سلامت نیوز : متخصصان علوم پزشکی دانشگاه آکسفورد در یک مطالعه جدید هشدار دادند که احتمال فوت زنان مجرد بر اثر ابتلا به بیماری‌های قلبی بیشتر از زنان متاهل است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ این متخصصان می‌گویند: پیش از این تصور نمی‌شد که در زنان نیز وضعیت تاهل بر خطر مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی تاثیرگذار باشد اما در مطالعه جدید آشکار شد که خطر مرگ ناشی از این بیماری‌ها در زنان مجرد به مراتب بیش از زنان متاهل است.

مطالعات قبلی نشان داد که مردان متاهل نیز نسبت به مردان مجرد کمتر در معرض خطر مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی هستند اما به گفته «سارا فلود» یکی از این متخصصان، این رابطه در زنان هنوز به صورت گسترده مورد ارزیابی و بررسی قرار نگرفته و انجام مطالعات بیشتر مورد نیاز است.

در بررسی جدید اطلاعات مربوط به بیش از 1.3 میلیون زن 50 سال به بالا در فاصله سال‌های 1996 تا 2001 میلادی بررسی شد. هیچ‌یک از این زنان سابقه‌ ابتلا به بیماری قلبی، سرطان یا سکته مغزی نداشتند.

به گفته متخصصان در طول مدت مطالعه 30 هزار و 747 نفر از این زنان به بیماری قلبی مبتلا شدند و 2148 نفر دیگر نیز بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست دادند. در این بررسی مشخص شد که احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی در زنان متاهل و زنان مجرد یکسان است اما خطر مرگ ناشی از این بیماری‌ها در زنان متاهل 28 درصد کمتر از زنان مجرد است.

پزشکان معتقدند علت آن که زنان متاهل با خطر کمتر فوت ناشی از بیماری‌های قلبی روبرو هستند این است که همسرانشان آنان را برای پیگیری وضعیت سلامت جسمی‌شان و مراجعه به پزشک تشویق می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha