رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر گفت: برخی پزشکان حضور در مطب را بر می‌گزینند. تعداد ساختمان پزشکان با شمار کثیری از متخصصان در شهرهای بزرگ بالا رفته اما در برخی مناطق محروم استان سیستان و بلوچستان یک پزشک عمومی هم نیست.

سلامت نیوز: رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر گفت: برخی پزشکان حضور در مطب را بر می‌گزینند. تعداد ساختمان پزشکان با شمار کثیری از متخصصان در شهرهای بزرگ بالا رفته اما در برخی مناطق محروم استان سیستان و بلوچستان یک پزشک عمومی هم نیست.

به گزار ش سلامت نیوز به نقل از فارس، فرحناز رافع در جریان بازدید از مجتمع پزشکی پارسیان با بیان این مطلب که اقدامات مناسب بنیاد بیماری های نادر در کشور ارزشمند است، افزود: به همین منظور باید نظیر این بنیادها در کشور افزایش یابد تا مشکلات مردم به بهترین شیوه و با استفاده از توانمندی های اعضای این بنیادها و تشکل های مردم نهاد رفع شود.

رئیس سازمان داوطلبان از ارائه یک میلیون خدمت در حوزه سلامت به مردم در سال گذشته خبر داد و گفت: سازمان داوطلبان از توانمندی افراد توانمند برای کمک به نیازمندان استفاده و تلاش می‌کند که حس نوع‌دوستی در افراد برانگیخته شود.

وی بر لزوم افزایش تعداد نیروهای تخصصی در حوزه سلامت نیز تأکید کرد و گفت: اگر تعداد نیروهای تخصصی افزایش یابد، کیفیت و کمیت خدمات به مردم نیز بیشتر خواهد شد و با هم افزایی خدمات، می توان مردم را بیشتر بهره مند کرد و از سویی دیگر باید مشکلات حوزه سلامت را به خیران انعکاس دهیم تا برخی از این مشکلات از سوی آنان برطرف شود.

رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر با اشاره به این موضوع که باید فرصت ها و لحظات را در جهت ساختن فردا و آینده ای بهتر برای جهان و حرکت جامعه به سوی مدینه فاضله شدن را قدر دانست، ادامه داد: بر اساس آموزه های دینی پزشکان باید «طبیب الدوار» باشند.

وی گفت: اکنون برخی پزشکان حضور در مطب را بر می‌گزینند و تعداد ساختمان پزشکان با شمار کثیری از متخصصان در سطح شهرهای بزرگ بالا رفته و در کنار این امر برخی مناطق محروم در استان سیستان و بلوچستان بدون یک پزشک عمومی هستند.

وی افزود: در ایران مشکلات خاصی در حوزه سلامت وجود دارد اما دولتمردان با طرح بیمه سلامت، نگاه ویژه ای به مقوله سلامت دارند که امیدواریم برخی از این مشکلات برطرف شود.

رافع با بیان اینکه همه باید در حوزه سلامت به همنوعان خود کمک کنیم، ادامه داد: دولت به تنهایی نمی تواند مشکلات موجود در حوزه سلامت را برطرف کند به همین منظور باید افراد خیر نیز در این زمینه همکاری داشته باشند.

وی افزود: نگاه ما در حوزه سلامت و ارائه خدمت به همنوعان فراملی است و فقط سلامت را برای ایرانیان نمی داند، بلکه باید به دیگر مردم کشورها نیز خدمات درمانی ارائه شود اما اولویت اول خدمت به مردم کشور است.

رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر بر همراهی و همکاری ویژه مردم در مقوله سلامت اشاره کرد و گفت: اگر همراهی مردم نباشد، هیچ دولتی موفق نخواهد شد.

رافع از ارائه یک میلیون خدمت در حوزه سلامت به مردم در سال گذشته خبر داد و گفت: سازمان داوطلبان از توانمندی افراد توانمند برای کمک به نیازمندان استفاده می کنیم و تلاش می کنیم که حس نوعدوستی در افراد برانگیخته شود.

همکاری‌های بنیاد بیماری های نادر با سازمان داوطلبان

علی داوودیان، مدیرعامل بنیاد بیماری‌های نادر همچنین در این نشست به امضای تفاهمنامه با سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر ایران اشاره کرد و گفت: افرادی که تحت پوشش خدمات جمعیت هلال احمر هستند، در صورت نیاز می توانند از خدمات بنیاد بیماری های نادر در کشور بهره مند شوند.

داوودیان تصریح کرد: شرایط خوبی برای همکاری با جمعیت هلال احمر ایران داریم و اگر افراد مورد تائیدی باشند که بیمار بوده و از مشکلات جسمانی رنج ببرند، می توانند از خدمات مراکز تحت پوشش بنیاد بیماری های خاص در استان های آذربایجان غربی، فارس، مازندران ، تهران و همدان استفاده کنند.

وی گفت: با توجه به اینکه برخی مبتلایان به بیماری‌های نادر برای تامین داروی خود با مشکل مواجه می‌شوند، جمعیت هلال احمر با توجه به داشتن داروخانه و امکان ورود دارو، می‌تواند در این زمینه تا حد امکان این بنیاد را یاری کند.

داودیان گفت: همچنین این بنیاد برای برگزاری همایش ملی روز جهانی داوطلبان پس از ارزیابی برنامه های گذشته این سازمان، همکاری لازم را انجام می دهد.

همچنین در این دیدار پروفسور «فریدون بوداغی» داوطلب جمعیت هلال احمر و عضو بنیاد بیماری‌های نادر گفت: نباید منتظر کمک دولت ماند و قدم بزرگ را همگی باید با هم برداریم و کار خیر را به صورت گروهی انجام دهیم که این موجب همراهی دولت نیز خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha