تدارک تسهیلات گردشگری برای مسافران نوروز در استان تهران

سلامت نیوز : مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران از ارائه تخفیف 40 درصدی مراکز اقامتی و تخفیف 25 درصدی سفره‌خانه‌های سنتی زیر نظر اتحادیه هتلداران استان تهران در تعطیلات نوروزی خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه ایران ؛ رجبعلی خسروآبادی در نشست ستاد هماهنگی خدمات سفرهای استان تهران که پنجشنبه هفته گذشته در استانداری تهران برگزار شد، درباره ساماندهی اسکان مسافران نوروزی گفت: علاوه برتخفیف 40 درصدی برای راحتی حال مسافران عبوری چندین نقطه از شهر مانند محدوده خاوران، اتوبان بابایی و جاده بهشت زهرا به قم را به اسکان چادرهای مسافرتی اختصاص داده‌ایم. بر این اساس کمیته اسکان در این نشست از تعیین شش پایگاه اقامت موقت با ارائه امکانات اولیه مانند سرویس بهداشتی، نمازخانه و واحدهای پذیرایی برای اسکان مسافران به شکل رایگان در بوستان‌های آزادگان، ولایت، چیتگر، سرخه‌حصار و بهشت زهرا(س)، حرم امام(ره) و حرم عبدالعظیم(ع) خبر داد.

استاندار تهران نیز در این نشست که با حضور همه نمایندگان کمیته‌های 9 گانه ستاد تسهیلات سفر برگزار شد، درباره راهکار جلوگیری از گرانفروشی در پایتخت بویژه در بحث خدمات سفر گفت: کمیته نظارت و تنظیم بازار به شکل جدی و مرتب، نرخ‌ها را در نوروز بررسی می‌کند و از مردم هم می‌خواهیم که هرگونه گرانفروشی را به شماره 124 اعلام کنند.

سید حسن هاشمی ادامه داد: در صورتی که به کنترل‌های بیشتری در این زمینه نیاز پیدا کنیم از طریق سازمان تعزیرات وارد می‌شویم. با وجود این فرماندار و بخشدار تهران را موظف کرده‌ایم که بر نرخ‌ها در نوروز نظارت کنند. استاندار تهران همچنین به مردم پایتخت اطمینان خاطر داد که ذخایر میوه و اقلام غذایی در نوروز خوب است و هیچ مشکلی در زمینه تهیه مواد غذایی برای مردم بوجود نخواهد آمد.  وی درباره نمایشگاه‌های عرضه کالا نیز دستور داد: در صورتی که استقبال مردم از این نمایشگاه‌ها خوب باشد، تا 5 روز دیگر تمدید شوند.

وی با بیان این‌که هیچ افزایش نرخی در حمل‌ونقل عمومی تا پیش از سال جدید نخواهیم داشت، گفت: با وجود اصرار شهرداری برای افزایش کرایه‌های تاکسی، ما تأکید کردیم تا همزمان با اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها درباره این موضوع تصمیم‌گیری شود و جلوی این کار را گرفتیم. هاشمی البته 2 هشدار هم برای مردم داشت؛ نخستین هشدار او درباره مشکل آب در پایتخت بود.

وی گفت: در صورتی که تهرانی‌ها در مصرف آب صرفه‌جویی نکنند، ناچار به سهمیه بندی آب خواهیم بود.هشدار دوم استاندار به پرونده‌های زمین خواری مربوط می‌شد. هاشمی با اشاره به پرونده‌های سنگین زمین خواری و پیگیری جدی قوه قضائیه و مجلس در این زمینه گفت: هفته آینده برای رسیدگی به آخرین وضع پرونده‌ها جلسه‌ای برگزار خواهیم کرد. وی البته از مسئولان خواست تا در نوروز به علت تعطیلات از حجم ساخت و سازهای غیر مجاز غفلت نکنند. وی همچنین با اشاره به تشکیل کمیسیون خاص در دولت درباره آلودگی هوای تهران گفت: دولت در این زمینه کمیسیون ویژه‌ای را مصوب کرده است که مسائل تهران از جمله آلودگی هوا را پیگیری کند.

سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس راهور تهران نیز در این نشست با پیش‌بینی ترافیک 10 تا 30 درصدی برای تهران تا پیش از عید گفت: ما علاوه بر برنامه‌ریزی برای چهارشنبه آخر سال، 94 نقطه پر ترافیک و 80 نقطه حادثه‌خیز را شناسایی و برای آن برنامه‌ریزی کرده‌ایم. وی همچنین با اشاره به ترافیک پنجشنبه و جمعه پایانی سال به علت مراجعه بیش از یک میلیون تن به بهشت زهرا تأکید کرد: بر همین اساس در کنار ساماندهی ترافیک بزرگراه صالح‌آباد، در 3 نقطه دیوارها را برداشته و ورودی جدید می‌سازیم.

رئیس کمیته حمل و نقل سوخت نیز در این نشست با بیان این‌که مبدأ بسیاری از سفرها تهران است، گفت: امسال به جای کمپ‌های اختصاصی هر دستگاه، پایگاه‌های مشترک با حضور همه دستگاه‌های عضو ستاد در 250 نقطه از 26 اسفند تا 16 فروردین میزبان گردشگران نوروزی خواهند بود. همچنین 143 پایگاه امداد و نجات در شهرها و جاده‌های استان تهران مستقر می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha