یکشنبه ۱۰ آذر ۱۳۸۷ - ۱۲:۵۷
کد خبر: 13759

یك متخصص علوم تغذیه در یزد با بیان این كه ویتامین C موجود در میوه طالبی، جذب آهن در بدن را افزایش می‌دهد، به بیماران مبتلا به كمبود آهن توصیه كرد: میوه طالبی را همراه با غذا مصرف كنید تا جذب آهن در بدن‌تان بهتر صورت گیرد.

دكتر حسن مظفری در گفت‌وگو با ایسنا، اذعان داشت: میوه طالبی به لحاظ عطر و طعم دلپذیری كه دارد، از جمله میوه‌های پر طرفدار در فصل تابستان محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان كرد: میوه طالبی و میوه‌هایی همچون خربزه و گرمك كه دارای رنگ زرد می‌باشند، حاوی و منبع غنی ویتامین A بشمار می‌آیند

این متخصص علوم تغذیه تصریح كرد: یك فنجان طالبی تنها 52 كیلو كالری انرژی دارد و همین ویژگی باعث می‌شود افرادی كه نگران اضافه وزن‌شان هستند از مصرف آن اجتناب نكنند.

وی گفت: ویتامین C موجود در میوه طالبی، سلامت بدن را افزایش می‌دهد و همچنین از خاصیت ضد سرطانی نیز برخوردار است.

دكتر مظفری ابراز داشت: ویتامین C موجود در طالبی با افزایش جذب آهن در بدن جهت بیماران آسمی (مبتلا به كم خونی) توصیه می‌شود، لذا افرادی كه با مشكل كمبود آهن مواجه هستند، این میوه را همراه با غذا مصرف نمایند تا امكان جذب آهن در بدن افزایش یابد.

وی گفت: میوه طالبی منبع غنی پتاسیم می‌باشد، بنابراین بیماران قلبی - عروق و با فشار خون بالا از این میوه بیشتر استفاده نمایند ولی بیماران كلیوی كه دیالیز می‌شوند، از مصرف بیش از حد آن اجتناب كنند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی یزد خنك بودن، اشتها آور، ملین و ادرار آور، موثر در كاهش یبوست را از دیگر خواص این ماده غذایی بر شمرد و در پایان متذكر شد: ‌میوه طالبی به لحاظ غنی بودن از ویتامین آ در شادابی و طراوت پوست و سلامت چشم نیز مفید است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha