رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران گفت: مالیات می بایست بر حسب درآمد پزشکان تعیین شود و مدرک و تخصص نمی تواند معیار منطقی برای دریافت مالیات باشد.

دکتر ایرج خسرونیا با اشاره به نشستی که سازمان نظام پزشکی با روسای انجمن های پزشکی برگزار کرده است، به مهر گفت: در این نشست توافق شد که یک دوم عدد پیشنهادی اداره مالیات برای تعیین مالیات پزشکان تعیین شود.

وی با تاکید بر اینکه قرار بود برای دریافت مالیات از پزشکان هیچ گونه کف بندی صورت نگیرد، افزود: مالیات می بایست بر حسب درآمد پزشکان تعیین شود و مدرک و تخصص نمی تواند معیار منطقی برای دریافت مالیات باشد.

خسرونیا با عنوان این مطلب که بسیاری از متخصصین داخلی و جراحان عمومی هستند که مطب دارند ولی درآمد مناسبی ندارند ، گفت: نمی توان بر حسب اینکه متخصص و جراح هستند، مالیات سنگینی از پزشکان دریافت کرد.

وی با اشاره به اعتراض جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران نسبت به کف بندی مالیات بر حسب تخصص، افزود: برخی از این پزشکان بنا به کهولت سن و بیماری، از گردونه پزشکی خارج شده اند و قادر به پرداخت مالیات های سنگین نیستند.

رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران تصریح کرد: به نظر می رسد تعیین کف بندی برای دریافت مالیات از پزشکان بر حسب مدرک و تخصص، کار منطقی نباشد.

وی نسبت به توافق پشت پرده سازمان نظام پزشکی با اداره مالیات انتقاد کرد و گفت: انجمن های پزشکی به ویژه جامعه پزشکان متخصص داخلی از چنین توافقی ناراضی هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha