معاون درمان وزیر بهداشت از اقدامات در دست انجام جهت ایجاد بیمه پایه برای اتباع و مهاجرین مجاز خبر داد.

سلامت نیوز: معاون درمان وزیر بهداشت از اقدامات در دست انجام جهت ایجاد بیمه پایه برای اتباع و مهاجرین مجاز خبر داد.

دکتر محمد آقاجانی درگفت وگو با ایسنا، در پاسخ به سوال درباره چگونگی ارایه خدمات به اتباع بیگانه و مهاجرین در طرح تحول سلامت، گفت: طرح تحول سلامت اتباع بیگانه را شامل نمی شود.

وی در عین حال گفت: اما به منظور کمک به اتباع بیگانه‌ای که جهت دریافت خدمات درمانی در بیمارستان‌های دولتی، از نظر بضاعت مالی در مضیقه هستند، هماهنگی‌هایی را با دستگاه‌های ذیربط در کشور انجام داده‌ایم و به این منظور اقداماتی در دست انجام است.

آقاجانی از پیگیری‌های وزارت بهداشت برای ایجاد بیمه پایه برای اتباع بیگانه خبر داد و گفت: تاکنون چنین بیمه ای برای اتباع بیگانه وجود نداشته است. در صورت ایجاد بیمه پایه برای آنها، نیازهای درمانی شان پوشش داده خواهد شد.

وی در این باره افزود: اقدامی که تاکنون در بحث بیمه و درمان برای افاغنه صورت گرفته، یک نوع بیمه مکمل است که البته این مبحث نمی تواند نیازهای آنها را پوشش دهد و بی تردید افاغنه به بیمه پایه نیاز دارند.

معاون درمان وزیر بهداشت گفت: جهت ایجاد بیمه پایه برای اتباع مجاز هماهنگی ها با دستگاه های ذیربط در حال انجام است تا از محل منابعی که کمیساریا یا خود اتباع خواهند پرداخت، بتوانیم این بیمه پایه را جهت مسایل درمانی اتباع و مهاجران مجاز ایجاد کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha