پنجشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۰

سلامت نیوز: مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران گفت: سالم ترین خون و فرآورده های خونی در کشور ما تولید می شود و 75 درصد اهدا کنندگان خون، مستمر یا عضو هستند.

به گزارش ایرنا علی اکبر پور فتح الله روز پنجشنبه در آیین افتتاح ساختمان پایگاه انتقال خون شهرستان سیرجان افزود: در مورد 25 درصد اهدا کنندگان نیز آزمایش های مرتب روی خون آنان انجام می شود.
وی تصریح کرد: این موارد از دلایلی است که خون تولیدی کشور عاری از بیماری هپاتیت یا اچ آی وی و سایر بیماری هاست و پلاسما یا دارویی که از خون داخل در خارج از کشور تولید می شود مطابق با استانداردهای اروپا و جهانی است.
وی گفت: آخرین گزارش سازمان جهانی بهداشت هم نشان گر شاخص رشد و سلامتی خون در ایران است و در شاخص جهانی تولید خون به ازای هر 13 واحد یک هزار نفر جمعیت ولی در ایران از دو برابر هم بیشتر است.
مدیرعامل سازمان انتقال خون افزود: سالانه دو میلیون و یکصد هزار واحد خون در ایران تولید می شود که تولید 27 واحد خون به ازای هر یک هزار نفر جمعیت کشور است و این شاخص بیشتر از دو برابر کشورهای مشابه ما است.
وی از وجود 20 هزار بیمار تالاسمی در کشور با مصرف یک هفتم خون تولیدی یعنی 300 هزار واحد در سال خبر داد و گفت: این میزان مصرف بدون مشاهده هیچ نوع مشکلی در خون گواه تولید خون سالم در ایران است.
پور فتح الله همچنین سیرجان را از جمله مراکز انتقال خون خوب شهرستان ها عنوان کرد و افزود: سالانه بیش از 14 هزار واحد خون در این شهرستان تولید می شود که براساس تعهد امروز این میزان در سیرجان به 20 هزار واحد می رسد.
مدیرکل انتقال خون استان کرمان نیز در این آیین میزان خون تولیدی استان را 75 هزار واحد در سال اعلام کرد و گفت: سالانه 200 هزار واحد فرآورده خونی تولید می شود و با توجه به تعهدی که با شبکه خون رسانی کشور داریم مازاد نیاز استان به استان سیستان و بلوچستان ارسال می شود.
محمدرضا مهدی زاده افزود: شهرستان سیرجان نیز با تولید 12 تا 14 هزار واحد خون در سال شهرستان های شهربابک و کهنوج در استان را زیر پوشش دارد.
ساختمان پایگاه انتقال خون سیرجان با زیربنای بیش از 400 متر مربع و هزینه 10 میلیارد ریال از اعتبارات استانی و ملی به بهره برداری رسید.
سیرجان تا کرمان 175 کیلومتر فاصله دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha