اداره کل نظارت بر مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و داروی وزارت بهداشت، طی بخشنامه‌های متعددی، توزیع، فروش و مصرف اقلام ذیل را غیر مجاز اعلام کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت معاونت غذا و دارو، براساس این بخشنامه‌ها استفاده از حوله مرطوب سرماخوردگی سیلن(silan) ساخت کارخانه اسپیدار سبز خوی و لوسیون ضد عفونی کننده سیلن ساخت کارخانه اسپیدار سبز خوی بعلت نداشتن مجوز بهداشتی غیرمجاز اعلام شد.

همچنین كالا‌های خوراكی چون پنیر پیتزا از محصولات لبنیات الغدیر با نام تجاری فروزان به شماره پروانه ساخت 10002 /48 به علت ابطال پروانه ساخت، گلپر در بسته بندی گلپر به شماره بسته بندی 10071 /48 به علت ابطال پروانه بسته بندی، حبوبات، ادویه جات و خشکبار با نام خوشه آردینه به علت نداشتن مجوزهای بهداشتی، پشمک با نام تجاری حاج عباداله بعلت نداشتن پروانه ساخت و نیز آلوچه با نام تجاری مشدی به علت نداشتن پروانه ساخت فاقد ویژگی‌های بهداشتی برای مصرف تعیین شد.

به گزارش ایسنا، لاک پاک کن و پارافین آسیا، ژل پرشین، لاك پاك كن Titanic ، روغن بادام و لاک پاک کن دلخواه و عرش طلایی و ژل ارکید فاقد مجوزهای بهداشتی هستند.

همچنین بخشنامه‌های وزارت بهداشت، مصرف روغن زیتون با نام تجاری زیتونک و سنتی و آب انار با نام تجاری زیتونک زربینی بعلت تقلبی بودن پروانه ساخت ممنوع و آب نبات یا ترشک با نام تجاری عسل تام با شماره پروانه ساخت جعلی 3428 را ممنوع اعلام كرده است.

بر پایه این گزارش، مایع سفید کننده شب تاب به شماره 5/5/9591/ک-1803 به ‌علت ابطال پروانه ساخت غیرمجاز و محصولات بهداشتی با نام تجاری Figora مربوط به شرکت زیبا چهره مروارید و پودر کاکائو جوپرک با نام تجاری سبز نام ( فاقد پروانه ساخت) غیربهداشتی هستند.

تکمیلی :

پس از گذشت 4 سال سازمان استناد مواد7 ،98 قانون مواد خوردنی و آرایشی و بهداشتی 1346 آیین نامه های اجرایی مربوطه به موجب این پروانه موافقت می گردد که واحد پنیر پیتزا--  نام تجاری فروزان با مشخصات مذکور در بالا و با رعایت مقررات و آئین نامه های مربوطه در کارخانه یاد شده تولید و عرضه نماید اعتبار این پروانه از تاریخ صدور بمدت 5 سال می باشد .


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha