عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از ساماندهی توزیع تجهیزات پزشکی در کشور از سوی وزارت بهداشت خبر داد و گفت: بیمارستان ها موظف هستند که کالاهای مورد نیازشان را از شبکه مجاز توزیع دارو و تجهیزات پزشکی تأمین کنند.

سلامت نیوز:عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از ساماندهی توزیع تجهیزات پزشکی در کشور از سوی وزارت بهداشت خبر داد و گفت: بیمارستان ها موظف هستند که کالاهای مورد نیازشان را از شبکه مجاز توزیع دارو و تجهیزات پزشکی تأمین کنند.

محمدحسین قربانی در گفت و گو با پانا، با بیان اینکه یکی از مهم ترین برنامه های وزارت بهداشت در حوزه تجهیزات پزشکی بحث ساماندهی قیمت گذاری ها در حوزه تجهیزات پزشکی است، اظهار داشت: قرار شده تا در سال جاری بحث قیمت گذاری و توزیع تجهیزات و ملزومات پزشکی به طور جدی ساماندهی شود و تا آنجا که اطلاع دارم کمیته قیمت گذاری این بخش نیز در وزارت بهداشت فعال شده است.


این نماینده مجلس افزود: وزارت بهداشت باید به گونه ای عمل کند که قیمت تجهیزات و ملزومات پزشکی افزایش چندانی نیابد، از طرفی با توجه به اینکه کالاهای قاچاق، بی مجوز و خارج از شبکه در سال های گذشته به شبکه رسمی نفوذ کرده بودند، مبارزه با قاچاق کالاهای پزشکی باید در دستور کار قرار گیرد.


وی با تأکید بر اینکه بیمارستان ها موظف هستند که کالاهای مورد نیازشان را از شبکه مجاز توزیع دارو و تجهیزات پزشکی تأمین کنند، گفت: بنابراین ساماندهی شبکه های توزیع، تامین و عرضه تجهیزات پزشکی می تواند در فرایند خرید بیمارستان ها نیز تأثیرگذار باشد.


قربانی در ادامه با اشاره به اهمیت موضوع صادرات در حوزه کالاهای پزشکی خاطرنشان کرد: ما در صورتی می توانیم صادرات کالاهای پزشکی داشته باشیم که تولیدکنندگان داخلی را مورد حمایت قرار دهیم که هنوز نتوانسته ایم در این زمینه موفق عمل کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha