رئیس دبیرخانه سیاستگذارى تعرفه و هماهنگی بیمه های وزارت بهداشت از آغاز جلسات تعیین تعرفه هاى پزشکى در بخش هاى دولتى و غیردولتى خبر داد و گفت : وزارت بهداشت تا دو ماه آینده نرخ این تعرفه ها را اعلام می کند

دکتر" علیرضا اولیایى منش " با بیان این مطلب افزود:تا زمان تعیین تعرفه هاى سال جاری ، تعرفه هاى سال گذشته ملاک دریافت از بیماران است.
وی افزود: چون عدد سرانه درمان 88 نیز به طور دقیق مشخص نشده است بنابراین در جلساتى که تاکنون برگزار شده ، ابتدا درپی به دنبال تعیین این عدد و سپس مشخص کردن نرخ تعرفه ها بودیم.
اولیایى منش درباره زمان اعلام تعرفه هاى پزشکى 88 گفت: با توجه به تغییراتى که صورت گرفت حداکثر طى دو ماه آینده تعرفه هاى پزشکى بخش دولتى را براى سال جارى اعلام مى کنیم.
وی با اشاره به این که تعرفه هاى بخش خصوصى نیز همزمان در حال بررسى است ، اظهار داشت : حدود سه ماه است که جلسات مستمرى با بخش خصوصى داشته ایم تا مشکلات سال هاى گذشته را نداشته باشیم.
اولیایی منش ادامه داد:همچنین مجلس تغییراتى را در مورد سرانه درمان 88 در آخرین روزهاى سال لحاظ کرد و در نتیجه پیش بینى ها در مورد تعیین تعرفه هاى پزشکى که از قبل آماده شده بود، به هم ریخت.
وى افزود: براى این که سرانه درمان به سمت واقعى شدن حرکت کند مصوب شد این سرانه از سال 88 به صورت پلکانى افزایش یابد و دیگر نیاز به تعیین سرانه در شوراى عالى بیمه نیست.
اولیایی منش اظهار داشت :بر این اساس هر سال درصدى از حداقل حقوق و دستمزد کارکنان و بازنشستگان کشورى و لشکرى براى این موضوع اختصاص یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha