سلامت نیوز : مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: قیمت داروها برای بیماران خاص از ابتدای امسال تاکنون چندین برابر شده که این امر سبب ایجاد مشکلاتی برای این افراد شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر آگاه، امروز، 4 دی در جلسه کمیته بیماران خاص که در استانداری مازندران برگزار شد، اظهار کرد: 2700 بیمار سرطانی در استان شناسایی شده است، این بیماران در چهار مرکز امام خمینی ساری، کلینیک طوبا، امام سجاد رامسر و بوعلی سینای ساری خدمات دارویی دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: داروهای خارجی با 70 درصد تخفیف و داروهای ایرانی با 30 درصد تخفیف در اختیار این بیماران قرار می‌گیرد.

آگاه تصریح کرد: داروهایی که از سوی پزشکان برای بیمارن تجویز می‌شود، در بازار موجود است. باید از برندهای استفاده شود که قابل دسترسی باشد. داروهای خارجی به دلیل گرانی و دسترسی نداشتن مردم سبب سردرگمی بیماران خاص می‌شود.

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران ادامه داد: بیماران ام اس و تالاسمی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اغلب از افراد کم درآمد هستند. 1700 بیمار تالاسمی در مازندران وجود دارد که از 14 مرکز در استان خدمات دریافت می‌کنند.

آگاه با اشاره به وجود 900 بیمار دیالیزی در مازندران، گفت: خدمات دیالیزی به این بیماران در 12 مرکز ارائه می شود. گرانی و کمبود داروها برای بیماران دیالیزی از مشکلاتی است که این بیماران با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.

وی با بیان اینکه 1075 بیمار ام.اس در استان داریم، افزود: این بیماران داروهای خود را از داروخانه‌های 13 آبان، امام رضا بابل، تنکابن و چالوس دریافت می‌کنند.

آگاه اظهار کرد: 600 بیمار کلیوی پیوند شده، سه بیمار قلب و 12 بیمار پیوند کبد از مراکز ما در مازندران خدمات دریافت می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha