / آمار کرونا در ایران طی ۲۴ ساعت

    بق تازه‌ترین آمارهای ارائه‌شده از سوی وزارت بهداشت، در ۲۴ ساعت گذشته یعنی حد فاصل ظهر یکشنبه (۱۱ اسفند) تا ظهر دوشنبه (۱۲ اسفند) ۵۲۳ نفر دیگر در ایران به ویروس کرونای جدید (کووید-۱۹) مبتلا شده‌اند. بدین ترتیب مجموع مبتلایان از روز اول تا کنون به ۱۵۰۱ نفر رسیده است. از این تعداد، ۶۶ نفر فوت کرده‌اند و ۲۹۱ نفر نیز بهبود یافته‌اند. آمارهای تفکیکی استان‌های درگیر کرونا در ۲۴ ساعت اخیر را در این اینفوگرافیک خواهید دید.

  • اینفوگرافیک / آمار کرونا در ایران طی ۲۴ ساعت گذشته

    طبق تازه‌ترین آمارهای ارائه‌شده از سوی وزارت بهداشت، در ۲۴ ساعت گذشته یعنی حد فاصل ظهر شنبه (۱۰ اسفند) تا ظهر یکشنبه (۱۱ اسفند) ۳۸۵ نفر دیگر در ایران به ویروس کرونای جدید (کووید-۱۹) مبتلا شده‌اند. بدین ترتیب مجموع مبتلایان از روز اول تا کنون به ۹۷۸ نفر رسیده است. از این تعداد، ۵۴ نفر فوت کرده‌اند و ۱۷۵ نفر نیز بهبود یافته‌اند. آمارهای تفکیکی استان‌های درگیر کرونا در ۲۴ ساعت اخیر را در این اینفوگرافیک خواهید دید.

  • اینفوگرافیک / استان‌های درگیر ویروس کرونا در ایران

    طبق آخرین خبرهای رسمی اعلام‌شده توسط وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا، تاکنون ۱۳ استان به طور قطعی درگیر شیوع ویروس کرونای جدید (کووید ۱۹) شده‌اند یعنی حداقل یک مورد قطعی در هریک از آنها شناسایی و اعلام شده است.

  • اینفوگرافیک / توصیه‌هایی برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا

    یش از یک ماه است که ویروس تازه‌ای از خانواده ویروس‌های کرونا در جهان شیوع پیدا کرده است. منشاء این ویروس شهر «ووهان» چین بوده و تاکنون هزاران نفر را در چین و دیگر کشورهای جهان مبتلا کرده است. به‌تازگی چند مورد ابتلا به این ویروس در ایران نیز گزارش شده و موجب فوت چند ایرانی شده است. مهمترین عامل جلوگیری از انتشار این ویروس، پیشگیری عنوان شده است. در این اینفوگرافیک با توصیه‌هایی برای پیشگیری از ابتلا به این ویروس آشنا می‌شویم.

  • اینفوگرافیک / کدام مواد غذایی سرفه و سرماخوردگی را تشدید می‌کنند؟

    افراد نسبت به مواد غذایی که ممکن است سرفه و سرماخوردگی را تشدید کنند از آگاهی لازم برخودار نیستند. به طور مثال، افراد بر این باورند مصرف بدون نسخه داروهای آنتی بیوتیک برای درمان سرماخوردگی مناسب است که تصور اشتباهی است. درحقیقت، استفاده از داروهای آنتی بیوتیک برای درمان سرماخوردگی معمولی می‌تواند با عوارض جانبی نیز همراه باشد.

  • اینفوگرافیک / چند راه برای پیشگیری از سرطان

    برای کاهش خطر ابتلا به بیماری سرطان راه‌هایی وجود دارد که شاید هرکدام به‌تنهایی تاثیر قطعی نداشته باشد اما رعایت آنها می‌تواند خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهد.

  • اینفوگرافیک / چند نکته مهم در مورد کروناویروس جدید

    کمتر از یک ماه است که ویروس تازه‌ای از خانواده ویروس‌های کرونا در جهان شیوع پیدا کرده که شهر «ووهان» چین منشا آن گزارش شده است. تا کنون ابتلای هزاران نفر به این ویروس گزارش شده است. بیماری ناشی از این ویروس قابل انتقال از حیوان به انسان است. بیماری تنفسی همراه با تب شدید تنها یکی از نشانه‌های آن است. در این اینفوگرافی با نشانه‌های دیگر، موارد مشکوک، راههای پیشگیری و شرایط انتقال آن آشنا می‌شویم.

  • اینفوگرافیک/ویروس خبرساز؛ کرونای چینی را بیشتر بشناسیم

    از مدتی پیش ویروس جدید کرونا در چین شیوع پیدا کرده و در طی روزهای اخیر به کشورهای دیگری هم گسترش پیدا کرده است. این ویروس را بیشتر بشناسیم.

  • اینفوگرافیک / پنج فوبیای جدید بشر را بشناسید

    همه ما با برخی از رایج‌ترین هراس‌ها آشنایی داریم؛ ترس از ارتفاعات (آکروفوبیا)، ترس از قرار گرفتن در فضاهای محصور و بسته (کلاستروفوبیا) و ترس از فضای باز بدون جایی برای گریختن (آگورافوبیا).

  • اینفوگرافیک / علائم سادۀ هشداردهنده سرطان

    اینفوگرافیک / علائم سادۀ هشداردهنده سرطان

    بنا بر اعلام بنیاد بیماری‌های خاص، کشف زودرس سرطان در مراحل ابتدایی باعث می‌شود بتوانیم به موقع آن را درمان کنیم؛ بنابراین آگاهی از علائم بیماری و مراجعه زودهنگام به پزشک اهمیت زیادی دارد. این علائم در بیماری‌های خوش‌خیم‌ هم دیده می‌شود، ولی برای تشخیص قطعی سرطان حتماً باید پزشک متخصص فرد را معاینه کند و نظر قطعی را بدهد.

  • اینفوگرافیک / هنگام آلودگی هوا از چه ماسک‌هایی استفاده کنیم؟

    استفاده از ماسک مناسب در روزهایی که آلودگی هوا رکورد می‌زند و نفس شهرهای بزرگ را می‌گیرد، ضروری است؛ اما هنگام خرید و استفاده از این ماسک‌ها باید نکات مهمی را در نظر گرفت. وزارت بهداشت تنها دو نوع ماسک مناسب را برای این روزها معرفی کرده است که هزینه چندانی ندارند، اما برای تردد در شهر ضروری به نظر می‌رسند. در این اینفوگرافیک با دو نوع ماسک و نکاتی برای استفادده از آنها بیشتر آشنا شوید.

  • اینفوگرافیک / خوراکی‌هایی که سوخت‌وساز بدن را افزایش می‌دهد

    بسیاری از افراد رژیم‌های غذایی مختلفی را به منظور تقویت سوخت و ساز و کاهش وزن را تجربه کرده‌اند. بیشتر این رژیم‌ها کارکرد مطلوبی ندارند؛ زیرا به اشتباه تصور می‌شود تسریع سوخت و ساز برابر با از دست دادن میزان کالری بیشتر است. سوخت و ساز فرایندی فراتر از کالری‌سوزی و در واقع مجموعه‌ای از تمام واکنش‌های شیمیایی است که در بدن رخ می‌دهد.

  • ببینید | منابع آلاینده اصلی کلان شهر تهران

    آلودگی هوا با توجه به پیامدهای زیان‌بار آن به یکی از ملموس‌ترین معضلات زیست محیطی شهر تهران تبدیل شده است. اما مهمترین منابع آلاینده اصلی این کلان شهر را در این اینفوگرافیک ببینیم.

  • اینفوگرافیک / ویتامین‌هایی که علائم اضطراب را کاهش می‌دهند

    استرس را به اشکال گوناگون می‌توان مهار کرد؛ اما اضطراب یکی از بزرگ‌ترین عوامل ایجادکننده بیماری‌های جسمی است و در بسیاری از موارد نیازمند دارودرمانی و روان‌درمانی است. با این حال، این نکته اثبات شده که مصرف برخی ویتامین‌ها و مکمل‌ها می‌تواند در کنار درمان‌های دارویی، علائم اضطراب را تا حد زیادی مهار کند.