رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی ، درمانی استان اردبیل از خرید پیشرفته ترین تجهیزات درمان بیماری سرطان برای این استان خبر داد

سلامت نیوز: رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی ، درمانی استان اردبیل از خرید پیشرفته ترین تجهیزات درمان بیماری سرطان برای این استان خبر داد

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، دکتر فرهاد پورفرضی روز سه شنبه در جشن انقلاب کادر پزشکی ، درمانی گرمی مغان افزود: این دستگاه در سطح خاورمیانه تنها در دو کشور ترکیه و ایران وجود دارد و دومین نوع این دستگاه در کشور برای استان اردبیل خریداری شده است.

وی اظهار امیدواری کرد به زودی با استفاده از این دستگاه گام های بزرگی در درمان انواع بیماری سرطان در استان برداشته شود.

وی همچنین از ایجاد رشته تحصیلی جراحی عمومی در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در آینده نزدیک خبر داد.

او ، تعداد تخت های بیمارستانی استان را یک هزار و 720 تخت ذکر کرد و افزود: نیمه اول امسال 380 تخت به مجموع تخت های بیمارستانی استان افزوده شد.

دکتر پورفرضی با اشاره به این که این استان قبل از انقلاب اسلامی از داشتن تخت های ویژه آی سی یو ، سی سی یو و بخش های تخصصی محروم بود استقرار این بخش ها و 175 تخت ویژه آی سی یو و سی سی یو در بیمارستان های استان را از ثمرات انقلاب و خون شهدا دانست.

وی اظهار کرد: 600 پزشک عمومی ، 340 پزشک متخصص ، 45 پزشک فوق تخصص و 130 دندانپزشک در استان فعالیت می کنند.

حجت الاسلام میرقسمت موسوی اصل نماینده مردم گرمی مغان در مجلس شورای اسلامی نیز در این همایش با اشاره به حضور پزشکان هندی ، پاکستانی و بنگلادشی در این شهرستان قبل از انقلاب اسلامی تعدد پزشکان حاذق داخلی در دوره معاصر را از برکات نظام اسلامی دانست.

وی با تبریک افتتاح درمانگاه تامین اجتماعی گرمی مغان خواستار تجهیز درمانگاه ها و مراکز درمانی این شهرستان با هدف بی نیاز کردن مردم منطقه به مراکز درمانی سایر شهرستان ها شد.

محمود علایی فرماندار گرمی مغان نیز با اعلام حصول موافقت ارتقای دانشکده پرستاری این شهرستان به مرکز آموزش عالی سلامت بر لزوم توجه مسوولان به تجهیز این مرکز علمی تاکید کرد.

اجرای مسابقه ، موسیقی محلی و پخش کلیپ از بخش های قابل ذکر این مراسم بود.

در این همایش از خانواده های شاهد شاغل در شبکه بهداشت و درمان ، بهورز نمونه ، پرستار نمونه استانی راه یافته به مرحله کشوری ، کارکنان زن محجبه و پزشک عمومی همکار با انجمن خیرین سلامت گرمی مغان تجلیل شد.

گرمی مغان با 91 هزار نفر جمعیت در شمال اردبیل قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha