ایران به لحاظ پزشکی‌‌ همان درمان‌هایی که در کشورهای پیشرفته به مبتلایان ام اس ارائه می‌شود را به بیماران عرضه می‌کند اما مشکل اصلی در هزینه‌های درمانی است.

سلامت نیوز: ایران به لحاظ پزشکی‌‌ همان درمان‌هایی که در کشورهای پیشرفته به مبتلایان ام اس ارائه می‌شود را به بیماران عرضه می‌کند اما مشکل اصلی در هزینه‌های درمانی است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، حسین کاکاوندبیان کرد: طبق آمار غیر رسمی حدود ۷۰ هزار مبتلا به‌ ام اس در کشور وجود دارد که در رنج سنی ۱۸ تا ۴۰ سال قرار دارند. 


وی افزود: مشکل عمده مبتلایان به‌ ام اس عدم اطلاع درست از این بیماری و هزینه‌های تشخیص و درمانی آن است. 
وی با بیان اینکه تاکنون وزارت بهداشت و سازمان‌های بیمه گر در عمل کار مشخصی که سبب بهبود وضعیت این بیماران از نظر پرداخت هزینه‌های درمانی شود را انجام نداده‌اند، خاطرنشان کرد: سرگردانی بیماران مبتلا به‌ ام اس از این حیث که جزء بیماران خاص قرار دارند یا نه، سبب شد سایر بخش‌های زنگی آنها نیز تحت الشعاع قرار بگیرد، زیرا در تشکیل خانواده و یافتن کار مناسب جهت معیشت خود، از گفتن اینکه مبتلا به‌ ام اس هستند، ابراز نگرانی می‌کنند. 
وی با بیان اینکه مبتلایان به‌ ام اسم می‌توانند یک زندگی نرمال و عادی داشته باشند، اذعان داشت: چنانچه‌ ام اس به موقع تشخیص و داروهای مورد نیاز جهت درمان مصرف شود، فرد می‌تواند همانند سایرین به زندگی خود ادامه دهد اما هزینه بالای تشخیص و درمان MS خود تبدیل به دغدغه‌ای برای بیماران مبتلا شده است. 

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha