شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۳
کد خبر: 105679

وزارت«ازدواج و طلاق» واقعیتی که شوخی شد!

سلامت نیوز : در شرایطی که در روزهای آخرهفته گذشته خبری به نقل از یکی از نمایندگان مجلس درباره تشکیل وزارتخانه جدیدی به نام وزارت«ازدواج و طلاق» در رسانه‌ها منتشر شد و روزنامه

روزنامه «وطن امروز» هم با توجه به دربرگیری و اهمیت خبر اعلام شده، در قالب گزارشی به این موضوع پرداخت، به تازگی این خبر با اظهارات موافقان و مخالفان وارد فاز تازه‌ای شده است. در شرایطی که بحث ازدواج جوانان به یکی از مهم‌ترین مباحث روز جامعه تبدیل شده است و سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی تلاش می‌کنند با روش‌ها و برنامه‌های گوناگون تا جایی که می‌توانند از بالا رفتن آمار‌هایی مانند طلاق و افزایش سن ازدواج در جامعه جلوگیری کنند، یکی از نمایندگان مجلس در اظهار نظری که برای اولین بار خبرگزاری‌های «مهر» و «ایسنا» آن را منتشر کردند، از تشکیل یک وزارتخانه جدید به نام «وزارت ازدواج و طلاق» خبر داد.

به گفته ابراهیم نکو، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، با توجه به اینکه وزارت ورزش و جوانان نقش قابل توجهی درحل مشکلات اجتماعی و ازدواج جوانان نداشته است، طرحی با عنوان تشکیل وزارت ازدواج و طلاق تدوین شده که این وزارتخانه می‌تواند جایگزین مناسبی برای وزارت جوانان باشد.

صدای مخالفان بلند شد

اما هنوز یک روز از انتشار این خبر در سایت‌ها و رسانه‌های فضای مجازی نگذشته بود که صدای نارضایتی و مخالفت تعدادی از نمایندگان مجلس نسبت به این اظهار نظر بلند شد. بنابر گفته‌های عزت‌الله یوسفیان‌ملا، نماینده مردم آمل تشکیل وزارت ازدواج و طلاق مغایر قانون اساسی و برنامه پنجم است. رئیس کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس خاطرنشان کرد: مباحث مربوط به طلاق بر عهده قوه قضائیه است و کسی نمی‌تواند در این امور و در عملکرد دستگاه قضا پیرامون این موضوع دخالت کند.

یک پیشنهاد قابل بررسی

البته در آن سوی ماجرا یکی دیگر از نمایندگان مجلس تشکیل وزارتخانه جدید «ازدواج و طلاق» را پیشنهادی عنوان کرد که می‌تواند قابل بررسی باشد. به گفته فاطمه آلیا، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، تأسیس وزارت ازدواج و طلاق یک پیشنهاد ابتدایی است و نیازمند نگاهی جامع‌تر است. به باور وی، این ایده باید به مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی ارسال شود تا آنها نظر خودشان را ارائه دهند و ضرورت داشتن یا ضرورت نداشتن آن در این مقطع زمانی از سوی آنها مورد بررسی قرار گیرد.

واقعیتی که شوخی شد!

اما در شرایطی که تعدادی از نمایندگان مجلس در جریان پیشنهاد تشکیل وزارتخانه‌ای جدید با نام وزارت « ازدواج و طلاق» بودند و در گفت‌وگو با رسانه‌های گوناگون تنها دلیل مخالفت خود با این طرح را نداشتن پشتوانه علمی و کارشناسی عنوان کردند، ابوالفضل ابوترابی، عضو فراکسیون جوانان مجلس، در تازه‌ترین اظهار نظر خود، خبر تغییر نام وزارت ورزش و جوانان به «وزارت ازدواج و طلاق» را یک شوخی در بین نمایندگان دانست و گفت: چند روزی بود که صحبت از تغییر نام این وزارتخانه میان نمایندگان شده بود اما این در حد یک شوخی بوده است. به هر روی مشخص نیست سرانجام پیشنهاد تشکیل وزارتخانه «ازدواج و طلاق» به کجا ختم می‌شود. آیا خبری که بسیاری از رسانه‌ها از زبان یکی از نمایندگان مجلس منتشر کرده‌اند، صحت دارد؟ آیا این موضوع در حد یک طرح پیشنهادی و نیازمند ساعت‌ها کارکارشناسی است یا اینکه به قول یکی از نمایندگان مجلس شوخی‌ای بیش نبوده است؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha