یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه باید دارندگان آشپزخانه مواد مخدر صنعتی اعدام شوند، تاکید کرد: نباید به این افراد هیچ فرصتی برای ادامه زندگی داد.

سلامت نیوز:یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه باید دارندگان آشپزخانه مواد مخدر صنعتی اعدام شوند، تاکید کرد: نباید به این افراد هیچ فرصتی برای ادامه زندگی داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ستاد مبارزه با مواد مخدر ،منصور حقیقت‌پور  اظهار داشت: مصرف مواد مخدر صنعتی علاوه بر عوارض روحی ـ روانی زیاد و جبران‌ناپذیر بر فرد مصرف‌کننده، آسیب‌های اجتماعی زیادی به همراه دارد و جرائم خشن همچون قتل اعضای خانواده نیز از جمله این موارد است.

بسیاری از این مواد حاوی مواد سمی است و به گفته کارشناسان مرگ مصرف‌کننده را در پی دارد لذا با توجه به این موارد باید در برخورد با تولید و توزیع‌کننده‌‌های این مواد به صورت جدی‌تر عمل شود و هر ملکی که در آن اقدام به تهیه مواد مخدر صنعتی شود، مصادره و دارندگان آشپزخانه‌های مرتبط با این موضوع نیز اعدام شوند.

وی با تاکید بر اینکه در رابطه با مواد مخدرهای صنعتی، روان‌گردان‌ و توهم‌زا برخورد جدی و محکم لازم است، تصریح کرد: علاوه بر اقدامات انجام گرفته، برخوردها به اندازه کافی نیست و باید در این رابطه همه دستگاه‌های مرتبط اهتمام بیشتری داشته باشند.

نماینده مردم اردبیل و سرعین در رابطه با اینکه آیا کمبود شادی سبب گرایش جوانان به سمت مخدرهای صنعتی و روان‌گردان‌ها شده است، گفت: علیرغم اینکه مخالف شادی نیستم ولی معتققدم باید برای پیشگیری از اعتیاد باید عقلانیت را افزایش داد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به رویكرد اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: این امر اگر سیستمی و فراقوه ای باشد، بسیار موثر خواهد بود. برای مبارزه با مواد مخدر از طریق اجتماعی نباید فقط به شعار بسنده کرد و جهت تحقق این موضوع به همکاری عملی همه مردم و مسئولین نیاز است. مجلس شورای اسلامی نیز این آمادگی را دارد تا اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهد.

حقیقت‌پور با اشاره به اینکه مجلس از چند جهت می‌تواند در امر مبارزه با مواد مخدر فعالیت و همکاری داشته باشد، یادآور شد: در صورتی که موانعی سر راه مبارزه با این بلیه شوم اجتماعی باشد مجلس می‌تواند با تصویب قانون مشکلات را از سر راه بردارد و اگر کاستی در این زمینه باشد رفع سازد. از لحاظ تامین منابع مالی نیز اگر برای مبارزه و پیشگیری از اعتیاد نیازمند بودجه باشد، مجلس می‌تواند جهت همکاری در این عرصه نیز وارد عمل شود.

وی اضافه کرد: مبارزه با مواد مخدر یک امر فراگیر و فرا قوه‌ای است و علاوه بر انسداد مرز باید به آموزش و فرهنگ جهت پیشگیری از اعتیاد به ویژه در حوزه مواد مخدر صنعتی توجه داشت.

نماینده مردم اردبیل و سرعین خواستار ارتقاء و به روز شدن آموزش‌های پیشگیرانه و جامعه پذیر کردن معتادان بهبودیافته شد و گفت: باید در این زمینه گام‌های اساسی برداشته شود تا انشاالله شاهد کاهش گرایش مصرف مواد مخدر در کشور به ویزه میان نوجوانان و جوانان باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha