سلامت نیوز: روزنامه خورشید با صفحات تمام رنگی با پول کارگران چاپ شده و تماما تبلیغ برای یک نفر بوده، متن تفاهم‌نامه‌هایی که از قراردادهای گلستان و ترکمنچای هم ننگین‌ترند در این مجله چاپ شده است.

عضو هیات تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی گفت: برای خودشان حقوق 17 میلیونی‌ و برای همسرشان حقوق شش میلیونی‌ پرداخت کرده‌اند. چیزی به نمایندگان نداده‌اند. کارت‌های 500 هزار تومانی فرستاده‌اند اما نمایندگان دریافت نکرده‌اند، رسید و سندی ندارند. ‌40 میلیون، 70 میلیون و 120 میلیون را به محافظان و نزدیکان خودشان واگذار کرده‌اند. زمینی که کلا دو میلیارد ارزش داشت را هشت میلیارد تومان قیمت‌گذاری کرده‌اند. ما پیگیر حقوق کارگران و بازنشستگان هستیم. تحقیق و تفحص، دفاع از خون کارگران است.

نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه و عضو کمیته تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی در واکنش به تذکر رسایی در مورد تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی، در نطق پیش از دستور گفت: مجله خورشید با صفحات تمام رنگی با پول کارگران چاپ شده و تماما تبلیغ برای یک نفر بوده، متن تفاهم‌نامه‌هایی که از قراردادهای گلستان و ترکمنچای هم ننگین‌ترند در این مجله چاپ شده است.

قاضی‌پور ادامه داد: کل کارخانه‌های متعلق به تامین اجتماعی 51 هزار میلیارد تومان ارزش داشته است در صورتی که تامین اجتماعی می‌خواست این کارخانه‌ها را با تنها 17 هزار میلیارد تومان واگذار کند. خوشبختانه مجلس اجازه این فروش را نداد.

وی با تاکید بر اینکه تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی، دفاع از خون کارگران است، گفت: 14درصد مجموع کشته‌ها در کشور از همین کارگران هستند. مجلس هشتم و نهم تلاش کرده‌اند تا بیمه کارگران و بخصوص کارگران ساختمانی را تضمین کنند. آن وقت تامین اجتماعی به ما گزارش داد که 80 هزار کارگر ساختمانی بیمه شده‌اند در صورتی که آمار واقعی تنها 470 هزار بیمه شده است. تامین اجتماعی به ما گزارش کذب داده است.

این عضو هیات تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: برای خودشان حقوق 17 میلیونی‌ و برای همسرشان حقوق شش میلیونی‌ پرداخت کرده‌اند. چیزی به نمایندگان نداده‌اند. کارت‌های 500 هزار تومانی فرستاده‌اند اما نمایندگان دریافت نکرده‌اند، رسید و سندی ندارند. ‌40 میلیون، 70 میلیون و 120 میلیون را به محافظان و نزدیکان خودشان واگذار کرده‌اند. زمینی که کلا دو میلیارد ارزش داشت را هشت میلیارد تومان قیمت‌گذاری کرده‌اند. ما پیگیر حقوق کارگران و بازنشستگان هستیم. تحقیق و تفحص، دفاع از خون کارگران است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس با گلایه از بودجه دولتی که به مجلس آمده است، گفت: متاسفانه حمایت از اقشار آسیب‌پذیر در بودجه دیده نشده است. سبد کالا در بودجه دیده نشده است در صورتی که دولت موظف است برای حمایت از همه مردم کشور پنج قلم کالای اساسی را با یک نرخ ثابت در تمام کشور توزیع کند.

قاضی‌پور ادامه داد: متاسفانه در مورد احیای دریاچه ارومیه وزیر نیرو تا امروز هیچ کار اساسی و عملیاتی نکرده است و پروژه‌های آبرسانی به دریاچه را هم متوقف کرده‌اند در صورتی که دریاچه متعلق به کل ملت ایران است. در مورد مسکن مهر فرهنگیان، کارگران و سایر خریداران این مسکن‌ها بلاتکلیف مانده‌اند. این پروژه عملا تعطیل و نیمه تعطیل شده است. خواهش می‌کنیم که اعتبارات این پروژه را در نظر بگیرند.

وی همچنین با گلایه از به ثمر نرسیدن پروژه راه‌آهن ارومیه، گفت: قرار بود سال 88 راه‌آهن ارومیه افتتاح شود اما هنوز هیچ خبری نیست. من و آقای جهانگیرزاده نماینده دیگر ارومیه هر پنج‌شنبه و جمعه در حوزه انتخابیه کارمان شده است سرکشی به خانواده‌های عزاداری که عزیزشان را در تصادفات جاده‌ای در جاده ارومیه از دست داده‌اند. جاده‌ یک طرفه ارومیه قتلگاه است و هیچ کس هیچ اقدامی در این مورد نمی‌کند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس همچنین نسبت به تعطیل شدن عملیات عمرانی سدها در حوزه انتخابیه خودش، بوکان و ماکو اعتراض کرد و گفت: دولت باید برنامه جدی برای کنترل قیمت مواد غذایی و بخصوص لبنی داشته باشد.

این عضو هیات تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی در پایان نطق خود خطاب به نمایندگان گفت: گلایه من از نمایندگان این است که وقتی قانون می‌آوریم که معلولان بتوانند کاندیدای انتخابات مجلس شوند، رد می‌کنید. قوانینی که برای تقویت بهزیستی ارائه می‌شود مورد موافقت قرار نمی‌گیرد، با این اقدامات گران‌فروشی دولت را تایید می‌کنید.
منبع: ایلنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha