ورزش

  • ارتباط کراتین و تقویت عملکرد ورزشی

    ارتباط کراتین و تقویت عملکرد ورزشی

    پژوهش ها نشان داده اند که کراتین یکی از موثرترین مکمل های خوراکی موجود در بازار برای تمرینات ورزشی با شدت زیاد است.کراتین یک مکمل محبوب در جهان است که افراد بسیاری برای بهبود عملکرد ورزشی خود از آن استفاده می کنند. چیزی در حدود 200 سال است که این ماده مغذی مورد مطالعه قرار گرفته و یکی از مکمل های خوراکی با بیشترین میزان پشتیبانی علمی در بازار است.

  • چند تمرین صبحگاهی برای اینکه تمام روز با انرژی باشید

    ورزش‌های سرحال کننده!

    چند تمرین صبحگاهی برای اینکه تمام روز با انرژی باشید

    خوشبختانه این امکان وجود دارد که صبح بعد از بیدار شدن از خواب تمرین‌هایی انجام دهید که وضعیت فیزیکی و روانی‌تان در تمام طول روز، خوب باشد. باز هم خوشبختانه نیازی نیست به خودتان فشار بیاورید و حرکات دشواری انجام دهید. شما می‌توانید با انجام چند حرکت ساده و سریع، حتی در رختخوابتان، انرژی خوبی برای باقی روزتان کسب کنید.

  • رابطه ورزش و دفع مدفوع

    رابطه ورزش و دفع مدفوع

    اگر به شدت مستعد اسهال ناشی از دویدن هستید، محدود کردن مصرف الکل قندها، مانند ایزومالت و سوربیتول، ممکن است به حفظ نظم اجابت مزاج کمک کند.خوردن یک صبحانه سالم، نوشیدن یک لیوان چای یا قهوه و استفاده از توالت از جمله مواردی هستند که یک صبح موفق را شکل می دهند. اما ورزش ناکافی یا بیش از حد می تواند بر مورد آخر تاثیرگذار باشد.

  • نقویت قلب بدون ورزش و رژیم غذایی!

    نقویت قلب بدون ورزش و رژیم غذایی!

    مسواک زدن و استفاده از نخ دندان برای پیشگیری از بوی بد دهان، پوسیدگی دندان ها و بیماری لثه اهمیت دارد اما این عادات سالم ممکن است برای قلب شما نیز مفید باشند.تغذیه سالم، ورزش منظم و پرهیز از سیگار روش هایی آزمایش شده و موثر برای حفظ سلامت بدن و تناسب اندام انسان هستند. اما فراتر از مصرف میوه و سبزیجات و ورزش در باشگاه، اقدامات پیشگرانه دیگری نیز وجود دارند که می توانند به کاهش خطر ابتلا به بیماری های مرتبط با قلب کمک کنند.

  • مناسب‌ترین ورزش‌ها برای کودکان و نوجوانان

    مناسب‌ترین ورزش‌ها برای کودکان و نوجوانان

    یک متخصص فیزیوتراپی گفت: والدین باید با توجه به سن فرزندشان بهترین ورزش را به او پیشنهاد کنند.

  • با ورزش منظم شنوایی خود را تقویت کنید

    با ورزش منظم شنوایی خود را تقویت کنید

    فواید ورزش کردن منظم چیست؟ احتمالا اگر از شما چنین سوالی شود، به فواید ورزش بر سیستم قلبی و تنفسی خود و تقویت عضلات و فوایدی از این دست نیز اشاره‌ای خواهید داشت.

  • 6 اثر منفی ورزش بر پوست!

    6 اثر منفی ورزش بر پوست!

    زمانی که تعریق صورت می گیرد، بدن رطوبت خود را از دست می دهد که پوست نیز از این شرایط مستثنی نیست. ورزش در فضای باز و زیر نور خورشید می تواند از دست دادن آب بدن را هرچه بیشتر افزایش دهد.احتمالا می دانید که ورزش می تواند چه تاثیر قابل توجهی بر شرایط سلامت و تندرستی شما داشته باشد که از بهبود سلامت قلبی‌عروقی تا تقویت استخوان ها و عضلات و افزایش قدرت مغز را در بر می گیرد. اما شاید شگفت زده شوید اگر بدانید که ورزش می تواند به روش هایی منفی و مثبت پوست را تحت تاثیر قرار دهد.

  • حفظ سلامت مغز با ورزش هوازی

    حفظ سلامت مغز با ورزش هوازی

    یک تحقیق جدید نشان می دهد ورزش علاوه بر مقاوم کردن بدن موجب حفظ سلامت مغز هم می شود.به گفته محققان آلمانی، ورزش به حفظ ماده خاکستری مغز که با مهارت‌های گوناگون و توانایی‌های فکری مرتبط است، کمک می‌کند؛ از این رو سالم نگهداشتن ماده خاکستری مغز می‌تواند از زوال فکر پیشگیری کند.

  • ورزش کردن هنگام سرماخوردگی مفید است

    پژوهش ها نشان داد:

    ورزش کردن هنگام سرماخوردگی مفید است

    آیا وقتی که سرماخورده اید باید فعالیت ورزشی خود را ادامه دهید یا نه؟ سوالی که ذهن خیلی از ما را زمانی که سرما می خوریم در گیر می کند.

  • ورزش بیش از حد و یک نشانه ظریف!

    ورزش بیش از حد و یک نشانه ظریف!

    از جمله نشانه های آشکار و هشدار دهنده ورزش بیش از حد می توان به مواردی مانند خستگی و دردهای عضلانی غیرعادی اشاره کرد.ورزش یکی از پایه های حفظ سلامت بدن انسان است. اما در شرایطی که برخی افراد ورزش نمی کنند یا به میزان کافی این کار را انجام نمی دهند، برخی دیگر ممکن است در انجام آن زیاده روی کنند. برخی نشانه ها می توانند نسبت به انجام بیش از حد ورزش به شما هشدار دهند.

  • ورزش موجب حفظ سلامت مغز می شود

    محققان آلمانی می گویند؛

    ورزش موجب حفظ سلامت مغز می شود

    تحقیق جدید نشان می دهد ورزش علاوه بر مقاوم کردن بدن موجب حفظ سلامت مغز هم می شود.

  • بهترین ورزش برای کودکان در گروه‌های سنی مختلف

    بهترین ورزش برای کودکان بر حسب سن

    بهترین ورزش برای کودکان در گروه‌های سنی مختلف

    بنابراین بهترین ورزش برای کودکان قبل از دو سالگی بازی‌های ساده مانند قل دادن توپ و پیاده‌روی می‌باشد، ولی والدین بعد از دو سالگی می‌توانند آموزش‌های لازم بر حسب سن و توانایی کودک به او بدهند تا کودک آن‌ها بتواند ورزش کند.

  • چگونگی انجام ورزش در زمان زانو درد

    چگونگی انجام ورزش در زمان زانو درد

    اعمال فشار بر زانوی دردناک و انجام تمرینات ورزشی که درد را افزایش می دهند نه تنها روند بهبودی را کند ساخته، بلکه می تواند به تشدید مشکل مسبب زانو درد منجر شود.هنگامی که با زانو درد مواجه هستید ممکن است درباره انجام ورزش دچار تردید شوید، اما در بسیاری موارد نیازی نیست تردیدی به دل خود راه دهید. با توجه به دلیل بروز درد، ممکن است نه تنها انجام ورزش امکان‌پذیر باشد بلکه برای تسکین علائم مشکل نیز مفید باشد.

  • نکات ضروری برای ورزش در افراد دارای اضافه وزن

    نکات ضروری برای ورزش در افراد دارای اضافه وزن

    یک متخصص پزشکی ورزشی با اشاره به چالش‌های ورزش در افراد دارای اضافه وزن، بر رعایت نکاتی ضروری برای پیشگیری از بروز عوارض در این دسته از افراد تاکید کرد.

  • مناسب‌ترین ورزش‌های دوران قاعدگی

    مناسب‌ترین ورزش‌های دوران قاعدگی

    به طور تقریبی حدود نیمی از جمعیت جهان كه زنان هستند، در طول عمر خود قاعدگی را تجربه كرده یا می‌كنند. با وجود پیشرفت‌های علمی و بالا رفتن اطلاعات افراد، هنوز هم باورهای اشتباهی پیرامون موضوعات مختلف، از جمله قاعدگی در زنان وجود دارد كه باعث می‌شود زنان رفتارها و واكنش‌های غلطی را در این مدت انجام دهند.

  • بازی های ورزشی موجب تقویت قوه شنوایی می شود

    محققان می گویند؛

    بازی های ورزشی موجب تقویت قوه شنوایی می شود

    مطالعات نشان می دهد بازی های ورزشی موجب بهبود توانایی مغز در پردازش اصوات می شود که می تواند منجر به ایجاد درمان های جدیدی برای افراد دارای مشکلات شنوایی شود.

  • بازی های ورزشی موجب تقویت قوه شنوایی می شود

    محققان می گویند؛

    بازی های ورزشی موجب تقویت قوه شنوایی می شود

    مطالعات نشان می دهد بازی های ورزشی موجب بهبود توانایی مغز در پردازش اصوات می شود که می تواند منجر به ایجاد درمان های جدیدی برای افراد دارای مشکلات شنوایی شود.

  • ورزش شدید روزانه موجب افزایش طول عمر زنان می شود

    محققان اسپانیایی دریافتند؛

    ورزش شدید روزانه موجب افزایش طول عمر زنان می شود

    مطالعه جدید نشان می دهد زنانی که به شدت ورزش می کنند با کاهش قابل توجه ریسک مرگ ناشی از بیماری قلبی، سرطان و سایر علل مواجه هستند

  • عواقب ورزش کردن با آرایش

    عواقب ورزش کردن با آرایش

    طبق نظر پزشکان هنگام ورزش همزمان با عرق کردن آلودگی‌ها از پوست صورت بیرون می‌آید. وقتی شما روی صورت تان آرایش دارید مواد آرایشی منافذ پوستی را می‌پوشاند و باعث گرفتگی این منافذ می‌شود.

  • آرتروز و 7 ورزش اختصاصی برای آن

    آرتروز و 7 ورزش اختصاصی برای آن

    افراد مبتلا به آرتروز ممکن است در انجام وظایف روزانه خود مانند راه رفتن، بالا رفتن از پله و بلند کردن و نگه داشتن اجسام با دشواری مواجه باشند.استئوآرتریت یا آرتروز یکی از شایع‌ترین انواع بیماری آرتریت در جهان است. این بیماری که موجب انحطاط مفاصل می شود بیشتر دست ها، مفصل ران، و زانوها را تحت تاثیر قرار می دهد.

  • بهترین ورزش برای چشم‌ها

    بهترین ورزش برای چشم‌ها

    چشم‌ها همچون دوربین بدن عمل کرده و به فرد اجازه می‌دهند که تماشا کند و به حافظه بسپارد.

  • 5 فرمول طبیعی برای فراموشی نوشیدنی های ورزشی!

    5 فرمول طبیعی برای فراموشی نوشیدنی های ورزشی!

    نوشیدنی های ورزشی بیشتر برای مصرف هنگام انجام ورزش های سخت که بیش از یک ساعت یا 90 دقیقه ادامه دارند، طراحی شده اند.نوشیدنی های ورزشی به عنوان محصولی برای تقویت عملکرد ورزشکاران به بازار عرضه می شوند. اما در شرایطی که این نوشیدنی های محبوب حاوی برخی مواد مغذی مهم هستند که می توانند به بهبود عملکرد انسان کمک کند، تنها گزینه موجود برای تامین سوخت مورد نیاز بدن نیستند.

  • ورزش، راهی برای تنظیم اکسیژن رسانی

    یک تحقیق تازه نشان داد:

    ورزش، راهی برای تنظیم اکسیژن رسانی

    یک تحقیق تازه نشان داد، تنها راه رساندن اکسیژن به مغز، خون رسانی بیشتر به مغز است. دانشمندان در این تحقیق بررسی کردند که چگونه سطوح اکسیژن خون تحت تاثیر رفتارهای طبیعی بویژه ورزش کردن قرار می گیرد.

  • عوارض اعتیاد به ورزش

    عوارض اعتیاد به ورزش

    ورزش، درمانی معجزه آسا برای بسیاری از امراض است اما حتی زیاده‌روی در ورزش کردن هم می‌تواند پیامدهای منفی برای سلامتی به همراه داشته باشد.

  • ورزش‌هایی که زخم سزارین را ترمیم می‌کنند

    درمان بیماری‌ها با ورزش؛

    ورزش‌هایی که زخم سزارین را ترمیم می‌کنند

    یک فیزیوتراپیست گفت: تمرین‌های ورزشی پس از زایمان نقش مهمی در تسریع روند بهبود زخم دارند.فهیمه اوکاتی فیزیوتراپیست در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره زایمان سزارین اظهار کرد: زایمان سزارین، یک جراحی بزرگ در ناحیه شکم است که از طریق برش در دیواره شکم، نوزاد به دنیا می‌آید. گاهی اوقات انجام این زایمان از نظر پزشکی برای فرد ضروری است، اما زمان بهبودی آن کمی طولانی‌تر از زایمان طبیعی بوده به همین علت باید مادر احتیاط کرده و قبل از آغاز تمرین‌های ورزشی، با پزشک خود در این باره مشورت کند.

  • ورزش‌هایی برای خانم‌های دیابتی

    ورزش‌هایی برای خانم‌های دیابتی

    انجام حرکات ورزشی برای افراد مبتلا به دیابت ضروری است زیرا با ورزش کردن قند خون پایین می‌آید و تنظیم می‌شود. همچنین سطح انرژی روزانه شما را افزایش می دهد و باعث می‌شود شب‌ها بهتر بخوابید.در ادامه می خواهیم ورزش‌هایی را که خانم‌های دیابتی باید انجام دهند معرفی کنیم.

  • شیر کاکائو بهترین گزینه برای ریکاوری بعد از ورزش

    شیر کاکائو بهترین گزینه برای ریکاوری بعد از ورزش

    نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که شیر کاکائو بهترین نوشیدنی برای ریکاوری و بازیابی بدن بعد از تمرینات سنگین ورزشی است.

  • هر ورزشی لاغر نمی‌کند

    هر ورزشی لاغر نمی‌کند

    حتی رژیم‌های لاغری هم از پس کم‌کردن وزن شما برنیامده‌اند؟ شاید کلید مشکل شما، تمرین‌های ورزشی منظم باشد. اما در میان کلاس‌های متنوعی که باشگاه‌های ورزشی به شما پیشنهاد می‌کنند، باید کدام‌یک را انتخاب کنید؟

  • مهمترین عوامل پیشگیری از چاقی

    مهمترین عوامل پیشگیری از چاقی

    دبیر علمی چهارمین کنگره بین‌المللی جراحی‌های چاقی و متابولیک ایران در پاسخ به این سوال که مهمترین اقدامات پیشگیرانه چاقی چیست؟ گفت: تغذیه صحیح و تحرک بدنی کافی از مهمترین عوامل پیشگیری از چاقی هستند.

  • خطر ناباروری با قرص‌های چاقی و لاغری

    در آستانه روز جهانی مبارزه با چاقی مطرح شد

    خطر ناباروری با قرص‌های چاقی و لاغری

    یک جراح زنان و زایمان ضمن ارائه توضیحاتی پیرامون تاثیر چاقی و اضافه وزن بر باروری زنان، در عین حال نسبت به مصرف مکمل‌های لاغری و هورمونی هشدار داد و گفت: این مکمل‌ها حاوی ترکیب‌های «استروئیدی» است که می‌توانند به ناباروری افراد منجر شود؛ به همین دلیل مصرف این نوع داروها برای کاهش و افزایش وزن، بدون نظر متخصص مربوطه اشتباه است.