دوشنبه ۸ تیر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۳
کد خبر: 153307

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست آذربایجان‌شرقی اعلام کرد: با هدف پیشگیری از شیوع بیماری‌های قابل انتقال از طیور به انسان، شکار و زنده‌گیری هر گونه پرنده در این استان ممنوع است.

سلامت نیوز:مدیرکل حفاظت محیط‌زیست آذربایجان‌شرقی اعلام کرد: با هدف پیشگیری از شیوع بیماری‌های قابل انتقال از طیور به انسان، شکار و زنده‌گیری هر گونه پرنده در این استان ممنوع است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، حمید قاسمی، از عموم مردم و دوستداران محیط‌زیست و تمام کسانی که به روش‌های مختلف (صید، زنده‌گیری و ...) با پرندگان مهاجرآبزی و کنارآبزی در تماس هستند، خواست، در صورت مشاهده هرگونه تلفات غیرعادی در پرندگان و سایر گونه‌های جانوری مراتب را به ادارات کل حفاظت محیط‌زیست و دامپزشکی استان اطلاع دهند.


وی تاکید کرد: عموم مردم از هر گونه تماس با پرندگان تلف شده و اجزای باقیمانده آنها و همچنین تماس با پرندگان زنده مهاجرآبزی و کنارآبزی و نگهداری آنها در مجاورت طیور اهلی جدا خودداری کنند.


قاسمی به شکارچیان و علاقه‌مندان به شکار نیز توصیه کرد: از شکار و زنده‌گیری این پرندگان جدا خودداری کنند.
مدیر کل حفاظت محیط‌زیست آذربایجان‌شرقی از عموم مردم استان خواست: در صورت مشاهده هرگونه لاشه پرنده وحشی و تخلفات مربوط به شکار پرندگان، ضمن پرهیز از هرگونه تماس با پرندگان وحشی، موضوع را اطلاع دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha